סקר: 57% מהאוכלוסיה החרדית גולשים באינטרנט
לקראת כנס של המי"ל (מרכז ישראלי לניהול) שיעסוק בפוטנציאל השיווקי של המגזר החרדי, וייערך ביום רביעי ה-11 ביולי, ערכה חברת מחקרי השוק - "שילוב", סקר בנוגע לאוכלוסייה החרדית.
מהסקר עלה, כי 55% מהמגזר החרדי משתמשים במחשב. מבין המשתמשים במחשב, 57% מחוברים לאינטרנט וגולשים בו, כאשר מרבית הגלישה היא למטרת עבודה ועסקים. בשנים האחרונות, הפך האינטרנט לחלק מהחיים החרדיים וכיום, ניתן למצוא אתרי אינטרנט שונים שפונים למגזר החרדי. עם זאת, האינטרנט אינו לגיטימי בקרב המגזר החרדי, בשל היותו מדיום ללא גבולות ועדיין לא נמצאו אמצעי חסימה והגבלה שמתאימים לקהילה החרדית.
בתחום הפיננסיים, חל גידול בשנים האחרונות במספר בעלי כרטיסי האשראי במגזר החרדי והוא עומד כיום על 72%. בעבר, תפסו החרדים את הבנקים כ"מרוחקים" או "לא מבינים את המגזר" ולא ראו בהם מקור לייעוץ או לקבלת הלוואה. כיום, חלו שינויים תדמיתיים ביחס לבנקים והם נתפסים כ"באים יותר לקראת הלקוח החרדי".
גם בתחום התחבורה חלה צמיחה וכיום ישנם כ-36% מהאוכולוסיה החרדית המחזיקים ברכב. מאלה שאינם בעלי רכב, 15% מתכוונים לקנות רכב בשנתיים הקרובות. מגמה זו מראה צמיחה עתידית ועלייה באחוז בעלי הרכב הכללי במגזר.
עוד עלה מהסקר, כי במשפחה החרדית 6 ילדים בממוצע. האחוז המוצהר של הגברים ונשים שעובדים במגזר החרדי עומד על כ-40% ולפי נתוני משרד המסחר והתעשייה נמצא במגמת עלייה.
חלוקת העבודה במשפחה החרדית שיוויונית יחסית ו-55% מהגברים נוהגים לערוך את הקניה המרוכזת לבית. במשפחה החרדית נוהגים לצרוך מותגים בקטגוריות שונות, כאשר הבולטת בהן היא קטגורית דגני הבוקר - 73% מבתי האב החרדים נוהגים לצרוך דגני בוקר מדי יום. כמו כן, מתוך אלו שצורכים דגני בוקר, 89% מקפידים על צריכת מותג מסוים. מרביתם, 78%, מקפידים לצרוך קורנפלקס של תלמה למרות שהוא יקר יותר ממותגים אחרים בעלי הכשר מהודר שנמצאים ברשתות השיווק החרדיות.