קיה EV9
צילום: יצרן

קיה EV9 - פרימיום חשמלי לשישה או שבעה נוסעים, החל מ-429,000 שקל

יואב פולס | (3)

טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה הבוקר את הקיה EV9, קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה או שבעה מקומות.

הקיה EV9 הוא קרוסאובר חשמלי היושב על הפלטפורמה החשמלית הגלובלית של קונצרן יונדאי-קיה ה-e-GMP המשותף לדגמים נוספים כמו הקיה EV6 וכן דגמי יונדאי וג'נסיס.

העיצוב החיצוני של ה-EV9 מרשים מאוד וחריג מאוד, עם קווים זוויתיים, מידות עצומות ומראה מרשים שלא ניתן להתעלם ממנו. למרות העיצוב והגודל, הצליחו מעצבי קיה לשמור על מקדם גרר נמוך מאוד של 0.28 לטובת שמירה על היעילות האנרגטית של הרכב, והשגת טווח נסיעה ראוי. מעצבי ה-EV9 עשו שימוש נדיב בתאורת לד ליצירת חתימת אור ייחודית הם מלפנים והן מאחור, כאשר דגם ה-GT Line מקבל גם יחידות תאורה מטריקס לד מתקדמות.

מחלקת העיצוב של קיה לא עצרה בחוץ, כאשר פנים הרכב קיבל הרבה התייחסות עם שלושה מסכים מחוברים, שני מסכים של 12.3'' – אחד לוח מחוונים והשני מולטימדיה, וביניהם מסך בגודל 5.3'' השולט על מיזוג האוויר. החומרים והגימור מרשימים מאוד, כאשר הרכב מגיע בשתי תצורות מושבים – דגם הכניסה, פרימיום עם תצורה של שבעה מושבים 2+3+2 ואילו דגם ה GT Line בתצורה של שישה מושבים מפנקים 2+2+2. בקיה שילבו איבזור נדיב כמו תביעת אצבע לזיהוי פרופיל נהג, משטח טעינה אלחוטי מאוורר, בקרת אקלים עם שלושה איזורים פתחי מיזוג לכל שורות המושבים ועוד. שני הדגמים של ה-EV9 מאובזרים בגג פנורמי מחולק לשניים, כאשר זה הקדמי גם נפתח.

צילום: יצרן.

ה-EV9 נהנית מבסיס גלגלים עצום באורך 3.1 מטר, לטובת מרוח פנימי ראוי לכל הנוסעים. האורך הכללי של הרכב עומד על ס"מ שלם מעל 5 מטר, והרוחב 1.98 מטר.

על ההנעה אחראי מנוע יחיד בהספק של 203 כ"ס ו-35.7 קג"מ בדגם הפרימיום עם הנעה אחורית או שני מנועים עם הספק משולב של 384 כ"ס ו-71.4 קג"מ בדגם ה-GT-Line עם הנעה כפולה. סוללת ה-EV9 זהה בשני הדגמים והיא בקיבולת של 99.8Kwh עם אפשרות לטעינת AC בהספק של 11Kw או טעינת DC בהספק של 209Kw. בהתאם לגודל הסוללה, הטווח של דגם הפרימיום עם ההנעה האחורית עומד על 563 ק"מ ואילו הטווח של דגם ה-GT-Line עומד על 505 ק"מ. נתונים אלו הם המוצהרים, ונכון יהיה לבחון את הנתונים בפועל. מה שברור הוא שעם סוללה בגודל האמור לא צריכה להיות ל-EV9 שום בעיית טווח.

בהיבטי בטיחות קיבלה ה-EV9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ארגון ה-EuroNcap המחמיר, והיא מצויידת בכל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות למעט מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים אלא כרגע רק התרעה. ציון איבזור הבטיחות של ה-EV9 עומד על 7.

מחיר ה-EV9 עומד על 429,000 שקל לדגם הפרימיום ו-489,000 שקל לדגם ה-GT-Line. המחיר הזה משקף לדעתי את ההקצאות המוגבלות של הדגם לשוק המקומי.

ה-EV9 נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של שבע שנים או 150,000 ק"מ.

ה-EV9 שהושק בחו"ל לפני כשנה, נהנה מביקוש גבוה, העולה על כושר הייצור של היצרן הדרום קוריאני. בשל כך מקימה קיה מפעל בארה"ב שיענה על הביקושים בצפון אמריקה, ויפנה כושר ייצור של המפעל בדרום קוריאה לשווקים באירופה, לרבות השוק הישראלי.

ה-EV9 מביאה את קיה לעולמות הפרימיום עם איבזור, חומרים ופיצ'רים מרשימים מאוד. טלקאר היבואנית כבר הוכיחה כי היא יודעת למצב את דגמי קיה הבכירים בגזרות מחיר גבוהות, ומסקרן יהיה לראות איך השוק הישראלי יאמץ את ה-EV9 החדשה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חצי מליון קיה??? חחחח (ל"ת)
    Sali 29/05/2024 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    Macavita 29/05/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
    הצרכן הישראלי מטומטם אם יקנה במחיר כזה
  • 1.
    דויד 29/05/2024 07:54
    הגב לתגובה זו
    למה שאקנה בחצי מיליון קאיה...
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.