סופרמרקט מרכול
צילום: אלכסנדר כץ

עושה זאת שוב: דיפלומט מעלה מחירים ב-15%

יבואנית מוצרי הצריכה תעלה את המחירים של שורת מותגים מובילים כולל אוראו מילקה וג'ייקובס, שנה בלבד לאחר שהודיעה על העלאה בשיעור דומה עבור אותם מוצרים  

איתן גרסטנפלד | (9)

יבואנית מוצרי הצריכה דיפלומט דיפלומט אחזקות 1.51%  מבצעת העלאת מחירים בשורה של מוצרי שוקולד וקפה בשיעור של 15%. הצעד, שיכנס לתוקפו בתחילת החודש הקרוב (מאי 2025), מגיע שנה בלבד מאז היא החריזה על העלאת מחירים של שורה ארוכה של מוצרים.



"לאחר תקופה לא מבוטלת שבה הצלחנו לשמור על מחירי המוצרים, חלק מהיצרניות הבין-לאומיות הודיעו לנו על עדכון מחירים. בהתאם לכך, אנו נדרשים לעדכן את מחירי המוצרים של שלוש יצרניות בשיעור של בין 14% ל-15%", נכתב בהודעת החברה. לדבריהם המהלך נעוץ בכך ש"בשנה החולפת חלו התייקרויות משמעותיות בעלויות הייצור של מוצרים שונים של יצרנים ברחבי העולם, בין היתר בשל עלייה חדה במחירי הקקאו והקפה".


שלושת היצרניות עליהן מדברת החברה, שמוצריהן צפויים להתייקר הם מונדלי, JDE,ו-FLORA. המשמעות היא שמחירם של מוצרי החברות וביניהם מותגי השוקלד והעוגיות אוראו ומילקה, כמו גם מותגי הקפה ג'ייקובס צפויים לעלות בשיעור של 15%.


זו לא הפעם הראשונה שדיפלומט מעלה מחירים בארץ. לפני כשנה הודיעה החברה על מהלך דומה של העלאת מחירים בשיעור של 15% על שורה של מוצרים. גם אז היו אלו השוקולד של מילקה מוצרי השוקולד של אוראו והקפה של ג׳ייקובס בין המוצרים שרשמו עליית מחירים. כמו גם, דגני בוקר קלוגס, חטיפי פרינגלס, מוצרי היינץ, ומוצרי ניקיון ובית כמו אבקות כביסה אריאל וטייד, צבעי שיער של ולה, ונוזל כלים פיירי.


דיפלומט עוסקת ביבוא והפצה של מותגי צריכה בינלאומיים ומקומיים בתחומי המזון, טיפוח אישי, היגיינה וניקיון הבית. החברה פועלת כיום ב-6 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון. בשנת 2021 השלימה החברה הנפקה ראשונית ורשמה את מניותה למסחר בבורסה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. אך מאז הפסיק שוויה לרדת בכ-24 והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מאור 22/04/2025 13:28
    הגב לתגובה זו
    לא מבין למה לא מגבילים יבואנים לייבא רק מותג אחד או מקסימום 2 של אותו סוג מוצר!!!! יש על המדף אין ספור מותגים של מוצר מסויים אבל בפועל הם מותגים שמיובאים עי יבואן אחד שקובע את המחיר לכולם אז איפה התחרות!!
  • 6.
    Mtlkי 22/04/2025 04:59
    הגב לתגובה זו
    יש שינוי ניקר במחיר הרכיבים.זה בעיה עולמית.זה בדיוק מה שניקרא הכפר הגלובלי.וזה עדין לא כולל את בעיות השינוע.ועניני מכסים שעלולים להשפיע עוד
  • 5.
    דובי 22/04/2025 02:15
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא לקנות את המוצרים האילו הפעם ללמד אותם לקח הם מתעשרים על חשבונינו
  • 4.
    איש 21/04/2025 22:12
    הגב לתגובה זו
    מי שיש לו כסף קונה וגורם להעלאת מחירים .תפסיקו לקנות ממי שדופק אותכם . תמיד יש פתרון חלופי .
  • 3.
    ממשלת השקרן 21/04/2025 18:00
    הגב לתגובה זו
    שר הקלקלה הטמבל האפס והאימפוטנט .
  • 2.
    רוני 21/04/2025 15:36
    הגב לתגובה זו
    ולא כמו אצלנו על ידי חברי מרכז ששולטים בהם ואז הציבור רק בוחר מפלגה.
  • בכל מדינה אנשים היו עושים חרם צרכנים במקום לכתוב טוקבקים (ל"ת)
    ישי 21/04/2025 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 21/04/2025 15:34
    הגב לתגובה זו
    לשחקים והם כלום נדה גורנישט לא עושים כלום לטובת עם ישראל אלה רק לטובת הכיס שלהם ולקומבינות של מי שבחר בהם שזה חברי מרכז.עם טיפש מגיע לו מושחתים שישבו בכנסת ישראל.
  • לרון 11/08/2025 16:39
    הגב לתגובה זו
    מאז טומי לפיד שהבטיח לטפל בחרדים המחרידים ומשתמטים בחסות הלקחיהו של היום
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.