תוצאות הוט ל-2009: עלייה של 5% בהכנסות ל-3.129 מיליארד ש', ירידה של 16% ברווח
חברת התקשורת הוט דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2009.
בסיכום שנתי, החברה רשמה הכנסות של 3.129 מיליארד שקל, עלייה של כ-5% בהשוואה ל-2.972 מיליארד שקל במהלך שנת 2008. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח נקי של 77 מיליון שקל, ירידה של מעל ל-16% בהשוואה לרווח נקי של 92 מיליון שקל. רווח זה כלל ביטול חד פעמי של הפרשה לתביעות בסך 76 מיליון שקל.
הכנסות הוט ממתן שירותי הטלויזיה הרב ערוצית הסתכמו ב-2.198 מיליון שקל. שיפור נרשם בשורת הכנסותיה משירותי הטלפוניה שעלו ב-18.7% לרמה של 931 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בשנה שחלפה ב-653 מיליון שקל, פחות מ-669 מיליון שקל בשנת 2008. בסעיף הוצאות הנהנלה וכלליות רשמה הוט ירידה של כמעט 9% ל-113 מיליון שקל, כאשר הוצאות המכירה והשיווק עלו ב-7.4% ל-202 מיליון שקל.
ה-EBITDA של החברה, או הרווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות, הסתכם ב-2009 ברמה הגבוהה בגכל הזמנים של כ-1.084 מיליארד שקל המהווים כ-35% מההכנסות, זאת בהשוואה לכ-1.011 מיליארד שקל אשתקד.
במהלך שנת 2009 הצליחה החברה להאט את קצב נטישת מנויי הכבלים. החברה סיכמה את השנה עם 908 אלף מנויים, לעומת 918 אלף בסוף שנת 2008. בשנת 2009 החברה חתכה את קצב הנטישה ב 50%, ובמקביל גייסה נטו 30 אלף לקוחות דיגיטאליים חדשים נטו.
מספר מנויי האינטרנט של החברה טיפס ב-2009 ב-5.9% ל-719 אלף ומספר מנויי שירותי הטלפוניה של החברה זינק ב-19.5% ל-562 אלף מנויים.
"שנת 2009 הייתה מאתגרת במיוחד הן על רקע ההאטה הכלכלית, הן על רקע התחרות העזה, ובעיקר על רקע משבר השירות אותו חוותה החברה", כך אמר הרצל עוזר מנכ"ל הוט, המסכם את שנת כהונתו הראשונה בחברה. "במקביל לטיפול המעמיק בשיפור השירות והוצאת החברה מהמצב המשברי, פעלה החברה לכניסה ממוקדת, מחושבת ומפתיעה לתחום האינטרנט האולטרה מהיר", הוסיף.
מניית הוט רשמה עלייה של 18.8% מאז תחילת השנה.