מה צפוי לנו בשוק הרכב בינואר הקרוב? מחירים עולים ורכבים חדשים
שוק הרכב הישראלי עומד בפני עליית מחירים משמעותית עם כניסת המיסוי החדש בינואר 2025. בינואר הקרוב, מחירי המחירון של דגמי בנזין והיברידיים רבים צפויים לעלות בממוצע ב-4,000 ש"ח, עם דגש על הדגמים העממיים והזולים יותר. למשל, דגמים פופולריים כמו קיה פיקנטו עשויים להתייקר בכ-5,000 ש"ח, ומשפחתיות כמו סקודה אוקטביה עשויות להתייקר בעד 10,000 ש"ח.
הגורמים להתייקרות:
עדכון "הנוסחה הירוקה": קבוצות הזיהום מתעדכנות, ודגמי בנזין והיברידיים מקבלים ציוני זיהום גבוהים יותר, מה שמפחית את הטבת המס.
הפחתת הטבת המס הירוק: הטבה זו תפחת עד 4,750 ש"ח ותשפיע במיוחד על דגמים "ירוקים" פופולריים.
"קנס ירוק": דגמים בקבוצות הזיהום הגבוהות ישלמו תוספת מס של 1,500 עד 7,500 ש"ח.
עליית המע"מ ומס הקנייה: המע"מ יעלה ב-1% ל-18%. מס הקנייה על רכבים חשמליים, יעלה מ-35% ל-45%.
איך זה משפיע על רכב צמוד?
עובדים עם רכב צמוד ירגישו את ההתייקרות מיד בינואר:
שווי שימוש עולה: שווי השימוש החודשי, המחושב כאחוז ממחיר הרכב, יעלה בהתאם למחירי המחירון החדשים. למשל, רכב שמחירו עולה ב-10,000 ש"ח, יוביל לתוספת של כ-250 ש"ח לשווי השימוש החודשי.
מחירי ליסינג גבוהים יותר: חברות הליסינג יגלגלו את ההתייקרות ישירות לחוזים החדשים.
חשוב: רכב צמוד – שווה או לא?
רכבים חדשים שנחתו בישראל
למרות ההתייקרות הצפויה, המגזר החשמלי וההיברידי ממשיך להתרחב עם דגמים חדשים ומעניינים:
Seal U – פלאג-אין של שלמה מוטורס
- מנוע בנזין 1.5 ליטר וסוללה 18.3 קוט"ש.
- טווח חשמלי: 70-80 ק"מ.
- מחיר: 210-235 אלף ש"ח.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BYD הביקורות מחמיאות
צ'רי ARIZZO 8 – משפחתית מתקדמת
- מערכת פלאג-אין עם טווח חשמלי של 105 ק"מ.
- הספק משולב: 347 כ"ס.
- מחיר: 174-180 אלף ש"ח.
- מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
- ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של...
צ'רי אריזוטו
אלפא רומיאו ג'וניור – קרוסאובר קומפקטי
- מנוע בנזין היברידי קל או גרסה חשמלית מלאה.
- מחיר התחלתי: 170 אלף ש"ח.
אלפא רומיאו - מרשימה
> רכבים נוספים שהושקו בזמן האחרון או עומדים להיות מושקים בקרוב
שאלות ותשובות על ההתפתחויות בשוק הרכב
למה המחירים עולים?
העלאת מיסים, שינויי נוסחת הזיהום, הפחתת הטבת המס הירוק ועליית המע"מ תורמים לעלייה במחירי הרכב.
מי נפגע הכי הרבה?
דגמי בנזין והיברידיים זולים וסמלי סטטוס כמו רכבי SUV נמצאים בראש רשימת ההתייקרויות. גם בעלי רכב צמוד ירגישו את ההשפעה מיידית.
האם כל הדגמים יתייקרו באותו זמן?
לא. דגמים עם מלאים קיימים במחירים הישנים עשויים להישאר זולים יותר עד סוף הרבעון הראשון של 2025.
האם רכבים חשמליים עדיין משתלמים?
למרות עליית המס, רכבים חשמליים עדיין זולים יותר לתחזוקה ודלק, והם נהנים מהטבות מס מסוימות.
מתי כדאי לקנות רכב?
כדאי לבדוק מבצעים על מלאים קיימים ברבעון הראשון של 2025. אם אין לחץ, ייתכן שעדיף לחכות ולראות כיצד השוק מתייצב.
- 2.לא קונים מהראשון בינואר (ל"ת)יואל 29/12/2024 13:05הגב לתגובה זו
- אליהו 29/12/2024 16:14הגב לתגובה זוהמחירים לא היו מגיעים לרמות כאלה. מי שגורם למחירים האלה הם הצרכנים שקונים בכל מחיר.
- 1.ירון 28/12/2024 20:53הגב לתגובה זוהולכת להיות תחרות ענקית בשוק, המחירים ירדו, או מבצעים עמוקים למועדונים ולכולם.
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.
"להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
יו"ר וועדת הכלכלה, דוד ביטון בדיון על תופעת הדרייברים - חאפרים שמסיעים אנשים בלי חשבונית וקבלה;
"יש 25 אלף נהגי מוניות ו-35 אלף דרייברים – זה 3 מיליארד שקל שנעלמים" – כך טענו היום נהגי המוניות בדיון שעסק בתופעה בוועדת הכלכלה. יוזם הדיון ח"כ פורר: "התופעה לא מתקבלת על הדעת"; רשות המסים: "הגענו למחוללים כולל למי שהמציא את התוכנה"; משרד התחבורה: "נלחמים בתופעה בכל האמצעים"; המשטרה: "נרשמו 177 דוחות ב-4 שנים"; היו"ר ביטן: "לשקול להכניס את אובר ולפצות את נהגי המוניות"
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום לבקשת ח"כ עודד פורר דיון שעסק בפעילות ה"דרייברים" ואזלת ידן של הרשויות באכיפת החוק. ח"כ פורר הציג את הנושא ואמר כי נחשף לתופעה מהתחקיר של יוסי מזרחי ששודר בקשת 12.
"יש קבוצה של נהגים שמשלמים מסים וכפופים לחוק, ויש את מי שעושים את אותו דבר בלי פיקוח וזה לא מתקבל על הדעת. גם פתחו את השוק וגם זרקו את מי שהולך בתלם מתחת לגלגלים ועד עכשיו לא שמעתי אמירה ברורה של משרד התחבורה והגופים השונים", אמר ח"כ פורר.
מנכ"ל ארגון המוניות, שבתאי מצליח, אמר כי הבעיה קיימת כבר כ-13 שנים והנהגים לא מפחדים ומפרסמים בגלוי ברשתות ובתחנות אוטובוס. הוא הוסיף כי יש 25 אלף נהגי מוניות וכ-35 אלף דרייברים. "היו פשיטות אבל זה טיפה בים", אמר. נהג המונית אליעזר מעוז הוסיף כי יש 30 אלף דרייברים שכל אחד מהם עושה 20 אלף שקל בחודש וזה 3 מיליארד שקל שנעלמים.
- אובר הכתה את הציפיות אבל התגובה במניה - פושרת
- אובר משיקה תכונת "העדפת נהגות" בארה"ב - שנתיים אחרי ליפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"לית תנועת האינטרס שלנו, נטע-לי גרייבר, אמרה כי זאת התוצאה של אחד מהשווקים הכי מאוסדרים וחנוקים במדינת ישראל. לדבריה, כל הסיבות שבגינן הטילו את הרגולציה לא טובות כי אין פיקוח וצריך לפתוח את השוק כדי שהוא ייצר מחירים שווים לכל כיס.