מת"ב לא מפתיעה: ירידה בהכנסות וב-ARPU

הכנסות מת"ב הסתכמו ברבעון החולף ב-135.8 מ' ש' - לעומת 150.9 ברבעון המקביל וההכנסה הממוצעת ירדה בכ-10 שקל ל-202 שקל. ואף על פי כן, החברה עברה לרווח של 145.5 מ' ש', בעקבות מכירת מניות פרטנר. עוד בידיעה: מאיר סרברניק אופטימי
שרון שפורר |

חברת מתב מערכות תקשורת בכבלים דיווחה היום (שלישי) על קיטון בהכנסות הרבעון השני של השנה כמו גם המחצית החולפת, בעיקר בשל ירידה במספר המנויים לשרותי טלויזיה בכבלים, אשר קוזזה בחלקה בעלייה ב-ARPU. הכנסות מת"ב הסתכמו ברבעון החולף ב-135.8 מיליון שקל, לעומת כ-150.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. את הרבעון הראשון של 2005 חתמה החברה עם הכנסות של 137.5 מיליון שקל. הכנסותיה של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-273.3 לעומת כ-298.5 במחצית הראשונה של 2004. במת"ב מציינים, כי ברבעון השני הסתמנה האטה בקצב נטישת המנויים בהשוואה לרבעון הראשון. מספר מנויי הטלויזיה בכבלים בתום הרבעון השני הסתכם בכ-252.2 אלף לעומת כ-254.2 אלף בתום הרבעון הראשון. בתחום האינטרנט המהיר נרשם גידול במספר המנויים שעומד כיום על כ-99 אלף. ברבעון השני לשנת 2005 התייצב ה-ARPU של החברה (הכנסה חודשית ממוצעת מלקוח - כולל מע"מ) ועמד על 202 שקל, לעומת כ-212.3 שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-201.6 שקל ברבעון הראשון של 2005. נציין, כי מת"ב אינה מאחדת את תוצאות החברה הכלולה HOT טלקום (26.6%) בתוצואתיה. הכנסות הוט טלקום הסכמו ברבעון השני בכ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-6.5 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2005 וכ-8.8 מיליון שקל בשנת 2004 כולה. החל מהרבעון השני בשנת 2005 מת"ב חדלה לרשום רווחי אקוויטי בגין חברת פרטנר לאור מכירת מרבית אחזקותיה (החברה מחזיקה בכ-1.2% ממניות פרטנר). ברבעון השני רשמה החברה הפסד בסך של כ-2.5 מיליון שקל הנובע מהפסדי HOT טלקום. לעומת רווח של כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר נבע מרווחי חברת פרטנר בקיזוז הפסדי HOT טלקום. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני בכ-145.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-28.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-13.3 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2005. יו"ר ומנכ"ל מתב, מאיר סרברניק, אמר היום, כי הרבעון השני של 2005 עמד בסימן ירידה בקצב נטישת מנויים לצד התייצבות ב-ARPU, אשר הובילו לצמצום הירידה בהכנסות. "אנו עדים לגידול מתמשך ועיקבי במספר מנויי השירותים המתקדמים אשר אנו מציעים במסגרת אסטרטגיית ה-Triple Play כגון VOD, אינטרנט מהיר וטלפוניה", הוסיף סרברניק. "שירותים מתקדמים אלו תורמים לשימור והגברת נאמנות הלקוחות ואנו מעריכים כי יביאו להמשך מגמת הירידה בנטישת המנויים ומעבר לצמיחה בהכנסות החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה