הפרסומת של 'מיקי' לחומוס - קלישאה ישראלית מעליבה
בסלון ישראלי מאד שיש בו מקרר ישראלי מדי (חצי אבטיח לא טרי, פלפלים אדומים דחוסים בקומה העליונה), מספרים לנו שני סלבס חמים אך זמניים (סהר שורש, היפה והחנון, בשבקין, הישרדות) סיפור עוד יותר ישראלי על קופסת חומוס ריקה, וליקוק מלא שביעות עצמית של השאריות באמצעות האצבע.
הפואנטה המאוד לא מקורית והמאוד לא מפתיעה היא טעם ישראלי . קונספט חבוט ורמוס מכל עבר שאינו מביא כל חידוש או טוויסט מקורי בפרסומת למעדני מיקי.
ועוד גרוע מכך: גם הניסיון להראות את הישראליות הפשוטה והיומיומית במיטבה, שלכך אולי, אולי התכוון המשורר: מוחטאת. מה שעובר בעיקר זו ישראליות בהמית, מעושה, מלווה בתרבות אכילה לא אסטטית.
א. פרסומת נוכחית מעדני מיקי
נתן בשבקין אוכל כמו חזיר, לבוש בחולצת סיירת כשהוא עונד גורמטים על ידו וצווארו. סהר לא מצליחה לשחק את הישראלית השגרתית. היא קרועה בין להיראות כמו בייב הוליוודית, לבין להיות בת השכן הישראלית. אמביוולנטיות זו באה לידי ביטוי במשחק קלוש ולא משכנע.
באופן כללי הסרטון מתאמץ להיות מצחיק או אוטנטי או לייצר הזדהות אך הוא משיג את ההיפך הגמור. דווקא מעדני מיקי ששמרו כל השנים על גזרת הדבר האמיתי, המקורי, שיש בכל בית, אבדו את קור רוחם ונגררו לזירת ה'כאילו'. רק לפני כחודשיים-שלושה הלכו מעדני מיקי על קונספט של ניצחון במבחן טעימה עיוור: מסר פשוט, נחרץ ומשכנע, חסר יומרות. ואילו בקליפ הנוכחי יוצא המותג דוחה ולא טעים ונעדר יחוד.
ב. הפרסומת הקודמת של מעדני מיקי - 'המבחן של המדינה'
המיצוב טעם ישראלי דורש מאמץ אינטלקטואלי ויצירתי הרבה יותר משמעותי כדי "להיכבש מחדש" במיוחד בתחום המזון. האמירה כל כך בנאלית שצריך לשבור את הראש כדי להגיש אותו מזווית אחרת. לדוגמא "לגדול בבית ישראלי" של תנובה נתן פייט רציני לרעיון ישן וקונבנציונלי.
דוגמא נוספת היא ביתילי שמתמודד באומץ ובמקוריות עם טריטוריית הישראליות בכך שהוא 'משחרר' את העיצוב הישראלי מהעולם הנוסטלגי, ומכריז שיש ישראליות חדשה ועדכנית שאינה מאובקת ובכל זאת מקומית ומשלנו.
מעדני מיקי מדשדשים בקלישאה של ישראליות גמלונית עד מעליבה, ונתלה בסלבריטאים שבנו את עצמם בקונטקסט כלל לא קשור אליהם.
- 12.צעירה מהמרכז 31/08/2011 16:17הגב לתגובה זוזה שאולי הם עוד לא פיצחו את הקו הפירסומי המתאים להם ביותר, זה באשמת משרד הפרסום שלהם שהיה צריך לדאוג לזה, אבל אין ספק שהם משקיעים באיכות ובאסטטיקה!!!לא נורא, בקמפיין הבא יהיה יותר טוב...אז.. תאכלו חומוס בנתיים :)
- 11.עושים פרסום חכם, לא ישראלי! (ל"ת)הביילינים והחליפות 30/08/2011 15:10הגב לתגובה זו
- 10.גאיה 29/08/2011 12:24הגב לתגובה זומהלך רציני יותר ואולי אפילו מנסים דווקא להוביל איזשהו שינוי אסטרטגי וזה היה סוג של קמפיין מעבר, אולי רמז לכיוון החדש
- 9.דורון 29/08/2011 12:19הגב לתגובה זודווקא יש משהו בלאכול משהו שהוא ממש טעים עד הסוף, עד שלא נשאר כלום. אני אישית תמיד מלקק את הצלחת או הקופסה של דברים טעימים שאני ממש אוהב
- 8.אויש, תנוחי כבר. הביקורת שלך מעוררת יותר אנטי (ל"ת)עירד 29/08/2011 08:23הגב לתגובה זו
- 7.מבין משהו בפרסום 28/08/2011 19:45הגב לתגובה זועלבון לאינטליגנציה. לא ברור איך מכרו עליבות של רעיון שכזה ללקוח
- 6.ניכרת חנופה לספקים גדולים למרות שצודקת פה (ל"ת)28/08/2011 19:11הגב לתגובה זו
- 5.הכול יחסי 28/08/2011 16:05הגב לתגובה זוומפליץ,אז סכ"ה נותרנו עם ורסיה עדינה וביתית
- 4.באסה לביילינים 28/08/2011 15:38הגב לתגובה זוזה נראה כאילו גיל ואואי בחיים לא היו חותמים את שמם על הדבר העלוב הזה. הלקוח דווקא נראה כמי שזה תפור עליו..
- 3.מיקי 28/08/2011 15:36הגב לתגובה זואני לא מבין איך פרסומת כה לא קריאטיבית ו/או אפקטיבית יצאה מהביילינים. אלא אם כן המפרסם עצמו (מעדני מיקי) אנס אותם לבצע את הפרסומת הזו, שאכן נראת כמו קורבן אונס
- 2.הנגעלת 28/08/2011 14:12הגב לתגובה זומאמר מצוין, אני מזדעזעת בכל פעם מחדש מהפרסומת הזו...מעוררת בחילה, מה חשוב המפרסמים וחברת הפרסום עצמה?
- 1.זה מכוער,זה דוחה-אבל היי,זה מהות הישראליות (ל"ת)קול המפרסם 28/08/2011 13:53הגב לתגובה זו
- שירי 28/08/2011 15:59הגב לתגובה זוהבילינים חתומים על לא מעט מודעות/ פרסומות עם קריאטיב מאוד לא מקורי/ יצירתי. הם חברת פרסום מאוד לא חכמה על אף הצהרותיה.חבל כי פוטנציאל יש ...

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה
ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה
הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל, עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה. נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.
מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה
לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.
מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%) השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

- OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
- מובטלים? כבר לא צריך להגיש גם טופס לביטוח לאומי וגם ללשכת התעסוקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות
כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
