למכור ולקנות נדל"ן בהקלקה: לראשונה תתאפשר רכישת נדל"ן באמצעות מכרז ברשת

אתר המכרזים יציע ללרוחות פרטיים ועסקיים למכור ולרכוש נדל"ן ברחבי הארץ באמצעות מכרז
משה בנימין |

לראשונה בארץ מושק אתר "מכרזים" המאפשר לאנשים פרטיים ולאנשי עסקים למכור ולרכוש נכסי נדל"ן ברחבי הארץ באמצעות מכרז. האתר, הייחודי מסוגו בארץ, מציע עשרות מכרזים מענף הנדל"ן ומאפשר לבעלי נכסים למכור באמצעות מכרז את כל סוגי הנדל"ן: נדל"ן מניב, דירות ומגרשים.

בנוסף, האתר מציע נכסים רבים מכינוס נכסים. האתר מנוהל על ידי חברת מכרז און ליין בע"מ, בבעלות עו"הד דוד לוי ועו"ד אוהד הרן המתמחים בתחום מכרזי הנדל"ן. היקף ההשקעה בהשקת פיתוח האתר נאמדת בכחצי מיליון שקל.

אתר האינטרנט החדש מאפשר לראשונה, לכל בעל נכס להציע את נכס הנדל"ן שבבעלותו למכירה בשיטת המכרז תוך יצירת התמחרות מקוונת בין הקונים השונים המעוניינים בנכס. זאת במטרה לייצר ערך שוק אמיתי לנכס ולמקסם את התמורה.

בעל הנכס מוזמן לחברה וזוכה לליווי צמוד לאורך כל תהליך המכרז, כולל הערכת שמאי לנכס ללא תשלום נוסף. לאחר קבלת כל המידע אודות הנכס, כולל תמונות ופרטים נוספים כגון תב"ע, נסח טאבו ועוד, נקבע המחיר ההתחלתי המבוקש, והנכס מועלה למכירה פומבית באתר. הצגתו של הנכס באתר כוללת גם הדמיות וסיור וירטואלי ייחודי של הנכס, על מנת שהמתעניינים יוכלו לקבל את מלוא הפרטים וההתרשמות אודות הנכס.

משך כל מכרז מוגבל לשבועיים, זאת במטרה להגיע למכירה מהירה הממקסמת את ערך הנכס, לעומת מכירה רגילה אשר עשויה להימשך תקופה ארוכה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?