רמי שביט מתבשם בתוצאות: גידול של 73% ברווח הנקי ב-2007 שמסתכם ב- 81 מיליון ש'

מגזר הקוסמטיקה מבצע זינוק של 46.6%; לראשונה בתולדותיה תחלק הקבוצה דיבידנד בסך של כ- 24.3 מיליון שקל
משה בנימין |

כחמש שנים לאחר רכישתה על ידי קבוצת שביט, רושמת קבוצת המשביר לצרכן החדש שיא הסטורי בהכנסותיה וברווחיה. הכנסות המשביר לצרכן בשנת 2007 הסתכמו בכ-1.29 מיליארד שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-1.06 מיליארד שקל בשנת 2006 – צמיחה בשיעור של כ-21%.

הכנסות הקבוצה צמחו לשיא של כ-1.3 מיליארד שקל; הונה העצמי של החברה הסתכם בכ-102.4 מיליון שקל בסוף דצמבר 2007 – לעומת גרעון בהון העצמי בסך כ-12 מליון שקל בסוף 2006.

לצד תוצאות השיא ההסטוריות של קבוצת המשביר, היא מציינת ארוע הסטורי נוסף – ומכריזה לראשונה בתולדותיה על חלוקת דיווידנד לבעלי מניותיה, 30% מהרווח הנקי לשנת 2007, וזאת בהתאם למדיניות המשביר על פי תשקיף מיום 29.5.2007. המשביר תחלק לבעלי המניות דיווידנד בסך של כ–24.3 מיליון שקל (כ- 21 אגורות למניה), כאשר "יום האקס" נקבע ל-17.4.08, ואילו החלוקה תתבצע ביום ה-29 לאפריל 2008.

ברבעון הרביעי של שנת 2007 רשמה המשביר לצרכן החדש הכנסות בסך של כ-338.2 מיליון שקל, גידול של כ-69% לעומת הכנסות של כ-200.4 מיליון שקל שהציגה הקבוצה ברבעון המקביל בשנת 2006.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2007 עמד על כ- 8 מיליון, לעומת כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006.

השיפור בתוצאות המשביר בשנת 2007 בא לידי ביטוי בכל 6 המגזרים העסקיים של קבוצת המשביר, כאשר מגזר הקוסמטיקה צמח בכ-46.6% והסתכם בכ-183.7 מיליון שקל לעומת כ-125.3 מיליון שקל בשנת 2006.

אחד הגורמים הנוספים לצמיחה בפעילות המשביר לצרכן וברווחיה, מעבר לגידול בפעילות בתי הכלבו, הוא השיפור בחברת הבת, קשרי תעופה, שכאמור נרכשה בתחילת 2007. הכנסות קשרי תעופה בשנת 2007 עלו בכ-29.6% לרמה של כ-495 מיליון שקל בשנת 2007, ואילו הרווח הנקי של החברה בתקופה זו עלה בכ-63% לרמה של כ-13.2 מיליון שקל.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר לצרכן החדש: "שנת 2007 היתה שנה של קפיצת מדרגה משמעותית בהיקפי הפעילות של קבוצת המשביר. בשנה שחלפה בצענו מספר עסקאות משמעותיות במגזרי הפעילות העיקריים של הקבוצה, שהובילו להמשך מגמת הצמיחה. בכוונתנו, להפוך בשנים הקרובות לקבוצת קמעונאות מהמובילות בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה