פרסום במדיה חברתית: חברות מגדילות השקעתן - אבל לא יודעות למדוד הצלחה

ליותר מ-70% מהחברות יש קמפיין במדיה חברתית והיתר ישיקו כזה בשנה הקרובה. כך עולה מסקר של 'קינגפיש' בקרב 457 מנהלי מכירות ושיווק

פרסום ושיווק במדיה חברתית הם טרנדים חמים, אבל החברות עדיין לא יודעות כיצד להתייחס אליהם: מסקר שערכה חברת 'קינגפיש' בקרב 457 מנהלי מכירות ושיווק על אסטרטגיית השיווק החברתי בחברה, עולה כי 75% מהחברות מתכוונות להגדיל את השקעתן במדיה חברתית בשנה הקרובה, אבל רק 29% חושבים שקמפיין חברתי צריך להחזיר את ההשקעה, ו-43% כלל אינן מתכוונות או יודעות כיצד למדוד את הצלחת הקמפיין.

בסך הכל, ל-72% מהחברות יש קמפיין כלשהו מדיה חברתית ומקרב הנותרות, 80% מתכוונת להשיק קמפיין כזה במהלך השנה הקרובה. רק 3% מהנשאלים ענו שלחברה אין קמפיין חברתי או כל כוונה להשיק אחד בקרוב. ב-68% מהמקרים, התקציב למדיה חברתית מגיע מפרויקטים חדשים או עלייה בתקציב ולא על חשבון קמפיינים במדיה אחרות.

בעוד החברות הגדילו תקציב המדיה חברתית, הן עדיין לא מייחסות לשוק הפרסום החדש את אותה רמת מקצועיות ורצינות כמו שאר המדיה הפרסומית - ברוב המקרים החברות מעדיפות לנהל את הקמפיין הפרסומי שלהם בעצמן, ולא להעביר אותו למומחים חיצוניים או משרדי פרסום. בנוסף, בתוך החברה רק ל-9% מהחברות ישנם אנשי שיווק המתמחים במדיה חברתית, ו-90% מהמקרים קמפיין חברתי הוא רק אחד מהמחויבות הרבות של מחלקת השיווק.

לכתבה המלאה באתר 140 - לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה