לייפוייב לחוצה על מזומנים: השלימה גיוס של כ-2.25 מיליון שקל לפי 2.10 שקל למניה

מניית החברה נפלה בכ-90% מתחילת השנה. הגרעון בהון העצמי של החברה בסוף ספטמבר הסתכם בכ-4.3 מיליון שקל
קובי ישעיהו |

חברת לייפוייב השלימה סבב גיוס הון מבעלי השליטה וממשקיעים פרטיים אשר בכך הביעו את אמונם בחברה, במוצר המוביל שלה ובטכנולוגיה המגבה אותה. הגיוס בוצע לאחר שמניית החברה נפלה בכ-90% מתחילת השנה וכעת עומד שווי השוק של החברה על כ-30 מיליון שקל.

הגרעון בהון העצמי של החברה בסוף ספטמבר הסתכם בכ-4.3 מיליון שקל. החברה דיווחה על הפסד תפעולי של כ-2.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של כ-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

השקעת בעלי השליטה, כ-1.25 מיליון שקל, ושאר המשקיעים תבוצע לפי מחיר למניה של 2.10 שקל המשקף הנחה של כ-15% על שער המניה ב-27 בנובמבר. בנוסף, יוקצו אופציות לא סחירות לרכישת מניות החברה בתמורה למחיר מימוש של 3 שקל למניה, במשך תקופה של 3 שנים, במחיר כולל השווה לסכום השקעתו.

מנכ"ל החברה, ד"ר מישל אפרגן, דיווח לאחרונה על תוצאות הניסויים אשר נערכו באיטליה במשותף עם פרופ' אליה ריצ'י - נשיא איגוד הפצעים האיטלקי. הניסוי הנ"ל ביסס את מנגנון הפעולה של מכשיר ה- BST והעמיק את התשתית הטכנולוגית והעיסקית , של החברה בתחום הטיפול בפצעים כרוניים.

על אף הכפלת המכירות יחסית לתקופה המקבילה דאשתקד המעידה על ההיענות והתגובות החיוביות להן זוכה המכשיר מהקהילה הרפואית בשווקים הבין לאומיים בהם פועלת החברה, עדיין כמכשיר פורץ דרך, קצב החדירה לשוק הינו הדרגתי ולכן נדרשת תמיכה מצד המשקיעים. אפרגן מציין "המדע מקנה לנו חגורת בטחון, חוד החנית להצלחה בשוק".

מטרת הגיוס הינה לקדם את פעילות השיווק של החברה בשווקים בהם היא פועלת ולתמוך בין היתר בהיערכות החברה לקראת ההכנות- FDA.

הגיוס נערך לאחר שיושמה בחברה תוכנית ייעול אשר החלה ביולי 2008 .

חברת לייפוייב פועלת בימים אלו להרחבת נכסיי הקניין הרוחני שלה כדי לחזק את מעמדה הטכנולוגי והשיווקי בתחום פעילותה.

אפרגן אמר עוד כי "למרות מציאות כלכלית בעייתית התבצע גיוס הון יעודי המאפשר לנו תמיכה בפעילויות הממוקדות שלנו ,לביסוס מעמדנו בשוק וכניסה בטוחה יותר לשנת 2009 המזמנת לנו אתגרים משמעותיים בקידום העסקי של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד