"נאטורפיל" - רשת הסרת השיער בלייזר נרכשה תמורת 5 מיליון שקל

הרכישה נעשתה על-ידי גונן הראל מבעלי "מדיקליניק" וקבוצת משקיעים מתחום הרפואה; הראל: "אנו עושים מאמצים עילאיים כדי להמשיך ולהעסיק את רוב העובדים"
משה בנימין |

שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, אישרה אתמול בערב (ב'), את מכירת "נאטוראפיל", הרשת המתמחה בהסרת שיער בלייזר, לקבוצת משקיעים מתחום הרפואה, בראשות איש העסקים גונן הראל, מבעלי חברת "מדיקליניק".

הקבוצה תשלם כ-5 מיליון שקל לרכישת הרשת בנוסף ל-6 מיליון שקל עבור סבסוד טיפולים ללקוחות העבר.

לפני כשלושה חודשים הייתה חברת "נאטורפיל" בשלבים סופיים לרכישת הרשת ע"י קרן "מרקסטון", בסכום הנאמד בכ-24 מיליון ₪. עסקה זו לא מומשה.

לדברי איש העסקים גונן הראל: "בשלב הראשון אנו עושים מאמצים עילאיים בכדי להמשיך ולהעסיק את רוב העובדים, במטרה להפעיל את כל סניפי הרשת במתכונת הרגילה, וכמו כן לנסות להפעיל את סניפי החברה בפריסתה המקורית. לדבריו: "מייד בתום הערכות הראשונית נפנה ללקוחות החברה למטרה למזער את הנזק והסבל שנגרם להם בעבר".

עוד מסר הראל כי : "נאטורפיל" תפעל כרשת מרכזים רפואיים המתמחים באסתטיקה ובטיפולים דנטאליים. האסטרטגיה העסקית מתמקדת בחיזוק פעילות תחום הסרת השיער בלייזר, תוך מטרה לבסס את מעמדה כמובילה בתחום זה בישראל וכן להיכנס לתחומים נוספים כגון: כירורגיה פלסטית, הסרת משקפיים בלייזר והזרקות אסתטיות."

ההיסטוריה הקשה והפתרונות

בפברואר 2008 הגישה החברה שהפעילה את הרשת בעבר "ביוטי פיל אינטרנשיונל", בקשה למתן צו הקפאת הליכים נגדה, בשל חובות של 21 מליון שקל שצברה. בית המשפט מינה כונס נכסים, אשר הוגשו לו מספר הצעות לרכישת החברה, ובסופו של דבר נתקבלה הצעתה של הקבוצה בראשות גונן הראל שלטענת הכונס הינה ההצעה הטובה, והראויה ביותר שהוגשה.

בהתאם להחלטת בית המשפט הרכישה כוללת את נכסי החברה שבהצעה, שהם נקיים מכל שעבוד או חוב, את זכויות החברה במקרקעין שבהסכם וכמו כן את המוניטין לרבות סמלה המסחרי של החברה.

ההסכם קובע כי הלקוחות ששילמו עבור סידרת טיפולים ל"נאטורפיל" והתשלום בגינם נפרע יהיו זכאים להמשך טיפולים ע"י החברה החדשה בתוספת 25% בלבד מעלות הטיפולים שטרם מומשו עד לתקרה של 10 טיפולים.

מי שרכשו בעבר טיפולים "עד לתוצאה" יהיו זכאים לטיפול ראשון בעלות 25% ממחיר המחירון ו 50% מ 2 טיפולים נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?