נתוני המסירות של חברות ה-EV הסיניות טובים, אבל הם לא מה שהשוק צריך
שוק הרכב החשמלי נעצר בחודשים האחרונים כאשר נתוני המסירות של הרבה חברות נתקעו ושיעורי החדירה האטו. עם זאת, החברות הסיניות ממשיכות להתבלט מעל השאר ומספקות נתוני מסירות שכנראה מעודדים את המשקיעים בתחום.
נתוני המסירות ליוני ולרבעון השני
NIO NIO INC דיווחה כי מסרה 21,209 מכוניות בחודש יוני, מעל לצפי שהיה 19,000 יחידות בלבד. מדובר בשיא חודשי חדש ל-NIO כאשר את השיא הקודם היא קבעה רק בחודש שעבר. ברבעון, מסרה החברה 57,373 מכוניות, מעל לתחזית שניתנה ביוני למסירות של בין 54,000 ל-56,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, NIO מסרה 23,520 מכוניות. מניית NIO, עולה ב-5% במסחר המוקדם, אך עדיין במינוס 54% מתחילת השנה.
בעוד ש-NIO עקפה את הצפי, Li LI AUTO INC דיווחה על מספרים התואמים את הצפי. ביוני, Li מסרה 47,774 מכוניות. המשקיעים ציפו לכ-47,000 רכבים. ברבעון, Li מסרה 108,581 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 105,000 ל-110,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, Li מסרה 86,533 מכוניות. ברבעון הראשון של 2024 מסרה החברה 84,000 רכבים. מניית Li עולה ב-3% במסחר המוקדם, אך מתחילת השנה המנייה ירדה ב-52%.
XPeng XPENG מסרה 10,688 מכוניות ביוני. הצפי היה לכ-11,000 יחידות. ברבעון, XPeng מסרה 30,207 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 29,000 ל-32,000 יחידות. לפני שנה, XPeng מסרה 23,205 מכוניות. מניית XPeng עולה ב-1.4% במסחר המוקדם, והמנייה שלה צנחה ב-50% מתחילת השנה.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלוש החברות ביחד מסרו כ-196,161 רכבים ברבעון השני, עלייה של כ-47% ביחס לשנה שעברה ועלייה לעומת 132,000 המכוניות שנמסרו ברבעון הראשון של השנה.
שיפור בתוצאות, אבל האם יש בשורה?
בקצרה, לא.
הנתונים שהציגו החברות אומנם תואמים או מעל לצפי שהיה בשוק, והם כן מציגים שיפור לעומת השנה שעברה, אבל המניות משקפות את הלך הרוח האמיתי בתחום. כמעט כל המניות שהוזכרו כאן צריכות להכפיל את עצמן כעת בכדי לחזור לאיפה שהן היו בתחילת השנה, ובשביל שזה יקרה המשקיעים צריכים לראות נתונים באמת מרשימים או לפחות נתונים טובים לאורך זמן.
מה גם שהתמונה אל החברות הסיניות שונה מאוד מאצל החברות האחרות. ממשלת סין נותנת סובסידיות גדולות לרוכשים במדינה וגם לחברות שעומדות במכסות ייצור מסוימות כך שלחברות הסיניות יש כרית ביטחון שלחברות אחרות אין. טסלה TESLA INC למשל אומנם לא דיווחה עדיין על נתוני המסירות שלה אבל הצפי בוול סטריט הוא למסירות של 420,000 כלי רכב ברבעון, ירידה מ-466,000 רכבים ברבעון השני של 2023, כאשר לצד זאת הסנטימנט השלילי של המשקיעים משתקף גם אצלה עם ירידות של 20% מתחילת השנה.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
מניית טסלה מתחילת השנה
בנוסף, בעוד טסלה לא חושפת את נתוני המסירות של הסייברטראק, לפי הריקול האחרון ניתן להניח שגם שם הנתונים מאכזבים - טסלה חשפה כי בחודש דצמבר, החודש בו השיקה את הדגם, היא מסרה 1,163 רכבים, מה שאומר שב-2024 היא מסרה 10,525 רכבים שמעמיד ממוצע של 1,754 רכבים בחודש. לפי המספרים האלה טסלה צפויה למכור סדר גודל של 23,500 סייברטראקים עד סוף השנה, מספרים יפים, אבל לא בהשוואה לאלה שאילון מאסק הציג בכנס המשקיעים של החברה לפני שבועיים. בכנס מאסק אמר שהייצור הגיע לקצב של 1,500 סייברטראקים בשבוע כאשר המטרה היא להגיע ל-2,500 רכבים עד סוף השנה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
סמארט #5. צילום יואב פולסיותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח.
בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2
כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.
הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.
הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.
המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.
- סמארט #3 - קרוסאובר חוצה סגמנטים
- סמארט #5 - קרוסאובר גדול עם פתרונות יצירתיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

