BYD  חדש
צילום: יצרן

מה צפוי לנו בשוק הרכב בינואר הקרוב? מחירים עולים ורכבים חדשים

עמית בר | (3)

שוק הרכב הישראלי עומד בפני עליית מחירים משמעותית עם כניסת המיסוי החדש בינואר 2025. בינואר הקרוב, מחירי המחירון של דגמי בנזין והיברידיים רבים צפויים לעלות בממוצע ב-4,000 ש"ח, עם דגש על הדגמים העממיים והזולים יותר. למשל, דגמים פופולריים כמו קיה פיקנטו עשויים להתייקר בכ-5,000 ש"ח, ומשפחתיות כמו סקודה אוקטביה עשויות להתייקר בעד 10,000 ש"ח.

הגורמים להתייקרות:

עדכון "הנוסחה הירוקה": קבוצות הזיהום מתעדכנות, ודגמי בנזין והיברידיים מקבלים ציוני זיהום גבוהים יותר, מה שמפחית את הטבת המס.

הפחתת הטבת המס הירוק: הטבה זו תפחת עד 4,750 ש"ח ותשפיע במיוחד על דגמים "ירוקים" פופולריים.

"קנס ירוק": דגמים בקבוצות הזיהום הגבוהות ישלמו תוספת מס של 1,500 עד 7,500 ש"ח.

עליית המע"מ ומס הקנייה: המע"מ יעלה ב-1% ל-18%. מס הקנייה על רכבים חשמליים, יעלה מ-35% ל-45%.

איך זה משפיע על רכב צמוד?

עובדים עם רכב צמוד ירגישו את ההתייקרות מיד בינואר:

שווי שימוש עולה: שווי השימוש החודשי, המחושב כאחוז ממחיר הרכב, יעלה בהתאם למחירי המחירון החדשים. למשל, רכב שמחירו עולה ב-10,000 ש"ח, יוביל לתוספת של כ-250 ש"ח לשווי השימוש החודשי.

מחירי ליסינג גבוהים יותר: חברות הליסינג יגלגלו את ההתייקרות ישירות לחוזים החדשים.

חשוב: רכב צמוד – שווה או לא?

 

רכבים חדשים שנחתו בישראל

למרות ההתייקרות הצפויה, המגזר החשמלי וההיברידי ממשיך להתרחב עם דגמים חדשים ומעניינים:

 

Seal U – פלאג-אין של שלמה מוטורס

  • מנוע בנזין 1.5 ליטר וסוללה 18.3 קוט"ש.
  • טווח חשמלי: 70-80 ק"מ.
  • מחיר: 210-235 אלף ש"ח.

     BYD הביקורות מחמיאות

 

צ'רי ARIZZO 8 – משפחתית מתקדמת

  • מערכת פלאג-אין עם טווח חשמלי של 105 ק"מ.
  • הספק משולב: 347 כ"ס.
  • מחיר: 174-180 אלף ש"ח.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

      צ'רי אריזוטו

 

אלפא רומיאו ג'וניור – קרוסאובר קומפקטי

  • מנוע בנזין היברידי קל או גרסה חשמלית מלאה.
  • מחיר התחלתי: 170 אלף ש"ח.

 אלפא רומיאו - מרשימה

>  רכבים נוספים שהושקו בזמן האחרון או עומדים להיות מושקים בקרוב 

 

שאלות ותשובות על ההתפתחויות בשוק הרכב

למה המחירים עולים?

העלאת מיסים, שינויי נוסחת הזיהום, הפחתת הטבת המס הירוק ועליית המע"מ תורמים לעלייה במחירי הרכב.

מי נפגע הכי הרבה?

דגמי בנזין והיברידיים זולים וסמלי סטטוס כמו רכבי SUV נמצאים בראש רשימת ההתייקרויות. גם בעלי רכב צמוד ירגישו את ההשפעה מיידית.

האם כל הדגמים יתייקרו באותו זמן?

לא. דגמים עם מלאים קיימים במחירים הישנים עשויים להישאר זולים יותר עד סוף הרבעון הראשון של 2025.

האם רכבים חשמליים עדיין משתלמים?

למרות עליית המס, רכבים חשמליים עדיין זולים יותר לתחזוקה ודלק, והם נהנים מהטבות מס מסוימות.

מתי כדאי לקנות רכב?

כדאי לבדוק מבצעים על מלאים קיימים ברבעון הראשון של 2025. אם אין לחץ, ייתכן שעדיף לחכות ולראות כיצד השוק מתייצב.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא קונים מהראשון בינואר (ל"ת)
    יואל 29/12/2024 13:05
    הגב לתגובה זו
  • אליהו 29/12/2024 16:14
    הגב לתגובה זו
    המחירים לא היו מגיעים לרמות כאלה. מי שגורם למחירים האלה הם הצרכנים שקונים בכל מחיר.
  • 1.
    ירון 28/12/2024 20:53
    הגב לתגובה זו
    הולכת להיות תחרות ענקית בשוק, המחירים ירדו, או מבצעים עמוקים למועדונים ולכולם.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולסג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולס

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל

ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש

רונן קרסו |
נושאים בכתבה רכב

שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות. 

בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול. 


עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה. 

במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים. 

את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%  , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.