מגלים מניה בארה"ב: בטח לא מפולת
" מניסיוני למדתי שכשכולם מדברים על מפולת, דווקא אז יש לשוק נטייה לבגוד ולהתנהג הפוך מהמצופה. בימים הקרובים יש סיכוי למספר ימי עליות שאותם ננצל למסחר טקטי", מה-8 לינואר 2008.
בסקירה הקודמת הערכתי ש"המפולת" מאחורינו והשוק צפוי לשנות כיוון ולעלות. אומנם ביום שאחרי עוד ירדו המדדים אולם קונים חזקים ונחושים נכנסו למשחק ובלמו את הירידות. אני עדין איתן בדעתי לגבי כיוון השוק אולם אישור נוסף וסופי יתקבל רק במידה והמשך השבוע יהיה כמו תחילתו.
בתקופות שכאלה המסחר הרווחי ביותר הינו מסחר טקטי לטווח זמן בינוני על בסיס SWING-TRADING.
מדובר בשיטת מסחר לטווחים בינוניים אשר נעים בין 5-21 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף. הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.
לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 10-20% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 5% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.
יש לזכור שכל אסטרטגיה טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.
אגב גם המניה אותה סיקרתי בשבוע שעבר ALTRIA GROUP INC (סימול MO) התעלמה מהחולשה בשוק. המניה אף כבשה שיא חדש ואיתות הקניה היה אמין, הסטופ לא נפגע ולכן שווה המשך מעקב עד ליעד המחיר-85$ למניה.
המניה אותה נסקור הפעם היא JA SOLAR HOLDINGS CO ADS (סימול JASO)
החברה מייצרת תאים סולאריים לאנרגיה חלופית בסין.
אסטרטגית מסחר טקטי לטווח בינוני ע"ב SWING -TRADING
איתות חשוב לקניה [לונג] לטווח הבינוני יתקבל בפריצת רמת ה 76.51$ למניה. הדבר מהווה איתות קניה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.
גם הממוצע הנע ל-13 ימי מסחר אותו ניתן לראות בגרף ואשר נחשב אמין לטווחים קצרים מספק אינדיקציה נוספת לאפשרות של עליות בפתח.
את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר 5 אחוז במקרה הנוכחי וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים.
יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 92 דולר למניה- 20% ממחיר הפריצה. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של שלושה שבועות מרגע הפריצה.
* מאת - רובי סלם, מנהל תחום המט"ח במרכז להשכלה פיננסית מבית מטריקס.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
