חזון אחרית הימים? חפירת מנהרת הרכבת הקלה בגוש דן תחל מחר ותמשך כשנה

לאחר שנים של עיכוב תחל מחר חברת נתע לחפור 3 פירי ענק דרכם יוחדרו המכונות לכריית מינהרה תת קרקעית של הרכבת הקלה. עד כה הושקעו כ-1.3 מיליארד שקל
לירן סהר | (11)

השלב הראשון בחפירת המנהרה התת קרקעית בה עתידה לעבור הרכבת הקלה בקו האדום - ייצא מחר לדרך: חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), תחל בחפירתם של שלושה פירי שילוח ענקיים, אשר מתוכם ישוגרו מכונות המנהור אשר ייכרו את התוואי התת קרקעי של הקו האדום. על פי התוכניות, לאחר חפירת הפירים יוכנסו אל תוכם מרכיבי הדיפון של מנהרות הרכבת, במקביל להוצאה ופינוי של חומרי החפירה (אדמה). העבודות על חפירת הפירים צפויות להמשך כעשרה עד חמישה עשר חודשים, בהתאם למורכבות הפיר.

פרויקט הקו האדום אשר מסלולו יחבר בין פתח תקווה לבת ים כאשר הוא חולף בדרכו פני בני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו, מהווה את 'חוט השדרה' של רשת הרכבות העתידה להיבנות בגוש דן. הקו האדום בן 22 הק"מ, יכלול לאורכו 33 תחנות, כאשר 23 מתוכן תהיינה קרקעיות ו- 10 , מצומת גהה בפתח תקווה ועד שכונת נווה צדק-מנשייה בתל אביב, תהיינה תת קרקעיות.

את הפיר הראשון שיבנה, בעומק 23 מטרים מתחת לפני הקרקע, תקים "חברת אברהם יצחק" ברחוב הרצל פינת יהודה הלוי בתל אביב (שכונת שבזי על גבול שכונת פלורנטין), בשטחו של חניון בית רומנו. מפיר זה ישולחו 2 מכונת ה- TBM לכיוון מזרח. פיר נוסף יוקם על ידי חברת "זלמן בראשי" בצמוד לחניון גלי גיל בתל אביב, ואת הפיר השלישי בפתח תקווה, שגם הוא מיועד לשליחת 2 מכונות כרייה, ייבנה על ידי חברת דניה סיבוס.

כריית המנהרות תתבצע בשיטת חפירה וכיסוי (CUT AND COVER) על פיה תיחפר תעלה בקרקע שלאחריה תבנה מעל התעלה גג. עלות העבודות המקדימות עד כה, לאורך התוואי, לרבות התשלומים בגין הפקעות קרקע הוא כ -1.3 מיליארד שקלים.

מיכאל רצון, יו"ר נ.ת.ע. מסר: "נ.ת.ע. דבקה בלוח הזמנים אותו הגישה לראשי משרדי התחבורה והאוצר הסומכים ידיהם על ראשי החברה שיצליחו לממש חזון בן עשרות שנים. העבודות המתחילות היום בשטח מהוות את התשובה לכל הציניקנים אשר הביעו ספק ביכולתה של זרוע ממשלתית להקים פרוייקט כה מורכב, בהתאם ללוח זמנים קפדני".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ארז 25/09/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    התרגשות מהולה בחוסר אמון בסיסי :)
  • 9.
    סוס ירוק 21/09/2011 14:38
    הגב לתגובה זו
    מה הגיע המשיח אחרת אני לא מבין למה מתחילים לחפור דווקא עכשו משהו כאן מסריח וחוץ מזה זה מדינת ישראל וכאן כול פרויקט תחבורתי גדול נתקע למה כובע.
  • 8.
    ירושלמי 20/09/2011 21:52
    הגב לתגובה זו
    אצלנו אמרו שייקח 5 שנים - לקח 11. ואצנו הכל בנוי קרקעי... חכו חכו, הנה בא הסיוט!
  • 7.
    צביקה החשמלי 20/09/2011 16:40
    הגב לתגובה זו
    הכתב צריך להבין שאם יש TBM שזה חפרפרת אז זה לא חפור וכסה...
  • 6.
    זה יגמר במפולת עפר.... מנסיון של גשר המכביה. (ל"ת)
    מדינת חלם 20/09/2011 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סמי 20/09/2011 14:32
    הגב לתגובה זו
    סוף כל סוף גם לנו תהיה רכבת קלה , בהצלחה ! ושהפרויקט יעבוד , ולא יתקע , ברכות
  • 4.
    מושיק 20/09/2011 12:41
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף זה קורה. העניין הוא לשמור על רצף של עבודות בלי הפסקה כדי לא ליצור פילים לבנים בדמות תעלות ופירים לאורך גוש דן .אני מקווה שמי שעומד בראש הפרויקט מודע לגודל אחריותו. בהצלחה.
  • אכן נראה כמו היסטוריה (ל"ת)
    יואב 20/09/2011 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דודי 20/09/2011 12:12
    הגב לתגובה זו
    יכול להתרחש בפרק זמן שכזה??????
  • 2.
    יובל 20/09/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    אומנם באיחור של חמישים שנה, אבל גם זה משהו.
  • 1.
    כותרת מטעה- חפירת הפיר לבדו תימשך שנה ויותר (ל"ת)
    מוריס 20/09/2011 11:38
    הגב לתגובה זו