נתוני המסירות של חברות ה-EV הסיניות טובים, אבל הם לא מה שהשוק צריך
שוק הרכב החשמלי נעצר בחודשים האחרונים כאשר נתוני המסירות של הרבה חברות נתקעו ושיעורי החדירה האטו. עם זאת, החברות הסיניות ממשיכות להתבלט מעל השאר ומספקות נתוני מסירות שכנראה מעודדים את המשקיעים בתחום.
נתוני המסירות ליוני ולרבעון השני
NIO NIO INC דיווחה כי מסרה 21,209 מכוניות בחודש יוני, מעל לצפי שהיה 19,000 יחידות בלבד. מדובר בשיא חודשי חדש ל-NIO כאשר את השיא הקודם היא קבעה רק בחודש שעבר. ברבעון, מסרה החברה 57,373 מכוניות, מעל לתחזית שניתנה ביוני למסירות של בין 54,000 ל-56,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, NIO מסרה 23,520 מכוניות. מניית NIO, עולה ב-5% במסחר המוקדם, אך עדיין במינוס 54% מתחילת השנה.
בעוד ש-NIO עקפה את הצפי, Li LI AUTO INC דיווחה על מספרים התואמים את הצפי. ביוני, Li מסרה 47,774 מכוניות. המשקיעים ציפו לכ-47,000 רכבים. ברבעון, Li מסרה 108,581 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 105,000 ל-110,000 יחידות. ברבעון השני של 2023, Li מסרה 86,533 מכוניות. ברבעון הראשון של 2024 מסרה החברה 84,000 רכבים. מניית Li עולה ב-3% במסחר המוקדם, אך מתחילת השנה המנייה ירדה ב-52%.
XPeng XPENG מסרה 10,688 מכוניות ביוני. הצפי היה לכ-11,000 יחידות. ברבעון, XPeng מסרה 30,207 יחידות, לעומת תחזית שניתנה במאי לכמות מסירות של בין 29,000 ל-32,000 יחידות. לפני שנה, XPeng מסרה 23,205 מכוניות. מניית XPeng עולה ב-1.4% במסחר המוקדם, והמנייה שלה צנחה ב-50% מתחילת השנה.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלוש החברות ביחד מסרו כ-196,161 רכבים ברבעון השני, עלייה של כ-47% ביחס לשנה שעברה ועלייה לעומת 132,000 המכוניות שנמסרו ברבעון הראשון של השנה.
שיפור בתוצאות, אבל האם יש בשורה?
בקצרה, לא.
הנתונים שהציגו החברות אומנם תואמים או מעל לצפי שהיה בשוק, והם כן מציגים שיפור לעומת השנה שעברה, אבל המניות משקפות את הלך הרוח האמיתי בתחום. כמעט כל המניות שהוזכרו כאן צריכות להכפיל את עצמן כעת בכדי לחזור לאיפה שהן היו בתחילת השנה, ובשביל שזה יקרה המשקיעים צריכים לראות נתונים באמת מרשימים או לפחות נתונים טובים לאורך זמן.
מה גם שהתמונה אל החברות הסיניות שונה מאוד מאצל החברות האחרות. ממשלת סין נותנת סובסידיות גדולות לרוכשים במדינה וגם לחברות שעומדות במכסות ייצור מסוימות כך שלחברות הסיניות יש כרית ביטחון שלחברות אחרות אין. טסלה TESLA INC למשל אומנם לא דיווחה עדיין על נתוני המסירות שלה אבל הצפי בוול סטריט הוא למסירות של 420,000 כלי רכב ברבעון, ירידה מ-466,000 רכבים ברבעון השני של 2023, כאשר לצד זאת הסנטימנט השלילי של המשקיעים משתקף גם אצלה עם ירידות של 20% מתחילת השנה.
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
מניית טסלה מתחילת השנה
בנוסף, בעוד טסלה לא חושפת את נתוני המסירות של הסייברטראק, לפי הריקול האחרון ניתן להניח שגם שם הנתונים מאכזבים - טסלה חשפה כי בחודש דצמבר, החודש בו השיקה את הדגם, היא מסרה 1,163 רכבים, מה שאומר שב-2024 היא מסרה 10,525 רכבים שמעמיד ממוצע של 1,754 רכבים בחודש. לפי המספרים האלה טסלה צפויה למכור סדר גודל של 23,500 סייברטראקים עד סוף השנה, מספרים יפים, אבל לא בהשוואה לאלה שאילון מאסק הציג בכנס המשקיעים של החברה לפני שבועיים. בכנס מאסק אמר שהייצור הגיע לקצב של 1,500 סייברטראקים בשבוע כאשר המטרה היא להגיע ל-2,500 רכבים עד סוף השנה.

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.