ענף תקשורת סלולרית מוביל גם בפרסום באינטרנט

על-פי דרוג "יפעת" להוצאות הפרסום באינטרנט עולה כי סלקום הוא המותג המוביל בפרסום ברשת, קבוצת כלל היא המפרסם המוביל, ומקאן דיגיטל הוא משרד האינטראקטיב המוביל בפער ניכר על פני האחרים בפרסום מקוון
אפרת אדיר |

"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת תאגיד המדיה "יפעת", מפרסמת לראשונה את נתוני דירוג הפרסום באינטרנט, בהסתמך על מעקב בפועל שבוצע על ידה אחר נתוני הפרסום באתרי האינטרנט המובילים במהלך מחצית השנה הראשונה של 2007. יצויין, כי הדירוג מבוסס על דיווחי חשיפות של אתרים, אשר הוצלבו עם נתוני אמת שהוצגו ליפעת על ידי גופים המפרסמים באינטרנט, תוך כדי התחשבות בכלי פריים. לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "הדירוג כולל פרסום באמצעות באנרים בלבד, המהווים את מרבית היקף ההשקעה של הפרסום ברשת". נתוני הדרוג מראים, כי ישנם קווי דמיון מסויימים בין הפרסום מחוץ לרשת האינטרנט ולפרסום בתוכה, אך באופן כללי ניתן לומר כי ישנם הבדלים לא מעטים: תחומים חזקים בפרסום OFF LINE, כמו רשתות שיווק וביגוד אינם חזקים בפרסום באינטרנט ומאידך, תחומי הפיננסים, הלימודים והביטוח בולטים מאד בפרסום המקוון. יעקובי מוסיף, כי תחום ה-ON LINE נוטה להיות דינאמי יותר ותזוזת התקציבים בו בין משרדי האינטראקטיב תכופה למדי. "כמו כן, במקרים רבים מטפלים מספר משרדי אינטראקטיב באותו מפרסם", כך לדבריו. מפרסמים מובילים קבוצת כלל היא המפרסמת הגדולה באינטרנט במחצית הראשונה של 2007 עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.46 מיליון דולר. כלל עובדת עם מספר משרדי אינטראקטיב ומפרסמת שלל מוצרים פיננסים. בין הקמפיינים הבולטים שלה ניתן למצוא את "הפנסיונרים של הדור החדש" באמצעות ARC INTERACTIVE; קמפיין "בכל יום נולד משקיע חדש" באמצעות D-SAY ואילנות בטוחה; ו-"זה לא שהכסף שלך לא זז בפק"מ, פשוט זז לאט" באמצעות EURO 4D. סלקום ופרטנר חולקות את המקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.35 מיליון דולר כל אחת. סלקום מפרסמת באמצעות מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון באופן רצוף ובלטה בקמפיינים "משהו קטן וטוב", "מוסיקה מפעילה אותי", מכשיר שני בדור השלישי ב-75% הנחה ועוד. בעוד פרטנר מחלקת את תקציב הפרסום שלה בין NEXT IN ו-Y&R ומספר קמפיינים אף הופנו לאידיאולוג'יק. הקמפיינים הבולטים של פרטנר היו ל-TV OBOX LIFE, ORANGE DAY, שדרוגי 2007 ועוד. במקום השלישי ממוקמת קבוצת בנק לאומי; במקום הרביעי החברה המרכזית למשקאות; במקום החמישי - אל-על; במקום השישי נמצאת רשת סופר-פארם; במקום השביעי קבוצת בנק הפועלים יחד עם קבוצת ביטוח ישיר עם הוצאה ריאלית לפרסום של 700 אלף דולר כל אחת. את העשירייה הראשונה סוגרת שירותי בריאות כללית עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-611 אלף דולר, וקמפיינים בולטים כמו זימון ביקור באתר הכללית, BABY MAIL ועוד. תמהיל עשרת המפרסמים המובילים באינטרנט, שונה מתמהיל העשירייה המובילה בפרסום OFF LINE. מהעשירייה המובילה באינטרנט נעדרות שטראוס עלית, פרוקטר אנד גמבל, פלאפון, שופרסל ועוד שחקנים בולטים ביותר בפרסום OFF LINE. לעומת זאת, מפרסמים שאינם נחשבים גדולים מאד ב- OFF LINE כמו קבוצת כלל, שירותי בריאות כללית, אל-על ועוד, תופסים מקום של כבוד בעשירייה המובילה בפרסום באינטרנט. ענפים מובילים קטגוריית התקשורת הסלולארית מובילה את הטבלה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-3.9 מיליון דולר. המפרסמים הבולטים בקטגוריה הינם סלקום ופרטנר, כאמור, עם הוצאה דומה לפרסום של כ-1.35 מיליון דולר. פלאפון מדורגת במקום השלישי בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-572 אלף דולר באמצעות GREY, EURO 4D וסאצ'י. מבין המכשירים הסלולארים, בולטת נוקיה עם פרסום באנרים של כ-300 אלף דולר באמצעות ARC. במקום השני בטבלת הענפים ממוקמות מכללות וסמינרים עם הוצאה לפרסום של כ-2.9 מיליון דולר. לשם השוואה, מוסדות החינוך להשכלה גבוהה ממוקמים בעשירייה השנייה בפרסום OFF LINE. באינטרנט מכיל תת הענף לא פחות מ-65 גופים, כאשר המכללות הבולטות בפרסום הן המכללה למנהל, מכללת אריאל והמרכז הבינתחומי הרצליה. במקום השלישי בטבלה ממוקמת קטגוריות הקרנות. המפרסמים המובילים בקטגוריה הינם כלל פיננסים בטוחה באמצעות D-SAY ו-EURO 4D, ישיר בית השקעות באמצעות GREY ואדמונד דה רוטשילד באמצעות D-SAY. במקום הרביעי ענף המחשבים; במקום החמישי ענף הבנקים; במקום השישי ארגונים ועמותות; במקום השביעי ממוקמים בתי השקעות, רשתות שיווק ורכבים פרטיים - יחד. את העשירייה הראשונה סוגר ענף התעופה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.1 מיליון דולר. המפרסמות הבולטות הן אל-על, באמצעות מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון, עם הקמפיין הבולט: "טוסו בקליק וקבלו הטבות מדהימות". במקום השני בקטגוריה ממוקמת בריטיש איירוויס באמצעות JWWT עם קמפיין למחלקת תיירים פלוס ועוד. משרדי פרסום מובילים מקאן דיגיטל מקבוצת מקאן אריקסון מוביל בפער ניכר במחצית השנה הראשונה של 2007 עם הוצאה ריאלית לפרסום במחצית 2007 של כ-6 מיליון דולר. הלקוחות הבולטים של המשרד בהקשר זה הם סלקום, בנק לאומי, שירותי בריאות כללית, YES ועוד. במקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-3.1 מיליון דולר ממוקם אידיאולוג'יק של פובליסיס, אשר פתח את השנה בווליום פרסומי נמוך יחסית והצליח להקטין את הפער מול מקאן דיגיטל לקראת סוף החציון. עם לקוחותיו הבולטים נמנים החברה המרכזית למשקאות, HP ופסגות אופק. במקום השלישי ממוקמים יחדיו Y&R של שלמור אבנון עמיחי ו-GREY של אדלר חומסקי & ורשבסקי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-2.7 מיליון דולר לכל משרד. לקוחותיו הבולטים של Y&R הם פרטנר, ביטוח ישיר וישראכרט ואילו לקוחותיו הבולטים של GREY הינם פלאפון, קבוצת בנק הפועלים, צבר תיירות ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק פיקדון (דאלי)בנק פיקדון (דאלי)

ככה תקבלו ריבית טובה יותר בפיקדונות - מקרה מהשטח

"רציתי להפקיד בפיקדון לשנה - הציעו לי 2.7%; אמרתי שאני עוזב, קיבלתי 4.25%" - מקרה אמיתי שקרה בבנק הבינלאומי

רן קידר |

הריבית התעריפית על הפיקדונות נמוכה. אם אתם מפקידים בפיקדון בלי להתמקח תקבלו את הריבית הנמוכה הזו. אם אתם תתמקחו תקבלו יותר. אם תאיימו לעזוב את הבנק, כי הריבית לא מספקת אתכם, ייתנו לכם לרוב יותר. ההמלצה הברורה היא להתמקח על הריבית ולזכור שהריבית תלויה באיזה סוג של לקוח אתם. אם אתם מכניסים שכר גבוה, יש לכם תנועה בחשבון, אתם יכולים להשיג ריבית ברף הגבוה. אם אין לכם כמעט כלום בחשבון ואין פעילות, אל תאיימו יותר מדי - אתם לא באמת נחוצים לבנק.    

וזה עובד. הנה מקרה ספציפי שהגיע למערכת ביזפורטל, כשמדי יום יש כנראה עשרות ואפילו מאות מקרים דומים.  "רציתי להפקיד בפיקדון לשנה סכום של 40 אלף שקל. הציעו לי 2.7%", מספר לנו קורא באתר, אמרתי - "איך זה יכול להיות , אני יודע שמקבלים בבנקים אחרים מעל 4% ואפילו 4.5%. אמרתי שאני עוזב.  אני כבר 8 שנים בבנק, לקוח טוב, עם משכורת, עם תנועה בחשבון, תיק ניירות ערך, משכנתא. למה אני צריך לריב על ריבית לפיקדון?"

"ואז הפקיד בבנק אמר לי - 'אני יכול לבדוק, אני אנסה להשיג יותר'". 

"למחרת הוא חזר אליי עם ריבית של 4.25% - '"בדקנו בשבילך הטבות מיוחדות, סידרתי לך ריבית של 4.25% ואם תפקיד 100 אלף אני יכול לתת לך אפילו יותר"'.  

 המקרה הזה היה בבנק הבינלאומי, אבל בכל הבנקים זה קורה. אם לא מתמקחים מקבלים את הריבית הנמוכה ביותר שהבנק יכול לתת. בשבוע שעבר בדקנו כמה ריבית אתם מקבלים בפועל - פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה. חשוב להדגיש - הבנקים מציעים ריבית תעריפית שהיא נמוכה, לצד הנתונים הידועים על ריבית תעריפית, יש את הנתונים בפועל מבנק ישראל שתקפים לחודש שעבר. הם מספקים לכם מידע על הבנקים ההוגנים-הטובים לעומת אלו שלא. אבל הם לא מספקים לכם מידע על הריבית שתקבלו עכשיו. 

ולכן, כדי לקבל תמונה מלאה, אתם צריכים עוד שני פרמטרים חשובים. אתם צריכים לדעת איפה אתם ביחס לממוצע. האם אתם לקוחות חזקים טובים שיכולים לקבל ברף הגבוה או דווקא הפוך. שנית, אתם צריכים להבין ולהכיר את הטווח - מה הריבית שאפשר לקבל. אז נכון להיום הטווח הוא דומה למה שהיה ביולי. 4.3%-4.5 זה המקסימום שתוכלו לקבל תחת תנאים סבירים. אם למשל תהיו מוכנים לעביר חשבון בנק וכו', תקבלו אפילו 5%, לא בטוח שזה שווה את המעבר, כל אחד והחשבון שלו 

 

העלמות מס
צילום: דוברות רשות המסים

אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת הכנסות משכירויות בהיקף של 8 מיליון שקל

רשות המסים חשפה פרשיית העלמות מס בהיקף נרחב במזרח ירושלים שבה אב ובנו, ווזוז עבד אלעזים ובנו ווזוז נדאל, חשודים כי הסתירו הכנסות של כ-8 מיליון שקל מהשכרת נכסים בשנים 2018-2024

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

רשות המסים חשפה פרשיית העלמות מס בהיקף נרחב במזרח ירושלים: על פי הודעת הרשות ופרוטוקול מבית משפט השלום בעיר, אב ובנו, ווזוז עבד אלעזים ובנו ווזוז נדאל, חשודים כי הסתירו הכנסות של כ-8 מיליון שקל מהשכרת נכסים בשנים 2018-2024.  על פי ממצאי החקירה, האב מחזיק בשלושה בניינים בבית חנינא הכוללים כ-39 דירות, וכן בבעלויות על חניונים, אולם אירועים ומתחם חנויות בעיר העתיקה ובראס אל עמוד. 

כבר בשנת 2017 נחתם מולו הסכם שומה שקבע כי הכנסותיו משכירות ייחשבו כהכנסה מעסק. למרות זאת, לפי החשד, בשנים 2018-2024 הוא פיצל את ההכנסות והסב אותן לילדיו, תוך שימוש בעורמה ובתחבולה כדי להפחית את נטל המס ולמנוע דיווח מלא.

מהבקשה לשחרור בערובה עולה כי סך ההכנסות שהוסבו ונרשמו על שמו של האב בלבד עמד על כ-6.5 מיליון שקל, בעוד שבנו נדאל דיווח רק בשנת 2022 על בניין בן עשר דירות שהניב הכנסות החל מ-2019. על פי החשד, בגין דירות אלה הועלמו הכנסות נוספות של כ-1.5 מיליון שקל.

במהלך החיפוש שנערך ב-13 באוגוסט 2025 נתפסו מסמכים רבים בביתם, ולאחר מכן הובאו האב והבן לחקירה. בהמשך הם שוחררו על ידי בית משפט השלום בירושלים בתנאים מגבילים, הכוללים הפקדת ערבויות כספיות בהיקף של מאות אלפי שקלים ואיסור יציאה מהארץ לתקופה של חצי שנה.

רשות המסים הדגישה כי מדובר בחקירה מתמשכת, וכי במידה שיוגשו כתבי אישום, יעמדו החשודים בפני סעיפים פליליים חמורים בעבירות מס.