פרסום ראשון

שינויים בקקטוס: מקצצים במדליות

בפגישה שהתקיימה אתמול ביטל ועד התחרות את הסעיף המאפשר להעניק מדליה לכל עבודה שהוגשה מאותו הקמפיין. גיא בר: "החלטה של הגיון בריא"
משה בנימין | (8)

תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום בישראל 'קקטוס הזהב' תחלק פחות מדליות ב-2012. כך הוחלט אמש בפגישה שקיים ועד התחרות בה התקבלו 2 החלטות שזכו לאישור וייכנסו לתוקף במועד הבא של התחרות - כך נודע לאייס.

ההחלטה שתוביל לחלוקת מדליות מוקפדת ביותר נעוצה בשינויו של סעיף מהותי בתקנון התחרות. עד לשנה האחרונה ומיום שתחרות הקקטוס נוסדה משרדים יכלו לזכות במדליה עבור כל עבודה אותה הגישו במסגרת קמפיין בודד. אמש הוחלט כי סדרת עבודות מאותו קמפיין תזכה לפרס אחד בלבד.

כלומר, משרד פרסום היה מתמודד בתחרות עם קמפיין בקטגוריית חוצות או פרינט ומגיש 5 עבודות בוריאציות שונות מאותה הסדרה. שופטי התחרות יכלו להעניק לכל עבודה ציון בנפרד ומדליה כך שקמפיין בודד היה עשוי להטות את הכף עבור אותו משרד ולהגדיל מאוד את סיכויו לזכות בתואר משרד השנה. דוגמאות בולטות מהשנים האחרונות הן קמפיין הובה-בובה של גיתם BBDO, קמפיין החוצות של דפי זהב בשלמור אבנון עמיחי וקמפיין מולינקס ברדיו של באומן בר ריבנאי.

ההחלטה התקבלה לאחר שהועלו טענות בקרב משרדי הפרסום על כך שמודל השיפוט הנוכחי יוצר עיוות של התחרות שכן משרד יכול 'להפציץ' בהגשות של עבודות מקמפיין אחד מוצלח. מנגד אומר לאייס גיא בר (גיתם BBDO), יו"ר ועדת התחרות כי "אנחנו נזהרים מלייצר עיוות מהצד השני". במקביל לשינוי הסעיף והחלטה על צירוף העבודות מאותה סדרה לפרס אחד הוחלט כי קמפיין שכולל בתוכו מספר עבודות וזכה במדליה יוענקו לו נקודות נוספות במקביל לניקוד הבסיס.

לדברי בר: "ההחלטה שקיבלנו נוגעת להגיון בריא. מדובר במגמה עולמית של השנים האחרונות, כאשר עבודות מאותו קמפיין מאוחדות להגשה אחת שזוכה בפרס בודד. עם זאת, זה מתבקש שסדרה של 3 עבודות מאותו קמפיין אשר זכה במדליית זהב תוערך בהתאם להישג ולכן הציון הנוסף הופך לקריטי".

החלטה נוספת שהתקבלה בפגישת הוועד נוגעת לקטגוריית האינטגרייטד (מדיה משולבת). בתחרות שהתקיימה ב-2010 נמנע מהמשרדים שהגישו עבודות בקטגוריית זו לפצל את ההגשה למדיות המשולבות בו ולהגיש בכל קטגוריה בנפרד את הביצוע המתאים לו. השנה הוחלט כי בתחרות הקרובה יוכלו המשרדים להגיש חלקים מעבודת אינטגרייטד בכל מדיה בנפרד בנוסף להתמודדות בקטגורייה זו.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שטויות, השאלה החשובה היא מה יעשה ספי שקד? (ל"ת)
    ש. סקד 25/10/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תחרות עלובה על מי אתם עובדים ???????????????? (ל"ת)
    אבי 25/10/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סקרן 24/10/2011 22:28
    הגב לתגובה זו
    עדיין עדיף לפתח סדרות מצוינות? השיטה החדשה תמנף עבודה מצוינת מול יציאות חד פעמיות!?
  • 5.
    גיא 24/10/2011 16:17
    הגב לתגובה זו
    יש יותר ערך לקונספט, פחות לאקזקיושן. אבל לפני זה צריך קריאייטיב טוב :) יש משהו? לא זכור לי.
  • 4.
    אורן 24/10/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    פעם זה היה להיט, היום אפילו האוכל גרוע. אנלייק רציני
  • 3.
    הגיע הזמן 24/10/2011 15:36
    הגב לתגובה זו
    כל פליצה לקחה שם ארד
  • 2.
    קישקשתה 24/10/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    אחת התחרויות החשובות והמרתקות בעולם הפרסום, אם לא הא...
  • 1.
    תחרות מיותרת.. (ל"ת)
    הכי אפקטיבי 24/10/2011 14:41
    הגב לתגובה זו