חשיפה

עוקף ששינסקי: התוכנית הסודית - ה'לוויתן' יחובר ל'תמר' ויזכה להטבות

נובל תניח צינורות תת-קרקעיים לאורך 35 ק"מ ותחבר את 'לוויתן' ל'תמר' ובכך יזכה המאגר להקלות מס משמעותיות. היכנסו וצפו בתמונת ההדמיה

האם נובל אנרג'י ויצחק תשובה יצליחו לעקוף את המסקנות הנוקשות של חוק ששינסקי וייכנסו למסלול 'תמר'? Bizportal חושף היום כי השותפות בתגלית 'לוויתן' בוחנות הנחת צינור להולכת גז שיחבר את מאגר 'לוויתן' אל 'תמר' ובאמצעותו יזרום גז טבעי מ'לוויתן' לישראל עד סוף 2013.

משמעות המהלך היא שהשותפות עשויות ליהנות מהקלות מס משמעותיות, זאת כחלק מהוראות המעבר בחוק ששינסקי המתייחסות למאגרים שבהם החלה הפקה מסחרית לפני תחילת 2014. מסלול "הוראות המעבר" נוצר למעשה עבור מאגר "תמר" על רקע כוונת שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו לתמרץ את השותפות לפתח את 'תמר' במהירות ובכך לתת מענה למצוקת הגז הצפויה בשנים הקרובות - אולם בסופו של יום השותפות עשויות "לנצל" את סעיף זה וליהנות מהטבות מס גם במאגר 'לוויתן'.

התכנון המקורי של השותפות היה לחבר את קידוח 'לוויתן 2' ישירות אל מאגר 'תמר'. המיקום המדויק של הקידוח נקבע בנקודת ההפקה האפשרית הקרובה ביותר למאגר 'תמר' - במרחק של 30 ק"מ. הקידוח הוגדר כקידוח 'אימות' אולם בנובל אנרג'י תכננו להפוך אותו בהמשך לבאר מפיקה.

לכן, כאשר התרחשה תקלת חדירת המים לקידוח, השותפות בחרו להפסיק לחלוטין את הקידוח וזאת למרות שיכלו להתגבר על התקלה. הסיבה לכך - תיקון התקלה היה מביא לפגיעה בבאר, דבר שהיה מונע את הפיכתה בהמשך לבאר מפיקה.

קידוח 'לוויתן 3' שבו החלה נובל בסוף השבוע האחרון ממוקם במרחק של כ-5 ק"מ מ'לוויתן 2'. חיבורו למאגר 'תמר' ידרוש כ-35 ק"מ של צינורות, מעט יותר מאשר התכנון המקורי - אך עדיין מדובר בכסף קטן לעומת ההטבה אותה צפויים המשקיעים לקבל עם החיבור ל'תמר'. הנחת קו צינורות תת-קרקעיים מ'לוויתן' ל'תמר' עשוי להתבצע במקביל להתחלת ההפקה המסחרית מ'תמר', הצפויה להתרחש ברבעון הראשון של 2013.

כיוון שהמאגרים 'לוויתן' ו'תמר' שניהם נמצאים בשליטת נובל אנרג'י והשותפות מדלק קבוצה - אבנר יהש ודלק קידוחים יהש - הן לא צפויות להיתקל בקשיים בהעברת החלטה זו. נציין, כי ב'לוויתן' מחזיקה גם רציו יהש וב'תמר' ישראמקו יהש.

מהן ההטבות של חוק ששינסקי?

במהלך הדיונים בכנסת על חוק ששינסקי, נציגי נובל אנרג'י וקבוצת דלק לקחו חלק פעיל במיוחד. הם התווכחו על כל סעיף אולם בסופו של דבר קיבלו על עצמם את רוע הגזירה. אך בדרך זו, של חיבור 'לוויתן' ל'תמר' עוד טרם סוף 2013 צפויות השותפות ליהנות מהטבות מס, כלומר להמתיק בצורה משמעותית את הגלולה.

תקנות ששינסקי מבוססות על הותרת שיעור תמלוגי המס על כנן (12.5%). בנוסף, הוחלט על היטל מס חדש, שנקבע על פי שיטת R פקטור, כלומר קביעת יחס בין ההכנסות הצבורות להוצאות הצבורות. כאשר ההכנסות עולות פי 1.5 על ההוצאות - נכנס תשלום ההיטל, שיעלה בהדרגה. ההיטל ינוע בין 20% ל-50% על רווחי היתר, כאשר מאגר שיפותח עד ינואר 2014 יזכה לתמריץ בדמות החלת המס על רווחי היתר רק מתשואה של 200% ומעלה.

הקלה נוספת לה זכאיות חברות אשר יפיקו גז לפני שנת 2014 הן פחת מואץ. בחוק נקבע כי אותן חברות יוכלו להפחית את הוצאותיהן על פני 10 שנים, במקום 15 שנים.

בדו"ח הסופי שלה עשתה וועדת ששינסקי את חישוב הרווח שרואה היזם ביחס למאגר 'תמר' בתרחישים שונים. ללא מסקנות הוועדה התשואה על הפרויקט עמדה על 21.2%. מסקנות הביניים הורידו את שיעור התשואה ל-16.5% ואילו בדו"ח הסופי שיעור התשואה עלה ל-17.9%. במידה ותמר תיכלל בתקופת המעבר - התשואה של היזמים מהפרויקט תעלה ל-18.8%. רוב הגז מ'לוויתן' מיועד לייצוא אך חלקו יגיע לצרכנים המקומיים

מאגר 'לוויתן' מיועד לייצוא וזאת בשל היקפו העצום. ועדת ששינסקי נגעה בעיקר במיסוי מכירת גז שיופק ויימכר בישראל וטענה ששוק הגז הטבעי הוא בעיקר שוק מקומי, זאת מאחר שמכירת הגז לחו"ל מצריכה הקמת תשתיות יקרות - הנחת צינורות לאורך מאות קילומטרים או הקמת מתקן ימי להנזלת הגז הטבעי (LNG) - מה שהופך אותו למוצר אחר.

איך כן התייחסה הוועדה לנושא הייצוא? היא החליטה שההיטל שישלמו החברות ייקבע ביחס למחיר המקומי של הגז בישראל ויהיה כפוף ל"מחירי העברה" אותם תקבע רשות המיסים. כלומר, ברשות יחייבו את החברות במס על רווחי היתר ביחס למחירי השוק בישראל כך שהחברות לא יכירו במחירי מכירה נמוכים מידי (ימכרו את הגז לעצמן או לצד קשור במחיר נמוך ממחיר השוק) ובכך יפיקו רווח "מנופח".

כדי להבין את משמעות הדבר נפריד את פיתוח השדה לשני גורמים - השקעות כלליות הקשורות לפיתוח המאגר והשקעות הקשורות למכירת הגז לחו"ל. בעוד החלק הראשון יהיה כפוף כולו לששינסקי, הוועדה קבעה כי החלק השני - העלות הכרוכה בהקמת מתקני יצוא, כמו צינור הולכה תת-ימי או הקמת מתקן LNG - לא יוכר לצורך חישוב ההיטל (למעט צינור הולכת גז ליצוא באורך צינור דומה לזה של צינור המונח לחופי ישראל). מצד שני הוועדה לא תיגבה היטל על רווחי היתר שירשמו חברות הגז ממכירת הגז לחו"ל. כלומר, ההיטל ימשיך להיגבות מהרווחים שמתבססים על מכירה תיאורטית של הגז המיוצא בשוק המקומי, זאת לפי מחירי העברה.

לכן, במידה ויצליחו השותפות ב'לוויתן' לחבר את המאגר ל'תמר' טרם ה-1 בינואר 2014 (שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, רשאי להעניק את ההטבות לפרויקט גם אם הוא איחר את המועד האחרון לתחילת ההפקה בכחצי שנה), כך שהפרויקט יחל להפיק גז, גם ההשקעות הכלליות בו (שלא לצורך ייצוא) ייהנו מהקלות בהיטל ומפחת מואץ יותר (10 שנים במקום 15) על ההשקעות.

מה צריכות השותפות ב'לוויתן' לעשות כדי שהפרויקט יחשב כמפיק גז? הוועדה קבעה שהפקת גז תיחשב מכירת גז טבעי בשווי של 250 מיליון שקל. סעיף זה נועד למנוע מצב שבו פרויקט יזרים כמות גז מינימלית לפני 2014 רק כדי ליהנות מהטבות המס אך לאור היקף החוזים האחרונים בשוק הגז ניתן לומר כי מדובר בחוזה בהיקף נמוך יחסית כך שלשותפות ב'לוויתן' לא אמורה להיות בעיה להשיג חוזה בסכום גבוה ממנו כדי שהפרויקט יזכה להטבות.

דבר נהוג בעולם

השותפות ב'לוויתן' לא ממציאות את הגלגל. בעולם נהוג לחבר בארות ברשיונות סמוכים למערכת אחת בכדי ליצור יציבות בזרימת הגז. כיוון שהפקת גז מצריכה לעיתים עבודות תחזוקה ועלולה להתמודד עם תקלות משביתות, חברות בעלות מאגרים סמוכים מחברות אותם בצינורות ובעזרת מערכות ממוחשבות מנתבים את אספקת הגז מהמאגרים כדי לשמור על הלחצים הרצויים ועל הזרמה סדירה.

למרות זאת, בחברות מבינים שבמידה ויבחרו בדרך זו הן צפויות להיתקל בביקורת ציבורית על כוונתן "לעקוף את ששינסקי".

תגובות לכתבה(118):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 88.
    חחחחחחחחחחחחח 27/06/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
    כמה זיבולי שכל על המראה, טיסה, נסיקה ותעופה... תמשיכו לחלום פראיירים שכמותכם
  • 87.
    דורון האדום 27/06/2011 16:44
    הגב לתגובה זו
    להלאים את המאגר ולהעיף את החזירים ששותים את הנפט שלנו
  • 86.
    סי 27/06/2011 14:50
    הגב לתגובה זו
    סימו לב בשעה הזא ת חוסמים את רציו לא נותנים ל ה ליפרוץ קדימה אני חושב שזה שחקני המעוף שגורמים לזה אתם תיראו בסוף היום היא תירד כמו שהיה בששת החודשים האחרונים לא לפחד ולא לימכור הגז לא ברח מהים וגם לא הנפט ברח אז חקו בסבלנות הסבלנות מיתלמת בסוף
  • 85.
    אזרח 27/06/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    גז במיכלים ויבריחו אותו לארץ כדי להתחמק מחוק ששינסקי בקיצור לכו תחפשו מי ינענע לכם את העריסה ובנתיים תחפשו מניות אחרות להשקיע אולי תמליחו להרוויח כמה גרושים בחזרה אין על ששינסקי!!! כל הכבוד
  • 84.
    גו 27/06/2011 14:18
    הגב לתגובה זו
    מי שגרם לרציו לרדת בחדות זה שחני המעוף וחברות שמיתעסקות עם רנות נאמנות כולל כמובן שתיניץ הפודל עם נתנינץ ושישיסנקים ושמאה ויחימוביץ כל צרי העיין בין פורט יוסף קרעה שטן חברה לא לימכור לא רציו ולא מודיעין יש הרבה נפט וגז לא סתם המילחמה שגרמו השתיניצים למיניהם רמ אי וגנב לא מיקצועי הכל לא הסכמים לא כלום בקיצור לא דין ולא דין דקטור עלק כן דוקטור לגניבות שתיניץ
  • 83.
    מתי תבינו רציו שווה 75 בלי הנפט!! (ל"ת)
    חיחי 27/06/2011 13:28
    הגב לתגובה זו
  • 82.
    שושן עצבני 27/06/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    מה היא לא קשורה ?
  • 81.
    שלומית 27/06/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    בבר גלה סוד שגם אנו נרוויח
  • 80.
    איזה סוד, וואה א וואה. (ל"ת)
    בבר המרוקני 27/06/2011 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 79.
    אבל למה לא מצליחה לטוסססס מי מחזיק אותה??? (ל"ת)
    רציו=====יהלום 27/06/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 78.
    תודה אתה תותח (ל"ת)
    תומר 27/06/2011 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 77.
    יתחיל להיות טוב 27/06/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
    למדינה ולאזרחים שאיבדו תקוה מניהול המדינה.
  • 76.
    ג. 27/06/2011 10:22
    הגב לתגובה זו
    הרגע בניתי צינור מכיס ימין שלי ישירות לכיס שמאל שלי.... לפחות 25% מההכנסות שלי מהיום יועברו בצינור ישירות לכיס שמאל ויזכו בהטבות מה מפליגות ! אם להם מותר ל" גנוב" אז גם לי מותר לגנוב !!!
  • 75.
    עכשיו נמתין לחתימת חוזה 1 ללויתן . (ל"ת)
    שגיא 27/06/2011 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 74.
    דוד 27/06/2011 09:24
    הגב לתגובה זו
    איך לעקוף את האוצר? המיליונרים אף פעם לא מפסידים כי הם עובדים מתחת לחוק ומעסיקים את הטובים ביותר- שעשו את החוקים!!- כדי לעקוף אותו.
  • 73.
    אחד העם 27/06/2011 09:17
    הגב לתגובה זו
    וסופו יהיה מר מאד כי הבן אדם רודף בצע חסר מעצורים -שישינסקי לא לוותר לחזיר הקומבינטור הזה .....
  • אם הוא היה אשכנזי היו אומרים שהוא גאון,נכון ? (ל"ת)
    ישראלי שפוי 27/06/2011 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 72.
    הגועל בשיא התגשמותו = נובל,תשובה,ישראמקו,.... (ל"ת)
    gg 27/06/2011 08:50
    הגב לתגובה זו
  • 71.
    שאול 27/06/2011 08:41
    הגב לתגובה זו
    בזמן שגלובס אפילו לא העלו את הכתבה ביזפורטל מביא לנו את החדשות החמות היישר מהתנור.. כל הכבוד ביזפורטל תותחים!!!!!! קדימה רציווווווווווווווווווווווווווו
  • 70.
    שלומית 27/06/2011 08:36
    הגב לתגובה זו
    קדימה להחזיר את ההפסדים הכואבים שיש לנו ...עכשיו זה זהזמן לחזק ולהוריד את השער .... קניתי קנייה ראשונה בשער 61 קנייה שנייה ב45 ועכשיו אני מחזק שוב בשער שיהיה על הבוקר ולא אכפת לי איזה שעה זה יהיה כי היא בדרך לנסיקה מטורפתתתת ... טיסה נעימה רציוווווווווווווו
  • 69.
    מלאנכולי. 27/06/2011 08:32
    הגב לתגובה זו
    זה לא עוקף ששינסקי אלא בא יחד עם מסקנותיה. במסקנות קבעו שאם לוויתן יחובר ויהיה מסחרי לפני 2014 הוא יהנה מההטבות. למה לצאת בהצהרות מטעות?
  • 68.
    יגאל 27/06/2011 08:19
    הגב לתגובה זו
    עדיין לא מאוחר לקנות ולהמתין בצד שער 60 טבהמשך השמים הם הגבול טיסה נעימהההההההההההההההההההההההההההההההההההההההההה
  • 67.
    כותרות כמו חול ואין מה לאכול (ל"ת)
    רפי 27/06/2011 07:56
    הגב לתגובה זו
  • 66.
    שאפו ענק לביזפורטל על החשיפה (ל"ת)
    ערן 27/06/2011 07:38
    הגב לתגובה זו
  • 65.
    משקיע שוקע 27/06/2011 07:30
    הגב לתגובה זו
    טיסה נעימההההההההה!!!!!!!!!
  • 64.
    moshebs 27/06/2011 07:27
    הגב לתגובה זו
    הם חשפו אותה לציבור הרחב... אתם יכולים להסביר לי למה המשקיעים פה צוהלים כ" כ ומהללים את הכתבים????
  • 63.
    moshebs 27/06/2011 07:23
    הגב לתגובה זו
    היה ברור שתשובה ינסה את התרגיל המלוכלך הזה, אבל אני מניח שהעניין יעלה לו ביוקר - הוא יאבד גם את ההקלות שניתנו לתמר או שלחילופין הוא יהרוס את מאגר לווייתן. בכל מקרה העניין יעלה לו ביוקר.
  • 62.
    שישנסקי העוקף הראשון 27/06/2011 07:05
    הגב לתגובה זו
    שישינסקי עקף את חוק התמלוגים והחברות יעקפו אותו יפה ! לא? שישינסק זו אחלה רמאות !! גנבים
  • 61.
    טיסה נעימה (ל"ת)
    רציומן 27/06/2011 06:54
    הגב לתגובה זו
  • 60.
    אבי 27/06/2011 06:54
    הגב לתגובה זו
    זוהיא רמאות לשמה ! גם הגבלה על המחיר לא תיתכן זהו מוצר עולמי כמו נפט ! שישנסקי יעבור עוד 100 עיקופים ובגצים !
  • 59.
    M-GD 27/06/2011 06:29
    הגב לתגובה זו
    הגדלת כמות גז באימות נפט גז בגל נפט בגל
  • 58.
    הנביא 27/06/2011 06:08
    הגב לתגובה זו
    ככה לא עוקפים תשלום למיסוי - בממשלה לא ישתקו. נראה תוכנית מטומטמת - להשקיע מיליארדים על חלמאות. הרעיון הוא שהתוכנית לא תצא לפועל, אלא להפעיל שרירים על ששינסקי ועל הממשלה ותו לאו.
  • 57.
    נצלנוביץ 27/06/2011 03:30
    הגב לתגובה זו
    מדוע כתבתם " לנצל" עם מרכאות ?. יש לכתוב לנצל ! אם זה לא ניצול אז מה זה ?
  • הלוחש למשקיעים 27/06/2011 06:59
    הגב לתגובה זו
    שנפתרה התעלומה? רציו ירדה המון בעקבות הפסקת קידוח האימות עקב חדירת מים.המון ספקולציות גרמו למנייה לרדת עקב כך שחששו מזה שאין למעשה נפט.בכתבה צויינה הסיבה להפסקת קידוח האימות,שלמעשה קידוח האימות מיועד לחיבור הצינורות בין תמר לליויתן
  • 56.
    אין על ביז פורטל לטוב ולרע (ל"ת)
    איש 27/06/2011 02:25
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    ששינסקי לא דפק את חברות הגז הוא דפק את הבורסה (ל"ת)
    משקיע 27/06/2011 02:25
    הגב לתגובה זו
  • 54.
    אא 27/06/2011 02:24
    הגב לתגובה זו
    שהיה בעד שישינסקי ואני לא אתנחם כ" כ אם תשלם על כך. כי אתה אחלה גבר ולא יודע איך נפלת בפח הזה של להיות בעש החוק הזבל הזה . שלמה זה שוד הייתה שותף לשוד ויש לך אצלי 90% חנינה כי אתה גבר!
  • איזה גבר ואיזה נעליים. תומך מוחלט בביבי והמס (ל"ת)
    מני 27/06/2011 09:32
    הגב לתגובה זו
  • 53.
    השרים שהצביעו בעד! גם אצלכים בקרוב! יזבלות (ל"ת)
    אא 27/06/2011 02:21
    הגב לתגובה זו
  • 52.
    אא 27/06/2011 02:21
    הגב לתגובה זו
    עוד ה' לא ישאיר אותך בלי " תשלום הוגן" . לשמוע על כך יביא לי מידה מסויימת של הקלה ונחמה. בע" ה בקרוב! ביב גם אצלך בקרוב!
  • 51.
    אא 27/06/2011 02:19
    הגב לתגובה זו
    ביבי!
  • 50.
    שמיל 27/06/2011 01:55
    הגב לתגובה זו
    תחרות
  • 49.
    יצירתיות, זהו שם המשחק. (ל"ת)
    בוננזה 27/06/2011 01:32
    הגב לתגובה זו
  • irda76 27/06/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    48-סליחה 49. לצערי, 48 לא ראוי לתשובה ישירה על האיוולת. הלאמה, אם הוא איננו יודע משמעה חיסול הגז. המדינה לא יכולה, לא צריכה, וכמובן לא מסוגלת להרים פרוייקט כזה. רק יוזמה עצמאית. יוזמה ממשלתית/הסתדרותית, כמו הקיבוצים, משמעה קריסה כלכלית ובזבזנות נוראה. אך 48 חי עדיין לא בסרט אלא בחברה ענתיקה, שלא רק עבר זמנה בטל קורבנה, אלא מבקש להחזיר אותנו לימי ברית-המועצות או קובה. אך אני מניח שהוא כלל איננו מבין מה אני אומר.
  • 48.
    להלאים לחבורת הנוכלים הזו את מאגרי הגז !!! (ל"ת)
    איש 27/06/2011 01:01
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    חי 27/06/2011 00:51
    הגב לתגובה זו
    תמר תחילה וחיבור לשם
  • 46.
    OIL IN ISRAEL (ל"ת)
    28- 27/06/2011 00:43
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    oil identified near the mud line -IN-LIVITAN (ל"ת)
    A, 28-3-11נובל 27/06/2011 00:43
    הגב לתגובה זו
  • מה זה? מהיכן? (ל"ת)
    ששי 27/06/2011 07:30
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    רציו עשוייה לעלות 100% כדי להשתוות לישראמקו (ל"ת)
    לוין 27/06/2011 00:42
    הגב לתגובה זו
  • ישראל 03/07/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    מניה מפוקפקתו וגפ לא בטוח שתשרוד .
  • 43.
    גד שרון 27/06/2011 00:40
    הגב לתגובה זו
    סירטאקי
  • 42.
    רציו חוזרת למרכז העניינים! (ל"ת)
    ק 27/06/2011 00:39
    הגב לתגובה זו
  • 41.
    העיקר לדפוק את ששינסקי ושטייניץ (ל"ת)
    איתי 27/06/2011 00:35
    הגב לתגובה זו
  • גם אני לא אוהב אותו - (הבן של שישינסקי) (ל"ת)
    אא 27/06/2011 02:18
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    $$$$$$$$ 27/06/2011 00:35
    הגב לתגובה זו
    רציו צריכה להשתוות לשווי שוק של ישראמקו כי מבחינת היוון כללי המשחק השתנו. מזכיר לכולם נכון להיום שווי ישראמקו כמעט כפול משל רציו. ככה שרציו אמורה לעלות 100% עכשיו!!
  • 39.
    מייק1 27/06/2011 00:35
    הגב לתגובה זו
    לאור הבשורות חידוש קידוח לוויתן 3 , תוכניתו של תשובה לצאת בהצעת רכש לדלק אנרגיהו ההודעה על תרגיל חיבור מאגר לוויתן למאגר תמר משדרג את רווחי החברות והמשקיעים בעידוד מסקנות וועדת ששינסקי - יש לנו חיזוק UPSIDE למניות דלק קידוחים, אבנר, דלק אנרגיה וכמובן רציו ... טיסה נעימה לכל המשקיעים ... נא להדק חגורות.
  • 100% בריצפה (ל"ת)
    גד 27/06/2011 01:06
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    לך תשש 27/06/2011 00:35
    הגב לתגובה זו
    עם תשובה חשב שהועדה לא חשבה על כך הוא טועה יש פרק הפחתה בגין חחיבור שדות תימסרו לתשובה הלובי שהאשכנזים לא פריירים אוכלים קאדפים כמותו בלי מלח
  • 37.
    לירן 27/06/2011 00:27
    הגב לתגובה זו
    ושישינסקי זבל
  • 36.
    מיטטל 27/06/2011 00:25
    הגב לתגובה זו
    אין מוכרים ברציו מי שמוכר כרגע הוא מפגררררררררררררררר
  • 35.
    הראל 27/06/2011 00:23
    הגב לתגובה זו
    מחר מתחיל הטיסה במניות לוויתן ורציווו בפרטט תעלהה לשמייים מחר מחזק על בהוקר את רציוווווווו... רציו קדימה כל המדינה איתך לא סתם היה שמה היום 3000 עסקאות עם המון כסף אנשים ידעו על מה הם שמים את הכסףףףף ..חברים לא לדאוג השער עדיין במחיר מצחחיק וזהו שער שלא יחזור... לאסוף ממניות רציווו טיסה נעימהההה
  • 34.
    נושם גז 27/06/2011 00:20
    הגב לתגובה זו
    מחר נוסקתתת לשמיםםםם תחילת הפריצה של רציווווווווווווווווווווווווווווווווווווו
  • 33.
    אלעד 27/06/2011 00:18
    הגב לתגובה זו
    אתם תותחי על!!! ביזפורטל מספר 1 בארץ!!!!
  • 32.
    לא רואים את התמונה-היא לא נטענת בכלל... (ל"ת)
    שי 27/06/2011 00:14
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    גאוניםםםםםםםם יאלללללללללההה רציו ואבנר טוסוו (ל"ת)
    שגיא 26/06/2011 23:51
    הגב לתגובה זו
  • מערבי 27/06/2011 00:36
    הגב לתגובה זו
    מתוך מצוקה בלתי צפויה נערכתי למכירת 500K רציו בפתיחת המסחר ובכל מחיר, עכשיו כשאני קורא את הכתוב כאן?אני לא מוכר ובוודאי שלא בכל מחיר. החבילה חוזרת למקומה ואני משאיר את פתרון המצוקה לימים הכאים. עכשיו אלך למיטה בהרגשה הרבה יותר טובה. להתראות ב-0930 סמוך לתחילת המסחר.
  • 30.
    עופר 26/06/2011 23:45
    הגב לתגובה זו
    גם אם יש לו בבנק הרבה כסף. אין בושה לעשוק את קופת המדינה שלא לדבר על אוצרות הטבע ושמירה על הטבע. חבל.
  • irda76 27/06/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
    לו רק חשבת מעט לפני שכתבת את דברי ההבל, היית מבין כי המדינה רק מפסידה מכל ההתערבויות הללו, לבטח אנחנו האזרחים. רק יוזמה חופשית מביאה לשגשוג והביאה את האדם למודרניות מעידן החושך הבולשביקי. אולי אתה זקוק להסברים נוספים, אך לצערי קשה להסביר מה שהוא ברור כשמש ומוכח בכל מקום בעולם. זה ההבדל בין צפון קוריאה המפגרת לבין דרום קוריאה המשגשגת. אותו עם, אותה אוכלוסיה, אותה תרבות, רק בהבדלי משטרים. והשמיים והארץ מבדילים ביניהם. האם תחכים?
  • נראה אותך מסכן 100 ש" ח צר עין עלוב נפש..... (ל"ת)
    יעקב 27/06/2011 00:05
    הגב לתגובה זו
  • דניאל 27/06/2011 09:13
    מאחל לך שתרד מנכסיך ותקבץ נדבות לשאריך חייך.
  • 29.
    אבנר 26/06/2011 23:41
    הגב לתגובה זו
    החדשות הללו ביחד עם החזרה לקידוח לוויתן לא משאירות מקום לספק - המנייה בדרך ל-60. מספיק להסתכל על הגרף עם החדשות מתחילת השנה כדי להבן שהופסק הקידוח הספקולנטים ברחו ועכשיו שהוא חודש הם יחזרו. בהצלחה לכולם
  • 28.
    1 26/06/2011 23:41
    הגב לתגובה זו
    איבדו את הצפון נהיו מטורפים עם דיפלומה.
  • 27.
    אנליסט 26/06/2011 23:40
    הגב לתגובה זו
    חכו תראו את האנליטסים מגיבים בימים הקרובים - העלאת המלצות לכל המניות
  • אייל 26/06/2011 23:42
    הגב לתגובה זו
    מעניין מה יש לגורביץ עכשיו להגיד???
  • 26.
    יגאל 26/06/2011 23:35
    הגב לתגובה זו
    להפיק מהר ובזול,וניתן למכור כל כמות.יהיה מאוד מעניין בתחום בחדשים הקרובים.גוליבר-מטרה נפט,לוויתן-מטרה נפט,שמן-מטרה נפט,גבריאלה-מטרה נפט,במידה ובלוויתן יימצא נפט יש סכוי סביר להמצאותו ברוב הרשיונות,ואז בי-בי לששינסקי!!! חגיגה מטורפת למשקיעים
  • 25.
    חיים מיכל 26/06/2011 23:33
    הגב לתגובה זו
    תשובה שלום - תניח צינורות נפט - לא גז , ותדאג שהנפט של לוייתן לא יתערבב עם הגז של תמר
  • 24.
    אבי 26/06/2011 23:30
    הגב לתגובה זו
    מי שמתחכם בסוף אוכל אותה עם כל הקומבינות .
  • דודו 26/06/2011 23:33
    הגב לתגובה זו
    כי גם ככה למרות ההטבות יש ספק גדול בחוקיות של שישינסקי לגבי תמר
  • 23.
    גבעות כבר מפיקה ,ותהנה מההקלות של ששינסקי. (ל"ת)
    יגאל 26/06/2011 23:30
    הגב לתגובה זו
  • תרגיע, יש שם כמות שבקושי תספיק למיכליות...... (ל"ת)
    בוננזה 27/06/2011 01:28
    הגב לתגובה זו
  • אנדרה 27/06/2011 07:34
    עד 2014 ייתכן ויגיעו ל16 בארות מפיקות ואז הבוננזה האמיתית תהיה החרגה מלאה של המאגר מחוק ששינסקי.נכון בוננזה???!!
  • 22.
    גם מודיעין בדרך ? (ל"ת)
    מודיעין 26/06/2011 23:28
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    לקנות מודיעין לפני בעלי עניין מומלץ לסיבוב טו (ל"ת)
    חיים 26/06/2011 23:27
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    גל 26/06/2011 23:26
    הגב לתגובה זו
    אנחנו המשקיעים הקטנים רוצים להינות מכל העליות של המאגרים השונים, באופן מקסימלי. אם מניות של חברות של שני (או יותר) מאגרים שונים עולות במקביל, זהו " ביזבוז" של העליות. עדיף לנו שבכל תקופת זמן ספציפית לא יהיו עליות בכמה במקביל - כי ככה אי אפשר לנצל את כל העליות באופן אופטימלי. הימים הקרובים הם של שרה ומירה, ולכן העובדה שמניות לוייתן יעלו עכשיו - זה ביזבוז של העליות! היה עדיף שתתזמנו את הידיעות האופטימיות, שהן לא דחופות, לגבי מאגר לווייתן (או כל מאגר אחר) לשבוע הבא למשל. זה גם אינטרס שלכם - כי ככה יותר כסף יוכל לזרום בכל פעם, ולא יהיה פיצול בכסף בין המניות השונות. מקווה שתיישמו זאת בהמשך. תודה!
  • גל אתה כ" כ חמוד! (ל"ת)
    אא 27/06/2011 02:32
    הגב לתגובה זו
  • מנחם 27/06/2011 00:51
    הגב לתגובה זו
    אתה בחופשה או שברחת מבית חולים לתשושי נפש?קבל טיפול מהר!!!!!
  • אתה הזוי לגמרי (ל"ת)
    ערן 26/06/2011 23:54
    הגב לתגובה זו
  • צודק!!!!אחלה גבר!!! (ל"ת)
    אא 27/06/2011 02:13
  • 19.
    די עם הספינים. 26/06/2011 23:26
    הגב לתגובה זו
    ישראמקו תוותר לרציו על ההקלות? זה הרי על חשבונה. מעבר לכך המדינה החליטה שתמר יהיה מקור האספקה לשוק המקומי וכל המאגרים האחרים יהיו לייצוא או לעתודות.
  • תשובה ונובל בעלים בשני המאגרים יא אהבל...... (ל"ת)
    יעקב 27/06/2011 00:04
    הגב לתגובה זו
  • ליעקב החכם 27/06/2011 07:31
    טועה ומטעה
  • 18.
    אריק.מ 26/06/2011 23:22
    הגב לתגובה זו
    יצירתיות- זה שם המשחק
  • 17.
    מוריד את הכובע 26/06/2011 23:22
    הגב לתגובה זו
    נובל ותשובה קבלו שאפו על היצירתיות..
  • 16.
    לשורטיסטים להתכונן תקנו וזלין (ל"ת)
    לונגיסט 26/06/2011 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שישנסקי שלום שישנסקי שלום רציו מניית החלום (ל"ת)
    ben 26/06/2011 23:20
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    רציו שווה 120 (ל"ת)
    רציו בדרך למעלה 26/06/2011 23:19
    הגב לתגובה זו
  • GG 27/06/2011 03:02
    הגב לתגובה זו
    קנית ב-60 ואתה מת למכור? לא יעזרו הפמפומים שלכם תרד עד ל-20
  • אין ריח נעים כריח שורטיסט שרוף....טססססססססס. (ל"ת)
    M-GD 27/06/2011 06:31
  • 13.
    מתעשר ב" עהש 26/06/2011 23:19
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה למחזיקים הסבלניים
  • 12.
    לא להיות בחוץץץץץץץץץץץץץץץ (ל"ת)
    רציו 26/06/2011 23:19
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רציו=כסף על הריצפה (ל"ת)
    ben 26/06/2011 23:18
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    הגיוני 26/06/2011 23:17
    הגב לתגובה זו
    ניתן לחבר את מגד5 למאגר " מכבי" הסמוך לראש העין..בקיצור בגבעות הגיוני שכך יעשה למוביל הנפט..
  • 9.
    מייק 26/06/2011 23:10
    הגב לתגובה זו
    תגידו לי מה הם גנבו משהו? הם חיים על חשבון מישהו ?הם השקיעו כסף וזאת זכותם המלאה להרויח והם לא מרויחים על חשבון הציבור
  • 8.
    ביקורת ציבורית?-איזה עיתונאי?-אז מה!!!!!!!!! (ל"ת)
    T 26/06/2011 23:09
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    זו קומבינה מסריחה להימלט ממיסוי -לא לאפשר להם (ל"ת)
    חבל שריככו להם בכלל 26/06/2011 23:07
    הגב לתגובה זו
  • f 27/06/2011 08:23
    הגב לתגובה זו
    לא. אז למה ללכלך?
  • רבותי תשמרו על טוהר הלשון .גועל נפש התגובות (ל"ת)
    ששי 27/06/2011 10:01
  • irda76 27/06/2011 07:31
    הגב לתגובה זו
    הגונב מגנב פטור. ושלושת השינים (שטייניץ הבולשביק, ששינסקי השמאלן-פנאט, ושאמה הטיפש) הם פשיסטים שיחסלו כל חלקה טובה ויוזמה עצמאית במדינת ישראל. זכור מה קרה כשבזק היתה היחידה במדינה הסוציאליסטית שלנו: שבע שנים חיכית לקו טלפון. אולי עוד לא נולדת, אך מי שלא מבין כי הקידמה הגיעה לאדם רק עם היוזמה החופשית, אינו מבין דבר. ראה מה קרה לברית-המועצות ומה קורה בסין. ראה צפון-קוריאה ודרום-קוריאה. ראה הודו ופקיסטן: מה העדר יוזמה והדת עושות. רוצה עוד? מדינה מתערבת היא מדינה בולשביקית, היא מדינה פשיסטית, היא מדינה נחשלת.
  • אין קומבינה מסריחה יותר מוועדת ששינסקי ! (ל"ת)
    בוננזה 27/06/2011 01:25
    הגב לתגובה זו
  • אילן 27/06/2011 00:59
    הגב לתגובה זו
    הפוסל במומו פוסל, אתה נשמע כמו קומבינה מסריחה! תתחיל להשתמש בדאודורנט!
  • 6.
    ועדת החשיפה הסודית (ל"ת)
    משקעי קטן 26/06/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טיסה נעימה.... (ל"ת)
    דוד 26/06/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רפול 26/06/2011 23:03
    הגב לתגובה זו
    מחר חגיגה במניה ולא לשכוח הלוויתן זה לא הסוף, יש גם נפט ויש גם עוד מאגר מפתיע שמו גל ובו בסבירות גבוהה גז ונפט = רציו שווה כסף על הריצפה במיוחד כאשר המניה ירדה 50 אחוז מהשיא שלה למרות שכמות הגז במאגר שלה ירדה כלל!!!!!!
  • 3.
    ועדת החשיפה הסודית חחחחחחחח (ל"ת)
    משקעי קטן 26/06/2011 23:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הכניסו לששינסקי ושטייניץ מהדלת האחורית (ל"ת)
    דני 26/06/2011 23:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    yo (ל"ת)
    dudi 26/06/2011 23:01
    הגב לתגובה זו
  • קורן 27/06/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם " ציון" ? לפני 3 שבועות הודיעה שנשאר לקדוח עוד 100 מטר.במשך הזמן שעבר היה אפשר לקדוח לפחות 500 מטר.אודה למי שיוכל לענות לי .