מפרסמים: הצרכנים מחכים בסמארטפון

החגים בפתח והשנה יותר מתמיד מאות אלפי ישראלים מחזיקים בסמארטפונים. מחקר אמריקאי שהתפרסם לאחרונה מוכיח שקניות ופרסומות הולכות ביחד
משה בנימין | (3)

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב מגיע בתזמון מצוין לקראת עונת החגים בישראל בה גרף הקניות מזנק מעלה. מאחורי המחקר שבדק את אופני השימוש והאינטראקציה של בעלי סמארטפונים בגילאי 13-54 עומדים Yahoo ו-Ipsos. החשיבות של שימוש נכון של מפרסמים ביכולות הסמארטפון גוברת לאור השיטפון של מכשירי ה-IPhone, הסמסונג ונוספים בשנה החולפת. להבדיל משנים קודמות, כיום, מכשירים אלו נמצאים גם בשימושם של אלו שלא נחשבים מאמצי גאדג'טים בעלי פרופיל טכנולוגי מובהק אלא בידי הקהל הרחב, מה שהופך אותו, על יכולותיו המגונות לכי נשק צרכני מובהק. בתקופת החגים הקרובה שתגיע בסוף ספטמבר נוכל בוודאי לראות כיצד השימוש הגובר בסמאטרטפונים משנה את הרגלי הקנייה של הצרכנים בישראל. מטבע הדברים, ברגעים אלו בהם הצרכן הממוצע פונה לסמארטפון שלו כדי לאסוף מידע או אפילו נושא אותו ללא שימוש כלשהו, נפתח חלון ההזדמנויות עבור משווקים בעלי אמביציה טכנולוגית גבוהה לפנות לצרכן בהצעות אטקרטיביות המטיבות עם שני הצדדים. על פי המחקר שנערך בארה"ב, רוב זמנם 'הסלולרי' של בעלי סמארטפונים (38%) מנוצל לטובת תקשורת, באמצעות שיחות טלפוניות, SMSים, הודעות מיידיות, אי-מייל ורשתות חברתיות, חלק גדול נוסף מזמנם מנוצל לטובת חיפוש, תוכן ובידור. 7% בלבד מנוצלים לטובת קניות. לצורך העניין, החלק הקטן הוא החשוב ביותר בעיניי משווקים, מפרסמים ומשרדי הפרסום. לפי המחקר בקרב צרכנים אמריקאים, משתמשי הסמארטפונים הפגינו זכירות ואינטראקציה גבוהה לפרסומות בהן צפו במכשיר, בעיקר בזמן שערכו קניות. יותר משני שליש מהצרכנים צפו בפרסומת בזמן קניות וכחצי מהם אף הקליקו על אחת. הצרכנים מחכים לפרסומות בסלולר בזמן קניות 65% ממשתמשי הסמארטפונים זכרו את הפרסומות שהוצגו בפניהם בזמן קניות. 35% מהם הקליקו על הפרסומות ועברו לשלב ה'איינגג'מנט'. בזמן שימוש לצורכי תוכן ובידור 55% זכרו את הפרסומות ו-23% מתוכם הקליקו. בזמן שימוש בסמארטפון לצורכי חיפוש מידע 51% מהצרכנים זכרו את הפרסומות ו-24% מתוכם הקליקו עליהן. שימוש בדפדפן לעומת אפליקצייה עבור משימות שונות בזמן עריכת קניות - 73% ממשתמשי הסמארטפונים בארה"ב בחרו להיעזר בדפדן אינטרנט לעומת 27% בלבד שנעזרו באפליקציה. 63% נעזרו בדפדפן בזמן חיפוש מידע לעומת 37% באפליקציה. 60% מהמשתמשים נעזרו בדפדפן לצורכי תוכן ובידור לעומת 40% שנעזרו באפליקציה. רוב הפרסומות שנצפו הגיעו מדפדפני האינטרנט, זאת משום שהמשתמשים מעדיפים להיעזר בגלישה באינטרנט בזמן קניות ולא באפליקציות ייעודיות. ב-3 מכל 4 פעמים בהן צרכנים הפגינו זכירות לפרסומות היה זה בזמן גלישה בדפדפן אינטרנט ולא באפליקצייה. על פי תחזיות שונות, מפרסמים בארה"ב עתידים להשקיע כ-1.1 מיליארד דולר על פרסום בסלולר ב-2011. הקטגוריה המובילה היא הפרסום בדפדפני אינטרנט אשר אמורה להציג צמיחה סולידית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נועם 06/09/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
    מה מקור המחקר עליו מתבססת הכתבה? נהוג לציין ולא סתם לזרוק מספרים
  • 2.
    תתעוררו 04/09/2011 13:04
    הגב לתגובה זו
    החכמים מבינהם שיתנו למשרדי הפרסום שלהם כתף תומכת בפעילות פרסום בסלולר ירוויחו מזה, והמון. מדהים שבארה"ב השוק מאיץ וכאן למרות השימוש הגובר בסלולר ובסמארטפון בפרט הכל עומד במקום
  • 1.
    בובו 04/09/2011 13:01
    הגב לתגובה זו
    שמפחדות מהצל של עצמן כל פעם שאתה מציע להן פעילות בסלולר אפילו פרסום טריוויאלי