פעם שניה היום - דנקנר ממשיך למכור מניות סלקום: המניה נסחרת במחזור הגדול אי פעם

(עדכון) - שעות ספורות לאחר שהודיעה הבוקר על מכירת 2 מיליון מניות היום בשוק, מודיעה דסק"ש על כוונתה למכור 1.3 מיליון מניות מחר
עדי בן ישראל |

מניית סלקום נסחרת כעת תחת לחץ כבד ומאבדת קרוב ל-3% מערכה, וזאת לאחר שהחברה האם, דיסקונט השקעות, שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה לבורסה כי בכוונתה למכור 2% מהחזקותיה בסלקום (2 מיליון מניות) לגוף מוסדי תמורת 199.3 מיליון שקל. זמן קצר מאוחר יותא דיווחה דסק"ש על מכירה נוספת ממניות סלקום.

העסקה צפויה להתבצע היום לפי שער של 99.65 שקל למניית סלקום, בעוד המניה סגרה אתמול את המסחר בשער של 106 שקל. העסקה משקפת לסלקום שווי שוק של 9.9 מיליארד שקל.

הגוף המוסדי שרוכש את מניות סלקום יעמיד את המניות למכירה מחוץ לארה"ב למשקיעים שאינם אזרחי ארה"ב. בעקבות העסקה, תרשום דסק"ש רווח הון בגובה 104 מיליון שקל.

שעות ספורות לאחר הודעת החברה בדבר המכירה האמורה, ניפקה דסק"ש הודעה נוספת לבורסה בשעות הצהריים, לפיה היא מוכרת עוד 1.3% מהחזקותיה בסלקום (1.3 מיליון מניות) בתמורה ל-130 מיליון שקל, כאשר חלק זה של המכירה יושלם מחר (ה'). דסק"ש תרשום רווח הון של 68 מיליון שקל בגין מכירה זו, כך שבסיכומו של דבר תרשום החברה רווח של 172 מיליון שקל.

לאחר ביצוע המכירות, דסק"ש תחזיק 53.9% מסלקום. "דסק"ש רואה באחזקתה בסלקום כהשקעה לטווח ארוך ובכוונתה להמשיך לשלוט בסלקום", נמסר בהודעת החברה. בנוסף, נמסר, כי דסק"ש לא תמכור מניות סלקום במשך 120 ימים ממועד השלמת העסקה אלא בהסכמת המוסד הפיננסי הרוכש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.