דעה

על הניסיון שנכשל 'להפיל' את הקמפיין עם שני כהן

השופטים כמעט תמיד נתפסים כחסרי חוש הומור. גינגי פרידמן מברך את החלטת בית המשפט לא לקבל את עתירת התאחדות סוכני הביטוח נגד 9 מיליון
גינגי פרידמן | (9)

אפתח בגילוי נאות - בדרך כלל אין לי כבוד רב לבתי המשפט שלנו, מסיבות רבות שלא זה המקום לפרטן, אבל אציין רק שתיים שהן רלוונטיות לנושא. האחת היא שבמקרים רבים מדי השופטים נתפסים באות הכתובה במקום לפנות לשכל הישר, והשנייה - שכמעט תמיד הם חסרי חוש הומור. וללא חוש הומור חיינו יכולים להיות עגומים מאוד. הפעם, ברצוני להיאחז בהזדמנות הנדירה שנפלה לידי להחמיא לבית המשפט ובעיקר לכבוד השופט יעקב שינמן. וכל זאת בזכות העובדה שהעדיף להפעיל את השכל הישר ואת חוש ההומור כדי לזרוק החוצה את תביעתה הקנטרנית - שלא לומר ארכאית - של התאחדות סוכני הביטוח נגד חברת הביטוח הישיר 9 מיליון. התובעים טענו שהתשדיר של 9 מיליון בכיכובה של שני כהן, מעליב אותם ופוגע במשלח ידם. כבוד השופט שינמן לימד את התובעים פרק בהילכות הומור והשיב את פניהם ריקם. אני שמח על הפסיקה כי באופן די מפתיע, במקום להיתפס בטיעונים לגליסטיים מפולפלים, השופט נאחז בשכל הישר ואישר את צדקת קיומו של ההומור הבריא ואף צייד אותו בגושפנקא חוקית. האמת היא שסוכני הביטוח מקיימים כבר שנים רבות קרב מאסף נגד חברות הביטוח הישיר המאיימות לנשל אותם ממטה לחמם, והם אצים רצים להגיש תביעות נגד חברות הביטוח הישיר בכל הזדמנות הנקרית בדרכם. הבעיה שלהם שאינם מבינים שהם מנהלים קרב אבוד. הם מזכירים לי את מנהל החשבונות שלי, בעבר הרחוק, שסירב בתוקף להתמחשב והוא דבק בעבודה הידנית שלו עם המחשבון והעפרון עד שמצא עצמו מובטל מעבודה. או את מנהל הקריאייטיב שלי, בזמנו, שסירב להתמחשב כי "היה קשור לריח הדבק והלטרסטים" כדבריו. למזלו, הוא נכנע לקידמה, בדקה ה-90, התמחשב והפך לאשף העיצוב הממוחשב. מה שהתאחדות סוכני הביטוח צריכה זה לא עורך דין כי אם יועץ אסטרטגי שיסביר להם שבקרב על הביטוח האלמנטרי של השוק הפרטי, הם הפסידו, ובמקום לנהל מלחמות אבודות מוטב להם שיתרכזו בפיתוח העסקים בהם יש להם יתרון מובהק על פני חברות הביטוח הישיר. ויש שם כר נרחב לפעולה. ואם הם גם יעזו להכניס את ידם לכיס, תוכל התאחדות סוכני הביטוח לקיים מסעות פרסום אפקטיביים, להדגשת יתרונותיהם וחשיבות השימוש בשירותיהם המקצועיים. עידן סוכני הביטוח לא חלף כמו שעידן סוכני הנסיעות לא חלף, הוא רק שינה צורה, וכמו בתחומים רבים אחרים מי שידע להתאים את עצמו לרוח הזמן, ימשיך לשגשג ומי שלא, לא. ועצה אחרונה: הומור בריא הוא תמיד בריא. נ.ב. כה לחי לפרסום גליקמן נטלר סמסונוב על הפרסום המבריק והמצחיק. הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מילים כדורבנות (ל"ת)
    הילה 29/03/2011 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בן 28/03/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    בכל ענף במשק יש תחרות, שיתחילו לעבוד ולהצדיק את העמלות שהם לוקחים. פשוט בלתי נתפס, הפחד הזה מתחרות, שהצרכן יחליט מה טוב לו.
  • 3.
    גרין 28/03/2011 12:28
    הגב לתגובה זו
    בבדיקה לא מקצועית נוכחתי לדעת שמי שתבע את חברות הביטוח הישיר סבע מרורים. עם חברות הביטוח הישיר הכל מעולה כל עוד אין בעיה וכשיש אתה מקלל את עצמך שהתפתתה לפרסומות ושאין לך סוכן
  • חיים 28/03/2011 13:21
    הגב לתגובה זו
    שכחת לתת את מס' טלפון של הסוכנות שלך
  • חיים 28/03/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    יש יתרונות וחסרונות בכל חברה אבל להגיד באופן גורף שכל מקרה הוא כך וכך, פשוט לא נכון. הייתי מבוטח אצל סוכן שנים, מישהו שהכרתי טוב ודפק אותי בלי להניד עפעף.. אני נגד קביעות חד משמעיות. מה שבטוח שהתחרות תעשה רק טוב
  • 2.
    דן 28/03/2011 12:12
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת מבריקה דווקא בגלל היכולת שלה להבליט את נושא מימון הוסכן ע"י המבוטח ואל לעשות זאת בצורה בוטה - הצופה קיבל פיסת הומור שגורמת לו לחשוב. קצת הומור שוקה, קצת הומור!
  • 1.
    דוד 28/03/2011 10:19
    הגב לתגובה זו
    אם היית מכיר קצת את תחום הביטוח היית יודע שהשליטה שלהם בתחום הביטוח הפרטי נמצאת בסטגנציה כבר מספר שנים טובות.
  • גינגי פרידמן 28/03/2011 11:20
    הגב לתגובה זו
    דוד מכובדי, אני שמח לבשר לך שבתור מי שהיה הפרסומאי של התאחדות חברות הביטוח אני מכיר קצת את התחום. ואם היית מתעמק בכתוב היית וודאי נוכח שאין ביננו חילוקי דעות. כי זה בדיוק מה שאני טוען שכיוון שתחום הביטוח האלמנטרי בשוק הפרטי נמצא בנסיגה, כדאי לסוכנים להתרכז בתחום בו יש להם יתרון יחסי וזה התחום העסקי. אני מודה לך על התייחסותך
  • גינגי פרידמן 28/03/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    דוד מכובדי, בתור מי שהיה פרסומאי של התאחדות חברות הביטוח במשך 13 שנה, אני מעז לומר שאני מכיר קצת את תחום הביטוח. ואם היית מתעמק מעט בכתוב, היית מבין שאינני טוען אחרת. אכן,שוק הביטוח האלמנטרי בקרב הפרטיים נמצא בסטגנציה אם לא בנסיגה, אבל השוק העסקי, על כל היבטיו הוא התחום בו על סוכני הביטוח להתרכז. אני מודה לך על התייחסותך
יובל שטייניץ, יו״ר רפאל, צילום: דרור סיתהכל, אוניברסיטת תל אביביובל שטייניץ, יו״ר רפאל, צילום: דרור סיתהכל, אוניברסיטת תל אביב

יו"ר רפאל: "בעוד 5 עד 10 שנים, שום דבר לא יטוס באוויר - הלייזר ינקה את הכל"

יובל שטייניץ, יו"ר רפאל: "המכשיר הגדול יותר, 'מגן אור', יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב שלייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה יובל שטייניץ

ישראל הצליחה לפתח מערכות הגנה שנחשבות הטובות בעולם. רפאל, אלביט מערכות, משרד הביטחון והתעשייה הביטחונית בכלל, הצליחו להגן על השמיים מאז ה-7 באוקטובר בצורה מרשימה. אין הגנה הרמטית, אבל אלמלא כיפת ברזל וההגנות בכלל, מספרי ההרוגים שלנו היו גדולים פי כמה. ההגנות הצילו אלפים רבים ואפילו רבבות.  

 יו"ר רפאל ושר האנרגיה והאוצר לשעבר, יובל שטייניץ, אמר היום בכנס באוניברסיטת תל אביב כי הלייזר הוא הדבר הבא. רפאל פיתחה מערכת הגנה שהושקה לפני מספר חודשים וזו רק ההתחלה. 

"אחרי 60 שנה שכל המעצמות בעולם, בראשן ארצות הברית, מנסות ליצור נשק לייזר ונכשלות - וגם אנחנו נכשלנו - הייתה פריצת דרך ברפאל לפני חמש שנים שאפשרה לנו ליצור את נשק הלייזר האפקטיבי הראשון בעולם", אומר שטייניץ. במלחמה האחרונה מול איראן ובלבנון, הוכיחה המערכת את עצמה - "מכשיר לייזר בודד אחד הפיל עשרות רבות בשיעורי הצלחה יוצאים מן הכלל". 

הלייזר יפעל בטווחים ארוכים

"המכשיר הגדול יותר, ׳מגן אור׳, יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב של לייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן".

"עד עכשיו בכל תולדות הצבאות, מיוון העתיקה ועד ימינו אלה, השתמשו בפרוג'קט - בעצמים: זרקו חניתות, היום זורקים פצצות, פגזים, טילים - זה דברים צפידים, דברים שעפים באוויר ופוגעים במטרה. בלייזר אנחנו הורגים את המטרה בעצם על ידי קרן אור, על ידי קרני אור שעפות ב-300 אלף קילומטר לשנייה". 

לוח טיסות, נתב"ג בן גוריון שדה תעופה
צילום: Istock

שחקן חדש בטיסות הישירות לתאילנד: תאי אירוויז

המונופול של אל-על על טיסות ישירות לתאילנד בדרך להסתיים בעקבות כניסה אפשרית של תאי איירוויז לשוק הישראלי; וויז אייר חוזרת לנתב"ג עם שידרוג AI; האם אנחנו לקראת עידן חדש של תחרות? 

רן קידר |
הטיסות לתאילנד על סף שינוי דרמטי, לאחר פגישה היסטורית בין הנהלת תאי איירווי, שגרירת ישראל בבנגקוק ונציג משרד התיירות, ישנה התקדמות משמעותית בכניסת החברה לשוק הישראלי והפעלת טיסות מנתב"ג ישירות לבנגקוק. 

אלו הן חדשות מרעישות לאחד מהיעדים הפופולריים ביותר לנופש, היות וב-2024 מספר התיירים הישראליים שביקרו בתיאלנד היה כ-280 אלף ואילו במהלך 2025 המספר ככל הנראה יעלה ויעמוד על כ-350 אלף תיירים. בנוסף, יחסי העבודה עם תאילנד הולכים וגדלים, ומספר עובדים התאילנדים בישראל במגמה ישירה ועולה מ-45 אלף ל-70 אלף.

כיום, האפשרויות הניצבות בפני ישראלים המתכננים חופשה בתאילנד, הן אחת משתיים: לשלם סכומים גבוהים במיוחד עבור הטיסה הישירה היחידה המופעלת על ידי אל על (במהלך העונה עלות של כרטיס הלוך חזור עלול להיות מעל 4,000 שקל), או לבחור בטיסות עם עצירות ביניים ממושכות, מה שאמנם מוזיל את הטיסה אבל מסרבל אותה לכדי מסע שעלול להימשך כמעט יממה ובמקרים גרועים במיוחד מוביל גם לפספוס טיסות.  

וכך, טיסה ישירה של תאי איירוויז שתארך כשמונה שעות בלבד, ללא עצירות מייגעות והמתנות בשדות תעופה זרים תשנה את המצב דרמטית. התחרות צפויה להוריד את המחירים בצורה ניכרת, ואם ניתן ללמוד ממה שקרה ביעדים אחרים, ניתן להעריך שההוזלה תהיה בשיעור של 30%-50% במחירי הכרטיסים. 

עם זאת, בשלב זה הדיונים נמצאים בראשית הדרך, ותאי איירוויז תידרש לבחון היתכנות כלכלית, אישורים רגולטוריים, זמינות מטוסים וצוותים, וכן השפעות אפשריות של תנאים גיאופוליטיים. תאי איירוויז נאלצה להתמודד עם אתגרי הישרדות בתקופת הקורונה, אך קיבלה סיוע ממשלתי מותנה בתוכנית התייעלות רחבה. החברה חזרה להציג מאזנים חיוביים, קיימה את התחייבויותיה וחידשה את המסחר במניותיה בבורסה התאילנדית באוגוסט האחרון. מאז החזרה לבורסה, מניית החברה עלתה בכ-28% והדבר מעיד על יכולת החברה להמשיך להתרחב. אם המהלך יתממש, הוא עשוי לשנות את פני התיירות הישראלית לתאילנד ולהפוך את היעד הפופולרי לנגיש מתמיד.

וויז אייר חוזרת לישראל

לאחר 3 חודשי הפסקה בעקבות מבצע "עם כלביא", חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר חזרה לפעול בישראל וניתן לשער שחזרתה רק תוסיף למימד התחרות שנעדר מהשוק בשנתיים האחרונות. החברה השיקה מערך טיסות מדורג ליעדים באירופה. בשלב הראשון, מופעלות חמש טיסות שבועיות ללרנקה ולבודפשט, ובסוף אוגוסט יחודשו הקווים ללונדון לוטון. בתחילת ספטמבר יתווספו טיסות לווינה, רומא, סופיה ומילאנו, וכן קווים חדשים לבוקרשט וליאשי. בהמשך ספטמבר ואוקטובר ייפתחו קווים ליעדים נוספים ביוון, פולין ואיטליה.