הצבע הירוק שולט במסכי אירופה; הדקס מתחזק 0.56%
המדדים המובילים באירופה נסחרים כעת בשעות הצהריים המוקדמות בעליות שערים. ההתבטאויות של האנליסטים בבית ההשקעות Bear Stearns כי ב-Freddie Mac, תאגיד פדרלי להלוואות משכנתא לבתים, יש מספיק כסף על מנת לממן את פעולותיו משפרות את הלך רוח המשקיעים.
מילנו מוסיפה 0.17%, מדד הפוטסי מתחזק 0.62%, ציריך עולה 0.15%, הדקס הגרמני מטפס 0.56% והקאק הצרפתי עולה 0.36%.
"זה יכול להיות רעיון טוב לבחון את מניות הבנקים אשר עשו כבר הפרשות כספיים בעקבות משבר האשראי וכעת פועלות על מנת לתת פתרון לבעיה, הערכות החברות כעת הן אטרקטיביות", כך אמר Philippe Gijsels, אסטרטג בכיר בבריסל, בירת בלגיה.
מניית UBS, הבנק הראשון בגודלו באירופה, עולה 1.2%, מניית Barclays, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, מוסיפה 1.2%.
"מניית Freddie Mac, חברת המשכנתאות השניה בגודלה בארה"ב, גייסה מספיק הון על מנת להתגבר על ההפסדים שנוצרו לה כתוצאה ממשבר האשראי כאשר צימצום בהלוואות ובטחונות גבוהים יותר מגבירים את רווחיותה", כך נמסר על ידיי אנליסטים בחברת Bear Stearns.
מניית Erste Bank, מוסיפה 1.7% בלהמן ברודרס החלו לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 66 אירו.
"עם סימנים להאטה גלובלית, אנו טוענים כי הבנקים באוסטריה ממוצבים היטב כאשר הם מציעים צמיחה מבנית יציבה", כך כתבו האנליסטים בעת תחילת סיקור מניות הבנקים באוסטריה בהיבט "חיובי".
מניית Lufthansa, חברת התעופה הגדולה בגרמניה, מוסיפה 1.2% לאחר שהסכימה לרכוש נתח של 19% מחברת התעופה-JetBlue תמורת 300 מיליון דולר.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.