הממונה על הגנת הצרכן דרשה מ'מנו ספנות' להסיר פרסומים ולתקן את התקנון

חברת מנו ספנות התבקשה להסיר פרסום מטעה מדף הפייסבוק של החברה ומאתר האינטרנט - זאת בעקבות תלונות שהתקבלו ברשות להגנת הצרכן
אלה ברייר | (5)

הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת מנו ספנות בע"מ להסיר את הפרסומים המטעים מהאתר של החברה ומהפייסבוק, זאת בעקבות תלונות של צרכנים שהתקבלו ברשות.

לדברי פינקוס, החברה פרסמה מחיר הפלגה ב-199$ כשבפועל לא ניתן היה לרכוש את כרטיס ההפלגה במחיר שפורסם אלא במחיר גבוה יותר.

בנוסף טוענים ברשות להגנת הצרכן, כי אין בתקנון החברה מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן הביטול כפי שנדרש בחוק הגנת הצרכן.

פינקוס התייחסה לדברים ואמרה כי: "על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם".

בעקבות התלונות שהתקבלו ברשות, על ידי צרכנים שזעמו לגבי המחיר שפורסם, מציינת פינקוס כי הצגה ופרסום מחיר הפלגה היוצר מצג כי המחיר זול מכפי שהוא בפועל, מהווה עבירה לכאורה של חוק הגנת הצרכן.

עוד מציינת פינקוס כי אין בתקנון החברה מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן המידע בתקנון בדבר דמי הביטול מפרים את האמור בסעיף.

באוגוסט האחרון שלחה פינקוס הנחיות להתאחדות סוכני הנסיעות (שמנו ספנות חברה בה), לגבי פרסום מבצעים (טיסות, חבילות נופש, וכו') ולטענתה חברת מנו ספנות התעלמה מהנחיות אלה. על כן הממונה דרשה כי מנו ספנות תעביר לידיה תוך 7 ימים את התיקונים בפרסומים ובתקנון.

"על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם", חתמה פינקוס.

מחברת מנו ספנות בע"מ נמסר בתגובה: "חברת מנו ספנות מקפידה לעבוד על פי כל התקנות והחוקים. הפניה של הרשות להגנת הצרכן התקבלה אצלנו רק לפני 3 ימים. בדף הפייסבוק של החברה לא היה שום פרסום לגבי ההפלגות. לגבי התקנון של החברה שהתפרסם באתר התקנון יתוקן בהתאם לדרישות לקראת העונה הבאה שתחל בחודש מרץ".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מגיבים 1,3,4 נשמעים כאילו הם עובדים שם ... שטויות ? (ל"ת)
    מוזר 17/01/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תיירן ותיק 16/01/2011 23:39
    הגב לתגובה זו
    ממש שטויות. אין שום פרסום לא מדוייק במודעות של מנו ספנות ובפייסבוק לא מצאתי שום פרסוםש להם. הממונה הזאת רצה לספר לחברה על מכתב שהיא שלחה כדי להצדיק את קיומה. אין לה כלל זכות קיום בלי רעש בתקשורת. הלוואי וכל החברות בתחום התיירות היו ישרות ואמנ ינות כמו מנו ספנות
  • 3.
    מכיר 16/01/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    שטויות!! הממונה על הגנת הצרכן סתם מחפש סקופים במקום לחפשמחדלים אמתיים!
  • 2.
    שלמה לוי 16/01/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
    ארקיע פרסמה כי תמכור כרטיסים ב-99$ . וכבר ליוני 2011 כרטיס הלוך יעלה 129$ .מפרסמים סכומים רק כדי למשוך לקוחות ואח"כ עובדים על כולם.
  • 1.
    ויגוטוב יהושע 16/01/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    הכול שקרים !!! החברה אמינה והכי טובה באזורנו... אני אישית מפליג איתם כבר 10 שנים וכול פעם אני נהנה מחדש . תנסו ותראו !!
בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?

נכנסים לכלכלת בחירות; סמוטריץ' יודע שאם מחירי הדירות יעלו - הציבור יאשים אותו, ומכין פתרונות וגם - מה התוכנית של סמוטריץ' לשנה הבאה ועל הפטור ממס לעולים חדשים

רן קידר |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את עקרונות התקציב. הוא דוחף להורדת הריבית ובצדק; ומדבר על הורדת מסים והורדת מחירי הדירות. סמוטריץ' יודע שיש חשש גדול שמחירי הדירות יחזרו לעלות עם סיום תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית, והוא יודע שהוא זה שתוטל עליו האשמה בעליית מחירי הדירות, אז הוא מכין תוכנית (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?).

סמוטריץ' לא הציג תוכנית, אלא דיבר מלמעלה, בקווים כלליים. צריך לזכור שאנחנו בשנת בחירות, הבוחר הוא "המלך", הסיכוי שיפגעו בכיס שלו - נמוך. ירצו לתת לו תחושה טובה, תחושה של עושר. תחושה של ביטחון כלכלי.  בכנס של יועצי המס הוא אמר באופן ברור: "אל תקנו דירות, המחירים ימשיכו לרדת". 

סמוטריץ' טען כי שנת 2026 תהיה "גשר ממלחמה לצמיחה", עם תוספת משמעותית לביטחון, שצפויה לחרוג מ-100 מיליארד שקל, לצד ייצוב יחס החוב-תוצר. במרכז התוכנית: הורדת מס הכנסה על הכנסות מעבודה, שתעודד יציאה לעבודה והעלאת פריון. "זה יחזיר כסף לכיסי העובדים ויעזור למשק לצמוח", אמר, תוך הדגשה כי ההפחתה תתמקד במדרגות הנמוכות יותר כדי להגיע למעמד הביניים הרחב. נזכיר כי מדרגות המס הוקפאו השנה והמשמעות היא מיסוי גדול יותר. סמוטריץ' בעצם רמז על כוונה להסיר את ההקפאה בחלק מהמקומות. 

סמוטריץ' גם הבטיח הטבות מס משמעותיות לעולים חדשים: פטור ממס לא רק על הכנסות מחו"ל (כפי שקיים כיום למשך 10 שנים), אלא גם על הכנסות שיופקו בישראל עצמה. צעד כזה יכול להפוך את ישראל ליעד עלייה אטרקטיבי יותר, אבל השאלה היא למה לספק הטבה גדולה כל כך בשעה שאפשר להיטיב עם הציבור הישראלי עצמו. תושביך קודמים לעולים חדשים.  

החשש הוא שמהלכים אלו יובילו לעלייה בגירעון, אם כי חייבים להגיד שהגירעון בשליטה, ולמרות מלחמה של שנתיים ישראל התבררה כחזקה מאוד כלכלית. הפגיעה בנתונים הכלכליים היא לא אנושה כפי שיכול היה להיות. אין כלכלן אחד שחושב שהנתונים הכלכליים בהינתן השנתיים האחרונות, הם לא הפתעה לטובה. לכן, דווקא בהינתן הצמיחה של אחרי המלחמה כפי שצופים כלכלנים וגם בנק ישראל בתחזיות קדימה, עשויות לתמוך ולהשתלב בהורדת מסים. 


מנכ"ל פנגו, יונתן אלון. קרדיט: עופר חג'יובמנכ"ל פנגו, יונתן אלון. קרדיט: עופר חג'יוב

פנגו מתרחבת לתיירות עם שירות הזמנת טיסות לחו"ל

פנגו משיקה את Pango Flights, המאפשר להזמין טיסות לחו"ל ישירות מתוך האפליקציה, בשיתוף מנוע חיפוש הטיסות SkyGini; השירות מצטרף לעולם Pango Global, הכולל גם את שירות ה-eSIM ואטרקציות לחו"ל, ומסמן את כניסת פנגו לתחום התיירות

רן קידר |
נושאים בכתבה פנגו
פנגו נכנסת לתחום התעופה ומשיקה שירות הזמנת טיסות לחו"ל ישירות מתוך האפליקציה. שירות חיפוש הטיסות החדש, Pango Flights, יצא לדרך בשיתוף חברת SkyGini ויהיה חלק מעולם Pango Global של פנגו. הפיצ'ר החדש יהווה את גולת הכותרת של החברה בכניסתה לתחום התיירות, זאת לאחר השקת שירות ה־eSIM והזמנת האטרקציות שכבר מציעה החברה כיום ללקוחותיה. 

השירות מאפשר ללקוחות להזמין בקלות ובמהירות טיסות ישירות מהאפליקציה, בלחיצת כפתור, תוך קבלת מחירים תחרותיים וחוויית שימוש נוחה בעברית ובעיקר שירות לקוחות אישי, זמין ומקצועי של החברה. השקת השירות היא חלק ממהלך אסטרטגי רחב תחת עולם Pango Global באפליקציה, המרכז את כלל השירותים הדיגיטליים של פנגו לחוויית חו"ל: Pango eSIM - פתרון גלישה בינלאומי בשיתוף חברת 8WORLD, המאפשר חיבור מיידי לאינטרנט בחו"ל בעשרות מדינות ברחבי העולם. 

בנוסף, פנגו מציעה את Pango Global Fun, שירות המאפשר רכישת מגוון רחב של אטרקציות, כרטיסי כניסה לאתרים, סיורים מודרכים ואירועי תרבות ברחבי העולם, במחירים משתלמים וללא עמלות נוספות. הרכישה מתבצעת ישירות מהאפליקציה בשפה העברית, עם אפשרות להזמין מראש מהארץ או תוך כדי הטיול, ולקבל את הכרטיסים ישירות לנייד, ללא צורך בעמידה בתורים. השירות כולל מבחר רחב של יעדים פופולריים באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. 

בנוסף, לרגל ההשקה במסגרת השירות החדש, כל רוכש טיסה דרך Pango Flights מקבל 50 ש"ח קאשבק לחניה בכחול-לבן במתנה, ישירות לחשבון המשתמש באפליקציה. שירות הלקוחות של פנגו, באמצעות חברת SkyGini, פעיל וזמין בעברית גם במהלך השהות בחו"ל, להבטחת חוויית שירות מלאה. 

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "Pango Flights הוא חלק מאסטרטגיה שלמה של הצעות ערך ייחודית ללקוחות פנגו וגיוון מוצרי בכל היבט תחבורתי שניתן לספק. מדובר בצעד טבעי כחלק מהחזון שלנו להפוך את פנגו לפלטפורמה אחת שמספקת פתרונות חכמים, נוחים ומשתלמים לכל נסיעה, בארץ ובעולם. פנגו פועלת במגוון תחומים החל מתחבורה ציבורית, דרך טעינה לרכבים חשמליים ועד למיקרו־מוביליטי, כשהמטרה היא להציע מעטפת שלמה המלווה את הלקוח בכל דרך שיבחר להתנייד".

תחרות מתגברת

לאחרונה, הודיעה אגד על כניסתה לתחום האפליקציות, כשהשיקה את egg, במטרה להתחרות בפנגו וב-Moovit, וכוללת פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים: אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציות כולן מתחרות פחות או יותר באותו סגמנט שוק, ונבדלות זו מזו בהיקף השירותים שכל אחת מהן מציעה. ובעוד שהכנסות מוביט מתבססות על פרסומות, הן egg והן פנגו עובדות על מודל ללא פרסומות.