חברת יקינטון תשלם פיצוי של 320 אלף שקל בשל מכירת תוכנות ניווט פרוצות
החברות "מפה" ו"ג'י.פי.אס" ויותר" מצליחות בקרב ההגנה על זכויות היוצרים בתוכנות הניווט ופסיקת בית משפט תעניק להן פיצוי נדיב עבור זיוף תוכנות הניווט.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, אימצה הסכם פשרה בין הצדדים ופסקה שחברת "יקינטון מוצרי הדפסה", בבעלות סיגל ורונן לביא, תשלם לשתי החברות פיצויים בגובה של 320 אלף שקל וכן 35 אלף שקל הוצאות משפט בשל מכירת תוכנות פרוצות. החברות יוצגו על ידי עורכי הדין אלון פלס וגל אראל ממשרד י.פלס ושות', המתמחה בתחום הקנין הרוחני.
מכתב התביעה עולה שחברת יקינטון עסקה בהפצת עותקים פרוצים ולא חוקיים של תוכנת הניווט iGO במחיר זול באופן ניכר ולעיתים אף ללא תמורה לקהל לקוחותיהם. בעקבות המידע שהגיע לחברות, נפתחה חקירה סמויה, שבמהלכה התקינו הנתבעים לחוקר הפרטי עותק פרוץ ולא חוקי של תוכנת iGO - דבר שאימת את החשדות נגד בעלי החברה.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?