ירידה של 21% במספר מסירות הרכב בחודש ינואר
המלחמה ובעיות השילוח, בעיקר כתוצאה מהמצור החות'י בים האדום שמקשה על ספינות להגיע לנמל אילת, השפיעו כצפוי על מסירות הרכבים בחודש ינואר, כאשר נרשמה ירידה חדה של 21% לעומת ינואר הקודם. 37,347 רכבים נמסרו, מתוכם 8,693 רכבים חשמליים המהווים 23.2% מסך המסירות.
כמעט כל החברות רשמו ירידה במספר המסירות, אבל במקום הראשון עדיין ניצבת יונדאי עם 5,664 מסירות, לעומת 8,451 מסירות בינואר הקודם. במקום השלישי כבר ניצבת חברת רכבים חשמליים - BYD עם 3,331 מסירות, נתון המצביע על עלייה לעומת מספר המסירות של החברה בינואר הקודם שעמד על 2,999 רכבים, עלייה של 11%.
חברת הרכב החשמלי הבאה ברשימה היא ג'ילי הניצבת במקום ה-9 עם 1,013 מסירות, לעומת 1,200 מסירות בינואר הקודם.
הנתונים החלשים צפויים להימשך גם בתקופה הקרובה לאור מצב הרוח הלאומי הירוד במשק שהאט גם ככה כתוצאה מהמלחמה. בנוסף, העלייה במספר המסירות של הרכבים החשמליים רק תעודד את הממשלה ללחוץ חזק יותר להחלת המיסויים החדשים עליהם - אין חולק על כך שהממשלה צריכה להגדיל את ההכנסה בכדי לעזור ולכסות את הבור שנוצר כתוצאה מהמלחמה, אבל מיסוי הרכבים החשמליים הוא לא בטוח הצעד הנכון.
רצוי היה שהמדינה תתמרץ את רוכשי הרכבים החשמליים, אנחנו רוצים יותר רכבים כאלה בכבישים הן מבחינה סביבתית ואפילו מבחינה בטיחותית - הרכבים החשמליים לרוב מצוידות במערכות בטיחות מתקדמות יותר, וגם העובדה שאין להם מנוע בערה שיכול להצית את הרכב מורידה את הסיכון ברמה מסוימת במידה של תאונה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלכים של המדינה הגיוניים, בכל זאת, ברכבי בנזין יש לה את הבלו בעזרתו היא ממסה את הנסיעה בהם, אבל ברכבים החשמליים אין את זה, ולכן היא מתכוונת להחיל מס נסועה ולהעלות את מס הרכישה.
משרד האוצר פרסם טיוטא הכוללת מספר צעדים להגדלת התקציב, ובינהם גם החלת מס נסועה החל משנת 2026. מס נסועה הוא מס המוטל בהתאם למרחק שנוסעים ברכב. לפי התכנית שגיבש משרד האוצר גובה המס יעמוד על 15 שקל ל-100 ק"מ והוא יוטל על מכוניות פרטיות, מוניות, אופנועים ומסחריות שמונעים בחשמל או בגפ"מ. חשוב לציין שמשרד האוצר גם מתכנן להעלות את מס הקנייה על רכב חשמלי ל-50% בשנת 2025. קשה לדעת אם הצעד אכן יעבור, אבל מס נסועה כבר נכנס לחוק ההסדרים בעבר אך הוצא ממנו בסופו של דבר.
- 1.ברק 04/02/2024 12:39הגב לתגובה זומעבר לכך שהטענה העיקרית במיסוי הדלק הינה זיהום אויר רכב חשמלי משלם עבור חשמל שמיוצר ברובו מגז ופחם ששניהם ממוסים-מעל 50% ממחיר הגז הינו מס ועבור פחם המס גבוה הרבה יותרבכל העולם נהוג לתמרץ כספית רוכשי רכב חשמלי ורק במדינת ישראל הקופה רושמת עוד ועוד מיסים שחולבים את האזרח הקטן......
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
