משפחת טופז הקימה אתר: "אי אפשר עוד להמשיך ולשתוק"
לפני כשבוע שם קץ לחייו הבדרן דודו טופז בבית הכלא ניצן. יום לפני מותו עלה לאוויר בשעות הערב המאוחרות, אתר תמיכה בטופז על ידי המשפחה. באתר נכתב כי, הוא הוקם "לא להצדיק חלילה את המעשים שדודו הודה בהם, אלא אך ורק בכדי לאזן ולהציג את התמונה על כל גווניה". לדבריהם מההתחלה ועד לסוף העצוב, נגזר עונשו של טופז מראש, על ידי התקשורת. בנוסף ניתן לציין כי גם בסיום הפרשה טופז לא הורשע ולמרות הכול עדין מתיחסים אליו ככזה.
לדברי מקימי האתר, "האתר הוקם במקור בכדי להדגיש את חוסר ההיגיון וחוסר הצדק שעולים על גדותיהם - אי אפשר להמשיך ולשתוק". עם זאת, עם היוודע דבר מותו של טופז, הפך האתר ל'אתר הנצחה'. לדברי מקימי האתר, "מרגע ההודעה על מותו, תוך 3 ימים קלט האתר למעלה מ-220 אלף כניסות ואלפי טוקבקים".
באתר, המכונה, 'דודו טופז - האתר הרשמי', ניתן למצוא תגובות מרחבי האינטרנט. מיותר לציין כי באתר לא תמצאו תגובות שליליות כנגד טופז, כנראה שיש מי שעובר על התגובות שעולות ולכן לא תראו תגובות היוצאות כנגד טופז. מרבית התגובות הן בסגנון: "צריך להעמיד לדין את אלו שהוציאו את המכתב מהפח והעבירו לעיתונות", "טופז צודק - הפרסום מנוגד לחוק הגנת הפרטיות", "אבי ניר עשה את עסקת חייו", "התקשורת שרוצה לנקום בו בעידוד סמוי של דן מרגלית. אני מרחם עליו" וכד'.
מקימי האתר מאשימים את התקשורת בסיקור הלא הוגן שהיה סביב הפרשה וכותבים, "התקשורת לקחה על עצמה את תפקיד השופט. דיונים 'משפטיים' התקיימו באולפני השידור הממוזגים במקום באולם בית המשפט. עיתונאים ואנשי תקשורת מביעים דעתם בראש חוצות ו'מחליטים' באשר למספר שנות המאסר שיגזרו על דודו, וכל המוסיף לשיטתם, הרי זה משובח".
לדבריהם, "עשרות אלפי מילים נכתבו, יכתבו, שודרו וישודרו על המקרה באופן חסר פרופורציות לחלוטין, כולל מעקב צמוד, אישי וחודרני בכל שלב, לכל הגה, לכל הברה ולכל מכתב. ממש צייד. הכיסוי התקשורתי הפך לעיסוק רב משתתפים, לא הוגן, דרמטי, אגרסיבי ומגמתי שאינו מקובל ואינו ראוי"
באתר נכתב כי הסיבה להקמת האתר היא כי "רבים כבר הבינו שאם היה מדובר באדם אנונימי, הייתה הפרשה הכאובה מקבלת התייחסות שונה בתכלית - אם בכלל, קשה להשתחרר מהרושם ש'העליהום' על דודו הינו מגמתי, ולו בשל הגורמים המעורבים בפרשה ומטרתו האחת והיחידה היתה ליצור הד ולחץ תקשורתי על מקבלי החלטות. רבים מאלו שניזונו מהתקשורת, קבלו דיווחים מוטעים וחלקיים, הפכו ל'שופטים זריזים' ולא הבינו שעדיין רב הנסתר על הנגלה", לטענתם, "דמו של דודו הותר עוד בטרם דנו בדברים בבית המשפט. דודו נשפט על במת התקשורת".
האם ראש פירמידה מדבר כך?
בתחילת חשיפת הפרשה, בדיון על הארכת מעצרו של טופז, השופט, ציון קאפח, אמר כי טופז "הוא ראש הפירמידה, הוא המתכנן והוא היוזם".
באתר בחרו להתייחס לאמירה זו באמצעות ציטוטים מהחקירה של טופז אשר פורסמו במקומות שונים.
ציטוטים בהם מדבר טופז על התנהלותו, "פחד זה פחד... אני לא יודע ממה, אבל כבר אמרתי יותר מדי פעמים שנתקלתי בעולם שלא מוכר לי, נמשכתי אליו ובאותה מידה סלדתי ממנו, הלכתי על הקצה" (מתוך תמלילי החקירה 6.6.2009)
בנוסף מופיעים דברי חרטה של טופז, "החרטה ורגשי הבושה לפני הילדים שלי חזקים מכל עונש שאקבל. אל תשכחו לי, לעזאזל, את הדברים שעשיתי לפני כן" (מעריב 23.7.2009).

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.