דעה

תמונה שווה 1,000 מילים וגם לא מעט הפרעות אכילה - שיווק בעייתי בפייסבוק

תכנים שיווקיים שעולים בפייסבוק יכולים למצוא את דרכם אל העיניים הלא נכונות. בשורה התחתונה, אחריות אישית היא המצרך שהכי חסר פה
אלה ברייר | (13)

זה התרחש במקרה ובקלות בלתי נסבלת. במהלך שיטוט מהיר בפייסבוק שהפך לבית וירטואלי עבור רבים מאיתנו, נתקלתי בתמונה שהתיאור "מטרידה", עושה לה הנחה משמעותית.

בתמונה נראה גוף נשי חסר ראש או פנים (איבר מיותר לחלוטין בקרב חתיכות בשר - תשאלו כל קצב וגם את קצב), כשסרט מדידה כרוך סביב מותן שהוצרה בצורה בוטה ומעוותת באמצעות תוכנת עריכה. על סרט המדידה סומן ההיקף הרצוי בקרב נשים רבות - 62 ס"מ נחשקים. הידד!

למרות הניסיונות שלי להאמין לתמונה, היקף הגוף שנשקף ממנה לא היה בשום צורה שהיא 62 ס"מ. יותר כמו 6.2. המותן האומללה באימג' המדובר נראתה כאילו עברה ניתוח להסרת צלעות ואיברים פנימיים אחרים. על גבי החזה של אותה דמות נכתב שמו של ההוגה המבריק ובתחתית התמונה הופיע מספר טלפון והבטחה מתוקה: "אימון ממוקד לירידה במשקל".

בהערה שמתחת לתמונה, נכתב כי אם ברצון הגולש להעניק מתנה שתשנה חיים לקרוב אהוב, יש לפנות אל המפרסם - אחד המגדיר עצמו כמאמן לחיים טובים, כושר, הרזיה והגשמה עצמית, כולם כמובן נקשרים לרזון החולני.

הכרתי מספיק בנות שאכן שינו את החיים שלהן, בין היתר בעקבות אותה שאיפה אינסופית לצמצום היקפים. גם אנוכי, בהיותי בת למגדר הנשי וחלק מתרבות השפע המערבית, דגלתי בחלק ניכר מימי הטיפשעשרה שלי בדיאטות מפתות של תפוחים ירוקים וחסה לקינוח, כנראה שלא מעט "בזכות" תמונות דומות שנחרטו בתת המודע הסופג הכול.

"זה רק הלוגו, צריך להתמקד בתוכן"

בין התגובות המעטות מדי לאותה תמונה, הייתה אחת שהסתייגה מהמראה הקשה והמגיב הביע תקווה שבתו הצעירה לא תיתקל בה גם. תגובת המאמן לכך הייתה שהתמונה היא למטרת לוגו בלבד וכי יש להתמקד במהות שהיא, אם עוד לא הבנתם, בריאות, הרזיה וכו'. המגיב לא וויתר, וכתב כי זה בעייתי להציע לאחרים במה להתמקד שכן: מתמקדים במה שרואים. אבל השאלה היא לא רק מה רואים אלא גם מי רואה.

הפייסבוק, בהיותו אתר חינמי וחברתי מושך אליו כידוע מיליונים של צעירים, רבים בגיל ההתבגרות שחשופים גם כך למסרים סמויים, גלויים ואחרים אודות אידיאלים עכשוויים של יופי. אבל בניגוד לרשת, "בעולם האמיתי" נחקקים חוקים לגבי ריטוש תמונות והצגת דוגמניות רזות מדי.

בעולם הוירטואלי הדברים יותר מורכבים: בעל הפרופיל הוא בעל המאה ועליו מוטלת האחריות האישית להחליט מה ראוי ומה לא, מה עשוי להזיק ומה מקדם בצורה לגיטימית עסק כזה או אחר. הכעס שלי גבר בשל העובדה שאותו אדם התהדר בתואר "מאמן", תואר שאמור לגלם בתוכו אמפטיה, אנושיות ולפחות טיפה של אינטליגנציה. אבל אולי אותו מאמן הבריז מהשיעור הזה.

אנשים מבוגרים מצוידים ברובם בכלים שיסייעו להם בהיתקלות בתכנים כאלה. הם יודעים שיש פוטושופ, הם יודעים לסנן את המידע ולעבד אותו. הם יודעים שעובדים עליהם. אבל יש רבים שלא יודעים ושיהפכו את המודל החולה הזה למודל לחיים, את ההיקף הזעיר הזה לפסגת השאיפות שיש לכבוש.

אני דיווחתי על התמונה הזאת כפוגענית ונכון לעכשיו היא עוד שם, יחד עם קהל שלם של גולשות וגולשים שממש כמו שמובטח להם בתמונה, יכולים להרוס לעצמם, אופס! - לשנות לעצמם את החיים.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    פיצית 20/01/2011 10:11
    הגב לתגובה זו
    למחות נגד מסרים מעוותים? היא לא דיברה נגד הרזון או הבריאות אלא נגד השפעה שלילית שיש לתמונות האלו על צעירים וצעירות. זו לא צביעות..
  • 12.
    כתבה מצויינת. (ל"ת)
    מיקה 20/01/2011 08:52
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עדי 19/01/2011 23:57
    הגב לתגובה זו
    ואת שני המקלות הנקראים בשפת העם "רגליים" המבצבצים מהמעיל? זה בכל מקום, וזה מוקצה בכל מקום
  • 10.
    ניר 19/01/2011 22:41
    הגב לתגובה זו
    על מה את מלינה ? צביעות
  • 9.
    zizi 19/01/2011 10:22
    הגב לתגובה זו
    וגם הטור!
  • 8.
    יויו 19/01/2011 00:32
    הגב לתגובה זו
    לא תמונה טובה.תחליפי פוזה. אוהב את כתיבתך.
  • 7.
    גם בלונדינית, גם חכמה וגם שותה וודקה (ל"ת)
    איזה מלכה 18/01/2011 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אקס אנורקס 18/01/2011 17:46
    הגב לתגובה זו
    לאן הגענו? צריך לאסור את מי שמעודד זאת.
  • 5.
    בן בן 18/01/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
    תמונות תמימות? אין גבול לחוצפה!
  • 4.
    בלקברי 18/01/2011 16:51
    הגב לתגובה זו
    צריך להיות בשליטה..
  • 3.
    שפייסבוק יטפלו בבן אדם הזה, אמור להיות פיקוח על תכנים! (ל"ת)
    יעלי 18/01/2011 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אסף 18/01/2011 16:07
    הגב לתגובה זו
    אבל התיאור נוקב, אמיתי וחשוב. צריך להלחם בתופעה ההרסנית. תתעוררו!
  • 1.
    ruti 18/01/2011 15:56
    הגב לתגובה זו
    people should consider the impact their contents may have...
בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?

נכנסים לכלכלת בחירות; סמוטריץ' יודע שאם מחירי הדירות יעלו - הציבור יאשים אותו, ומכין פתרונות וגם - מה התוכנית של סמוטריץ' לשנה הבאה ועל הפטור ממס לעולים חדשים

רן קידר |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את עקרונות התקציב. הוא דוחף להורדת הריבית ובצדק; ומדבר על הורדת מסים והורדת מחירי הדירות. סמוטריץ' יודע שיש חשש גדול שמחירי הדירות יחזרו לעלות עם סיום תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית, והוא יודע שהוא זה שתוטל עליו האשמה בעליית מחירי הדירות, אז הוא מכין תוכנית (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?).

סמוטריץ' לא הציג תוכנית, אלא דיבר מלמעלה, בקווים כלליים. צריך לזכור שאנחנו בשנת בחירות, הבוחר הוא "המלך", הסיכוי שיפגעו בכיס שלו - נמוך. ירצו לתת לו תחושה טובה, תחושה של עושר. תחושה של ביטחון כלכלי.  בכנס של יועצי המס הוא אמר באופן ברור: "אל תקנו דירות, המחירים ימשיכו לרדת". 

סמוטריץ' טען כי שנת 2026 תהיה "גשר ממלחמה לצמיחה", עם תוספת משמעותית לביטחון, שצפויה לחרוג מ-100 מיליארד שקל, לצד ייצוב יחס החוב-תוצר. במרכז התוכנית: הורדת מס הכנסה על הכנסות מעבודה, שתעודד יציאה לעבודה והעלאת פריון. "זה יחזיר כסף לכיסי העובדים ויעזור למשק לצמוח", אמר, תוך הדגשה כי ההפחתה תתמקד במדרגות הנמוכות יותר כדי להגיע למעמד הביניים הרחב. נזכיר כי מדרגות המס הוקפאו השנה והמשמעות היא מיסוי גדול יותר. סמוטריץ' בעצם רמז על כוונה להסיר את ההקפאה בחלק מהמקומות. 

סמוטריץ' גם הבטיח הטבות מס משמעותיות לעולים חדשים: פטור ממס לא רק על הכנסות מחו"ל (כפי שקיים כיום למשך 10 שנים), אלא גם על הכנסות שיופקו בישראל עצמה. צעד כזה יכול להפוך את ישראל ליעד עלייה אטרקטיבי יותר, אבל השאלה היא למה לספק הטבה גדולה כל כך בשעה שאפשר להיטיב עם הציבור הישראלי עצמו. תושביך קודמים לעולים חדשים.  

החשש הוא שמהלכים אלו יובילו לעלייה בגירעון, אם כי חייבים להגיד שהגירעון בשליטה, ולמרות מלחמה של שנתיים ישראל התבררה כחזקה מאוד כלכלית. הפגיעה בנתונים הכלכליים היא לא אנושה כפי שיכול היה להיות. אין כלכלן אחד שחושב שהנתונים הכלכליים בהינתן השנתיים האחרונות, הם לא הפתעה לטובה. לכן, דווקא בהינתן הצמיחה של אחרי המלחמה כפי שצופים כלכלנים וגם בנק ישראל בתחזיות קדימה, עשויות לתמוך ולהשתלב בהורדת מסים. 


מנכ"ל פנגו, יונתן אלון. קרדיט: עופר חג'יובמנכ"ל פנגו, יונתן אלון. קרדיט: עופר חג'יוב

פנגו מתרחבת לתיירות עם שירות הזמנת טיסות לחו"ל

פנגו משיקה את Pango Flights, המאפשר להזמין טיסות לחו"ל ישירות מתוך האפליקציה, בשיתוף מנוע חיפוש הטיסות SkyGini; השירות מצטרף לעולם Pango Global, הכולל גם את שירות ה-eSIM ואטרקציות לחו"ל, ומסמן את כניסת פנגו לתחום התיירות

רן קידר |
נושאים בכתבה פנגו
פנגו נכנסת לתחום התעופה ומשיקה שירות הזמנת טיסות לחו"ל ישירות מתוך האפליקציה. שירות חיפוש הטיסות החדש, Pango Flights, יצא לדרך בשיתוף חברת SkyGini ויהיה חלק מעולם Pango Global של פנגו. הפיצ'ר החדש יהווה את גולת הכותרת של החברה בכניסתה לתחום התיירות, זאת לאחר השקת שירות ה־eSIM והזמנת האטרקציות שכבר מציעה החברה כיום ללקוחותיה. 

השירות מאפשר ללקוחות להזמין בקלות ובמהירות טיסות ישירות מהאפליקציה, בלחיצת כפתור, תוך קבלת מחירים תחרותיים וחוויית שימוש נוחה בעברית ובעיקר שירות לקוחות אישי, זמין ומקצועי של החברה. השקת השירות היא חלק ממהלך אסטרטגי רחב תחת עולם Pango Global באפליקציה, המרכז את כלל השירותים הדיגיטליים של פנגו לחוויית חו"ל: Pango eSIM - פתרון גלישה בינלאומי בשיתוף חברת 8WORLD, המאפשר חיבור מיידי לאינטרנט בחו"ל בעשרות מדינות ברחבי העולם. 

בנוסף, פנגו מציעה את Pango Global Fun, שירות המאפשר רכישת מגוון רחב של אטרקציות, כרטיסי כניסה לאתרים, סיורים מודרכים ואירועי תרבות ברחבי העולם, במחירים משתלמים וללא עמלות נוספות. הרכישה מתבצעת ישירות מהאפליקציה בשפה העברית, עם אפשרות להזמין מראש מהארץ או תוך כדי הטיול, ולקבל את הכרטיסים ישירות לנייד, ללא צורך בעמידה בתורים. השירות כולל מבחר רחב של יעדים פופולריים באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. 

בנוסף, לרגל ההשקה במסגרת השירות החדש, כל רוכש טיסה דרך Pango Flights מקבל 50 ש"ח קאשבק לחניה בכחול-לבן במתנה, ישירות לחשבון המשתמש באפליקציה. שירות הלקוחות של פנגו, באמצעות חברת SkyGini, פעיל וזמין בעברית גם במהלך השהות בחו"ל, להבטחת חוויית שירות מלאה. 

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "Pango Flights הוא חלק מאסטרטגיה שלמה של הצעות ערך ייחודית ללקוחות פנגו וגיוון מוצרי בכל היבט תחבורתי שניתן לספק. מדובר בצעד טבעי כחלק מהחזון שלנו להפוך את פנגו לפלטפורמה אחת שמספקת פתרונות חכמים, נוחים ומשתלמים לכל נסיעה, בארץ ובעולם. פנגו פועלת במגוון תחומים החל מתחבורה ציבורית, דרך טעינה לרכבים חשמליים ועד למיקרו־מוביליטי, כשהמטרה היא להציע מעטפת שלמה המלווה את הלקוח בכל דרך שיבחר להתנייד".

תחרות מתגברת

לאחרונה, הודיעה אגד על כניסתה לתחום האפליקציות, כשהשיקה את egg, במטרה להתחרות בפנגו וב-Moovit, וכוללת פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים: אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציות כולן מתחרות פחות או יותר באותו סגמנט שוק, ונבדלות זו מזו בהיקף השירותים שכל אחת מהן מציעה. ובעוד שהכנסות מוביט מתבססות על פרסומות, הן egg והן פנגו עובדות על מודל ללא פרסומות.