הממונה על הגנת הצרכן דרשה מ'מנו ספנות' להסיר פרסומים ולתקן את התקנון

חברת מנו ספנות התבקשה להסיר פרסום מטעה מדף הפייסבוק של החברה ומאתר האינטרנט - זאת בעקבות תלונות שהתקבלו ברשות להגנת הצרכן
אלה ברייר | (5)

הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת מנו ספנות בע"מ להסיר את הפרסומים המטעים מהאתר של החברה ומהפייסבוק, זאת בעקבות תלונות של צרכנים שהתקבלו ברשות.

לדברי פינקוס, החברה פרסמה מחיר הפלגה ב-199$ כשבפועל לא ניתן היה לרכוש את כרטיס ההפלגה במחיר שפורסם אלא במחיר גבוה יותר.

בנוסף טוענים ברשות להגנת הצרכן, כי אין בתקנון החברה מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן הביטול כפי שנדרש בחוק הגנת הצרכן.

פינקוס התייחסה לדברים ואמרה כי: "על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם".

בעקבות התלונות שהתקבלו ברשות, על ידי צרכנים שזעמו לגבי המחיר שפורסם, מציינת פינקוס כי הצגה ופרסום מחיר הפלגה היוצר מצג כי המחיר זול מכפי שהוא בפועל, מהווה עבירה לכאורה של חוק הגנת הצרכן. עוד מציינת פינקוס כי אין בתקנון החברה מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן המידע בתקנון בדבר דמי הביטול מפרים את האמור בסעיף.

באוגוסט האחרון שלחה פינקוס הנחיות להתאחדות סוכני הנסיעות (שמנו ספנות חברה בה), לגבי פרסום מבצעים (טיסות, חבילות נופש, וכו') ולטענתה חברת מנו ספנות התעלמה מהנחיות אלה. על כן הממונה דרשה כי מנו ספנות תעביר לידיה תוך 7 ימים את התיקונים בפרסומים ובתקנון.

"על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם", חתמה פינקוס. מחברת מנו ספנות בע"מ נמסר בתגובה: "חברת מנו ספנות מקפידה לעבוד על פי כל התקנות והחוקים. הפניה של הרשות להגנת הצרכן התקבלה אצלנו רק לפני 3 ימים. בדף הפייסבוק של החברה לא היה שום פרסום לגבי ההפלגות. לגבי התקנון של החברה שהתפרסם באתר התקנון יתוקן בהתאם לדרישות לקראת העונה הבאה שתחל בחודש מרץ".

"פרסום החברה שנעשה בסוף השבוע בעיתונות, נעשה על פי כל הכללים. הפעולות המוזכרות בדבריה של הממונה להגן הצרכן הן לגבי העונה שעברה. בנוסף, ביום שבו פורסם המחיר של 199 דולר לכרטיס, ניתן היה להשיג כרטיסים להפלגות במחיר זה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מגיבים 1,3,4 נשמעים כאילו הם עובדים שם ... שטויות ? (ל"ת)
    מוזר 17/01/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תיירן ותיק 16/01/2011 23:39
    הגב לתגובה זו
    ממש שטויות. אין שום פרסום לא מדוייק במודעות של מנו ספנות ובפייסבוק לא מצאתי שום פרסוםש להם. הממונה הזאת רצה לספר לחברה על מכתב שהיא שלחה כדי להצדיק את קיומה. אין לה כלל זכות קיום בלי רעש בתקשורת. הלוואי וכל החברות בתחום התיירות היו ישרות ואמנ ינות כמו מנו ספנות
  • 3.
    מכיר 16/01/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    שטויות!! הממונה על הגנת הצרכן סתם מחפש סקופים במקום לחפשמחדלים אמתיים!
  • 2.
    שלמה לוי 16/01/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
    ארקיע פרסמה כי תמכור כרטיסים ב-99$ . וכבר ליוני 2011 כרטיס הלוך יעלה 129$ .מפרסמים סכומים רק כדי למשוך לקוחות ואח"כ עובדים על כולם.
  • 1.
    ויגוטוב יהושע 16/01/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    הכול שקרים !!! החברה אמינה והכי טובה באזורנו... אני אישית מפליג איתם כבר 10 שנים וכול פעם אני נהנה מחדש . תנסו ותראו !!