העיקר לסחוט עוד 1% הנחה, כך שוגות הפירמות בהתנהלות מול חברות הפרסום
מר קאסי ג'ונס לשעבר, סגן נשיא לשיווק בחברת דל, טוען במאמר באדוורטייזינג אייג' שמפרסמים יחסכו כסף רב יותר אם ישקיעו מאמץ ומחשבה ביצירת בריפים חכמים עבור הפרסומאים שלהם מאשר ע"י סחיטת הנחות גבוהות יותר.
ממש נפעמתי כשקראתי את המאמר, הנה קם ,סוף סוף, איש חכם , שבא מצד המפרסמים ומעז לומר את מה שאני, בין היתר, טוען כבר עשרות שנים.
עבודה מקצועית ושיתוף פעולה אינטימי עם הפרסומאי יכולה להניב למפרסם המצוי רווחים גדולים יותר מכל הנחה שיעלה בידו לסחוט ממנו. למה? כי סכום ההנחה הניתן לסחיטה הוא סופי בעוד שהרווחים הפוטנציאליים הנובעים מעבודה שיווקית חכמה הם אין סופיים. פשוט לא? אז למה מעטים כל כך מבינים את זה?
הייתם מצפים ממנהלים בכירים העומדים בראש חברות גדולות ומשגשגות שידעו את הסוד הגלוי הזה, אבל מסתבר שהם לא. וזה נובע מהסיבה הפשוטה שכל אחוז הנחה שהצלחת להשיג מהפרסומאי הוא קבוע וניתן להצגה כהישג שיש להתפאר בו בעוד שרווחים פוטנציאליים הם מטבעם לא ידועים מראש וחסרי שימוש מיידי.
אבל מניסיוני, אני יכול לקבוע שהבעיה קשה ועמוקה יותר ואת שורשיה ניתן למצוא בעובדה המפתיעה, לכאורה, שאף חברה לא יודעת איך לבחור משרד פרסום ואף חברה לא יודעת איך להפעיל משרד פרסום. למה? כי לא מלמדים את זה בבתי הספר למנהל עסקים ולא בשום מקום אחר. בדיוק כמו שלא מלמדים איך לבחור רואה חשבון או עורך דין.
אני ער לכך שאני שם את נפשי בכפי אבל אני קובע שכל המפרסמים, מקטן ועד גדול, מנהלים הליכים שגויים בבואם לבחור את משרד הפרסום שלהם ולבסוף בוחרים את המשרד הלא נכון מהסיבות הלא נכונות, כשההישג היחיד שנותר להם להתהדר בו הוא גובה ההנחה שהצליחו לסחוט. ואחת שהם עובדים עם המשרד שבחרו הם אינם יודעים כיצד לתדרך אותו, כיצד לבחון את הצעותיו ורעיונותיו וכיצד למדוד אותו. ואז, כאשר התוצאות אינן משביעות רצון או אינן מצדיקות את ההשקעות, השעיר לעזאזל, הוא תמיד משרד הפרסום. ומה התוצאה? הולכים לבחור משרד פרסום חדש וחוזרים על כל השגיאות פעם נוספת.
עכשיו, תשאלו את השאלה המתבקשת: הרי בכל זאת יש חברות מצליחות
הזוקפות לזכותן מסעות פרסום מוצלחים? ותשובתי תהיה, שההצלחות הן למרות התנהלותם של המפרסמים ויש לשבח את הפרסומאים שמצליחים , כנגד כל הסיכויים, להפיק עבודה מתקבלת על הדעת, בתנאים בלתי אפשריים. אבל אני טוען שאילו היו המפרסמים מתנהלים בצורה ראויה הם היו מצליחים הרבה יותר. ואם חברה לא מממשת את מלוא פוטנציאל ההצלחה שלה, היא בעצם כישלון ולא הצלחה.
לסיום, הרשו לי לחזור למאמר של קאסי ג'ונס. הוא קובע שבדירוג של 1 עד 10הבריפים של כל המפרסמים מצאים היום בדרגה 2. רוב הבריפים ניתנים בטלפון או בהודעות סמס ברמה של "תעשו לי משהו חזק" וכשהפרסומאי, אחרי שניסה לנחש את כוונת המשורר, חוזר אל הלקוח עם הצעותיו, כל מה שיש לו לומר לו זה "לא נפלתי מהכיסא" או "זה לא מה שהתכוונתי" וזאת אולי הדוגמא החריפה ביותר, לרמה המצערת בה מדשדשים יחסי המפרסם/פרסומאי. כשאת מלוא המחיר משלם המפרסם. הוא רק לא יודע את זה.
- 3.מנהל שיווק 24/05/2011 13:56הגב לתגובה זוהרי כולנו יודעים היטב שהוא גוזר עליך קופון שמנמן וכל מיני קיקבקים ועמלות יתר שהן ההרבה יותר מהאחוז. בקשרים כה לא שקופים זה מתבקש. גינגי נראה לי קצת נאיבי (ואני אומר זאת לחיוב ונראה לי שכשהיה פרסומאי נהג בהגינות וביושר עם לקוחותיו הנדירה מאוד במחוזותינו)
- גינגי 24/05/2011 19:32הגב לתגובה זומנהל שיווק מכובדי, אתה צודק ב30 שנותיי כפרסומאי נהגתי בהגינות וביושר עם לקוחותיי מהסיבה הפשוטה שסירבתי לתת הנחות. אני תמיד טענתי שעוד לא נולד הלקוח שיעשה ממני גנב. הבעיה היא שברגע שהלקוח סוחט הנחות הוא דורש מהפרסומאי שיפצה את עצמו בדרכים סמויות. והלקוח יודע את זה. זה רק נוח לו יותר בדרך זו, כי הוא יכול להתהדר בהנחות שהצליח להשיג בעוד את השלמת התשלום איש לא רואה. אני מודה לך על התייחסותך
- 2.הלוחש לקופים 24/05/2011 12:38הגב לתגובה זואיך אפשר לעבוד באופו אינטימי עןם הפרסומאי שלך כשיש לך את ההרגשה שכל הזמן הוא מנסה לעשות עליך סיבוב ולקחת עוד ועוד עמלות על כלום עבודה
- גינגי 24/05/2011 14:20הגב לתגובה זולוחש לקופים מכובדי, הרי זה בדיוק מה שהתכוונתי. אם המפרסם היה יודע איך לבחור את הפרסומאי שלו ולא מנסה לעשוק אותו בהנחות, הוא לא היה צריך לחשוו שהפרסומאי שלו מנסה לקחת ממנו עוד ועוד עמלות. אני מודה לך על התייחסותך
- 1.כולם לומדים בדרך הקשה...:) (ל"ת)יהודה בן שלום 23/05/2011 23:51הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

לאוניד נבזלין ניצח את רוסיה - יכול לתפוס נכסים רוסיים בעולם ב-65 מיליארד דולר
פוטין הלאים לפני 20 שנה את יוקוס, חברת הנפט והגז הגדולה ברוסיה; נבזלין ובעלי השליטה שהם לא טלית שכולה תכלת, תבעו וזכו. פסיקת בית המשפט העליון ההולנדי היא סופית ומוכרת בעולם ועכשיו מתחילה המלחמה האמיתית על נכסי רוסיה ברחבי העולם
אחרי 20 שנות קרב משפטי מתיש, בית המשפט העליון בהולנד קבע את פסיקת הבוררות הגדולה בהיסטוריה, בסך של מעל 65 מיליארד דולר. זו פסיקה סופית, בלתי הפיכה וברת אכיפה נגד נכסי רוסיה ברחבי העולם. זהו סיום דרמטי לאחד מסיפורי הנקמה העסקיים המרתקים של העשור, שבמרכזו עומד, לאוניד נבזלין לצד נוספים שסירבו להיכנע למשטר פוטין.
הסיפור מתחיל ב-2003, כאשר ולדימיר פוטין החליט לעשות "דוגמה" ממיכאיל חודורקובסקי, המנכ"ל של יוקוס, אז חברת הנפט הגדולה והמצליחה ביותר ברוסיה. חודורקובסקי ביקר בגלוי את השחיתות של הקרמלין, והקרמלין לא סלח לו. בתוך כמה חודשים, מיכאיל חודורקובסקי מצא עצמו בכלא בסיביר אחרי משפט ראווה, והחברה שבנה, בעלת שווי שוק של מעל 33 מיליארד דולר שהעסיקה 100,000 עובדים - הועברה בכפייה לידי חברת הנפט הממשלתית.
ההפקעה הבלתי חוקית של יוקוס היתה בשיתוף של כל מערכת אכיפת החוק הרוסית: משטרה, תובעים ובתי משפט והיתה דרמטית במיוחד בגלל גודלה, אבל היא ביטוי נוסף לשיטה של פוטין והממשל הרוסי. מי שלא מתיישר לקו של פוטין - נעלם ומחוסל. זה קרה בעסקים נוספים, זה גם התבטא בפעילות של רוסיה בגאורגיה ואוקראינה. מדינה ללא חוקים. השלטון קובע הכל ומכופף את החוקים כרצונו.
נעשה כאן הפסקה קצרה, כדי להסביר שכמו תמיד הסיפור הוא לא שחור ולבן. נבזלין שהיה במקום הנכון בזמן הנכון קיבל יחד עם נוספים מניות שליטה בחברת הנפט והגז. למה, איך? מה זו המתנה הנדיבה הזו, וממי היא ניתנה? ברית המועצות היתה אז בנפילה וזה היה בית גידול לאוליגרכים שהיו בתפקידים פקידותיים או סמי-פקידותיים כמו בבנקים ממשלתיים וחברות ממשלתיות שהצליחו להעביר ולקבל נכסים רוסיים בנזיד עדשים. מאות רבות של אוליגרכים השתלטו על נכסים, בזכות ההתפרקות של המעצמה, והקרבה לשלטון. אז אולי זה לא המצב של "גנב מגנב פטור", אבל יש כאן שני צדדים למטבע. נבזלין אולי גם בשל הרקע התערה בחברה הישראלית , הוא תורם הרבה והוא רכש 25% ממניות עיתון הארץ כדי לייצר לו כסות מכובדת.
- לאוניד נבזלין - בעל מניות בעיתון "הארץ" נגד עמוס שוקן
- לאוניד נבזלין מקים מגזין תקשורת: רותם דנון ישמש כעורך הראשי של המיזם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיעים לא ויתרו
שלושה בעלי מניות שליטה לשעבר ביוקוס, בהם הישראלי לאוניד נבזלין, לא ויתרו. ב-2005, הם יזמו הליכי בוררות נגד רוסיה במסגרת אמנת האנרגיה (ECT). תשע שנים אחר כך, ב-2014, הגיעה הפסיקה ההיסטורית: בית דין בוררות בלתי תלוי בהאג פסק פיצוי של מעל 50 מיליארד דולר, פסיקת הבוררות הגדולה ביותר שאי פעם ניתנה.