קיה EV9 - פרימיום חשמלי לשישה או שבעה נוסעים, החל מ-429,000 שקל
טלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה הבוקר את הקיה EV9, קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה או שבעה מקומות.
הקיה EV9 הוא קרוסאובר חשמלי היושב על הפלטפורמה החשמלית הגלובלית של קונצרן יונדאי-קיה ה-e-GMP המשותף לדגמים נוספים כמו הקיה EV6 וכן דגמי יונדאי וג'נסיס.
העיצוב החיצוני של ה-EV9 מרשים מאוד וחריג מאוד, עם קווים זוויתיים, מידות עצומות ומראה מרשים שלא ניתן להתעלם ממנו. למרות העיצוב והגודל, הצליחו מעצבי קיה לשמור על מקדם גרר נמוך מאוד של 0.28 לטובת שמירה על היעילות האנרגטית של הרכב, והשגת טווח נסיעה ראוי. מעצבי ה-EV9 עשו שימוש נדיב בתאורת לד ליצירת חתימת אור ייחודית הם מלפנים והן מאחור, כאשר דגם ה-GT Line מקבל גם יחידות תאורה מטריקס לד מתקדמות.
מחלקת העיצוב של קיה לא עצרה בחוץ, כאשר פנים הרכב קיבל הרבה התייחסות עם שלושה מסכים מחוברים, שני מסכים של 12.3'' – אחד לוח מחוונים והשני מולטימדיה, וביניהם מסך בגודל 5.3'' השולט על מיזוג האוויר. החומרים והגימור מרשימים מאוד, כאשר הרכב מגיע בשתי תצורות מושבים – דגם הכניסה, פרימיום עם תצורה של שבעה מושבים 2+3+2 ואילו דגם ה GT Line בתצורה של שישה מושבים מפנקים 2+2+2. בקיה שילבו איבזור נדיב כמו תביעת אצבע לזיהוי פרופיל נהג, משטח טעינה אלחוטי מאוורר, בקרת אקלים עם שלושה איזורים פתחי מיזוג לכל שורות המושבים ועוד. שני הדגמים של ה-EV9 מאובזרים בגג פנורמי מחולק לשניים, כאשר זה הקדמי גם נפתח.
צילום: יצרן.
ה-EV9 נהנית מבסיס גלגלים עצום באורך 3.1 מטר, לטובת מרוח פנימי ראוי לכל הנוסעים. האורך הכללי של הרכב עומד על ס"מ שלם מעל 5 מטר, והרוחב 1.98 מטר.
על ההנעה אחראי מנוע יחיד בהספק של 203 כ"ס ו-35.7 קג"מ בדגם הפרימיום עם הנעה אחורית או שני מנועים עם הספק משולב של 384 כ"ס ו-71.4 קג"מ בדגם ה-GT-Line עם הנעה כפולה. סוללת ה-EV9 זהה בשני הדגמים והיא בקיבולת של 99.8Kwh עם אפשרות לטעינת AC בהספק של 11Kw או טעינת DC בהספק של 209Kw. בהתאם לגודל הסוללה, הטווח של דגם הפרימיום עם ההנעה האחורית עומד על 563 ק"מ ואילו הטווח של דגם ה-GT-Line עומד על 505 ק"מ. נתונים אלו הם המוצהרים, ונכון יהיה לבחון את הנתונים בפועל. מה שברור הוא שעם סוללה בגודל האמור לא צריכה להיות ל-EV9 שום בעיית טווח.
- קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהיבטי בטיחות קיבלה ה-EV9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ארגון ה-EuroNcap המחמיר, והיא מצויידת בכל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות למעט מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים אלא כרגע רק התרעה. ציון איבזור הבטיחות של ה-EV9 עומד על 7.
מחיר ה-EV9 עומד על 429,000 שקל לדגם הפרימיום ו-489,000 שקל לדגם ה-GT-Line. המחיר הזה משקף לדעתי את ההקצאות המוגבלות של הדגם לשוק המקומי.
ה-EV9 נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים, ואילו הסוללה נהנית מאחריות של שבע שנים או 150,000 ק"מ.
ה-EV9 שהושק בחו"ל לפני כשנה, נהנה מביקוש גבוה, העולה על כושר הייצור של היצרן הדרום קוריאני. בשל כך מקימה קיה מפעל בארה"ב שיענה על הביקושים בצפון אמריקה, ויפנה כושר ייצור של המפעל בדרום קוריאה לשווקים באירופה, לרבות השוק הישראלי.
ה-EV9 מביאה את קיה לעולמות הפרימיום עם איבזור, חומרים ופיצ'רים מרשימים מאוד. טלקאר היבואנית כבר הוכיחה כי היא יודעת למצב את דגמי קיה הבכירים בגזרות מחיר גבוהות, ומסקרן יהיה לראות איך השוק הישראלי יאמץ את ה-EV9 החדשה.
- 3.חצי מליון קיה??? חחחח (ל"ת)Sali 29/05/2024 14:01הגב לתגובה זו
- 2.Macavita 29/05/2024 10:26הגב לתגובה זוהצרכן הישראלי מטומטם אם יקנה במחיר כזה
- 1.דויד 29/05/2024 07:54הגב לתגובה זולמה שאקנה בחצי מיליון קאיה...

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.