
צילום: Lucid Motors- אתר החברה
נתוני המסירות של חברות ה-EV הסיניות טובים, אבל הם לא מה שהשוק צריך
החברות הסיניות עמדו או עקפו את צפי המסירות לרבעון השני, אבל אלה עדיין לא נתונים מספיק טובים בשביל להכריז על שינוי מגמה; בנוסף, לחברות הסיניות יש יתרון לא הוגן בצורת התמיכה הממשלתית, לאן הולך שוק הרכבים החשמליים?
שוק הרכב החשמלי נעצר בחודשים האחרונים כאשר נתוני המסירות של הרבה חברות נתקעו ושיעורי החדירה האטו. עם זאת, החברות הסיניות ממשיכות להתבלט מעל השאר ומספקות נתוני מסירות שכנראה מעודדים את המשקיעים בתחום.
נתוני המסירות ליוני ולרבעון השני
NIO NIO INC דיווחה כי מסרה 21,209 מכוניות בחודש יוני, מעל לצפי שהיה 19,000 יחידות בלבד. מדובר בשיא חודשי חדש ל-NIO כאשר את השיא הקודם היא קבעה רק בחודש שעבר. ברבעון, מסרה החברה 57,373 מכוניות, מעל לתחזית שניתנה ביוני למסירות של בין 54,000 ל-56,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, NIO מסרה 23,520 מכוניות. מניית NIO, עולה ב-5% במסחר המוקדם, אך עדיין במינוס 54% מתחילת השנה. בעוד ש-NIO עקפה את הצפי, Li LI AUTO INC דיווחה על מספרים התואמים את הצפי. ביוני, Li מסרה 47,774 מכוניות. המשקיעים ציפו לכ-47,000 רכבים. ברבעון, Li מסרה 108,581 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 105,000 ל-110,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, Li מסרה 86,533 מכוניות. ברבעון הראשון של 2024 מסרה החברה 84,000 רכבים. מניית Li עולה ב-3% במסחר המוקדם, אך מתחילת השנה המנייה ירדה ב-52%. XPeng XPENG מסרה 10,688 מכוניות ביוני. הצפי היה לכ-11,000 יחידות. ברבעון, XPeng מסרה 30,207 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 29,000 ל-32,000 יחידות. לפני שנה, XPeng מסרה 23,205 מכוניות. מניית XPeng עולה ב-1.4% במסחר המוקדם, והמנייה שלה צנחה ב-50% מתחילת השנה. שלוש החברות ביחד מסרו כ-196,161 רכבים ברבעון השני, עלייה של כ-47% ביחס לשנה שעברה ועלייה לעומת 132,000 המכוניות שנמסרו ברבעון הראשון של השנה.שיפור בתוצאות, אבל האם יש בשורה?
בקצרה, לא. הנתונים שהציגו החברות אומנם תואמים או מעל לצפי שהיה בשוק, והם כן מציגים שיפור לעומת השנה שעברה, אבל המניות משקפות את הלך הרוח האמיתי בתחום. כמעט כל המניות שהוזכרו כאן צריכות להכפיל את עצמן כעת בכדי לחזור לאיפה שהן היו בתחילת השנה, ובשביל שזה יקרה המשקיעים צריכים לראות נתונים באמת מרשימים או לפחות נתונים טובים לאורך זמן. מה גם שהתמונה אל החברות הסיניות שונה מאוד מאצל החברות האחרות. ממשלת סין נותנת סובסידיות גדולות לרוכשים במדינה וגם לחברות שעומדות במכסות ייצור מסוימות כך שלחברות הסיניות יש כרית ביטחון שלחברות אחרות אין. טסלה TESLA INC למשל אומנם לא דיווחה עדיין על נתוני המסירות שלה אבל הצפי בוול סטריט הוא למסירות של 420,000 כלי רכב ברבעון, ירידה מ-466,000 רכבים ברבעון השני של 2023, כאשר לצד זאת הסנטימנט השלילי של המשקיעים משתקף גם אצלה עם ירידות של 20% מתחילת השנה.