ג'ילי משיקה דגם חדש כדי לחזור למקום הראשון בשוק הרכבים החשמליים
האם ג'ילי תשבור את השוק? הקרוסאובר החשמלי של ג'ילי מציע 4 דגמים חדשים במחירים של בין 165-145 אלף שקל, כאשר טווח הנסיעה שודרג ל-485 ק"מ בגרסת סוללה 70 קוט"ש ול-359 ק"מ בגרסת סוללה 53 קוט"ש
בינואר-מאי השנה דורגה ג'ילי במקום השני מבין החשמליות עם 4,091 מסירות. BYD עקפה אותה והציגה נתונים של 8,497 רכבים. טסלה דורגה הרחק מאחור עם 1,864 מסירות, אבל זה נובע בין היתר מכך שאין מלאי של רכבים. ברגע שיגיעו הרכבים הם ימסרו וטסלה צפויה לעלות בדירוג.
הדגם החדש מציע טווח נסיעה של עד 485 ק"מ בגרסת סוללה 70 קוט"ש (לעומת טווח של 460 ק"מ בדגם היוצא), וטווח נסיעה של עד 359 ק"מ בגרסת סוללה 53 קוט"ש (לעומת טווח של 350 ק"מ בדגם היוצא)
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף ג'ילי מנסה לשבור את השוק ולקחת אותו לכיוון של 145 אלף שקל: כך מחירו של הדגם PURE 360 יעמוד על 145 אלף שקל. מחירו של הדגם PRO 360 יעמוד על 153 אלף שקל. מחירו של ה-PURE 480 יעמוד על 158 אלף שקל, ואילו מחירו של ה-PRO 480 יעמוד על 166 אלף שקל.
בחברה מסבירים כי הדגם החדש זכה לשדרוגים חדשים ב-4 מישורים - עיצוב עדכני, מערכת ניהול אנרגיה חכמה, מולטימדיה חדשנית ומערכות בטיחות מתקדמות לנהיגה חכמה. בנוסף הדגם החדש כולל 4 מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בנוסף לשלל מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות בדגם היוצא. הדגם החדש, שישווק החל מהחודש, יוצע ב-2 רמות גימור לכל גרסת סוללה PRO ו-PURE ויוצע ב-5 צבעים חיצוניים: לבן, כחול, כסוף, שחור וכסוף-לילך
אז מה השתנה ב-Geometry C Geely החדשה?
בחברה טוענים כי מדובר ברכב קרוס-אובר קומפקטי וחדשני שמשלב מערכות בטיחות מתקדמות לצד טכנולוגיות אינטראקטיביות חכמות, המאפשרות למשתמשים לחוות חווית נסיעה מהנה ובטוחה יותר.
- מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
בחברה טענו כי העיצוב החדש שואב השראה משפת העיצוב המינימליסטי. העיצוב החיצוני בחזית הרכב עבר עדכון משמעותי וכולל לוגו מואר ופנסים קדמיים ארוכים במיוחד היוצרים אפקט חזותי. בנוסף, חישוקי הסגסוגת בגדול 18 אינץ' זכו לעדכון בדמות עיצוב חדש וספורטיבי. פנסי ה-LED מפחיתים את צריכת החשמל ברכב ושומרים על טווח נסיעה אופטימלי שמבטיח תנאי נהיגה בטוחים יותר בתנאי חשיכה ובתנאי ראות לקויה.
צילום: GEELY
Geometry C החדשה מתמקדת בעיצוב אסתטי, מסוגנן ויוקרתי, ומציעה בחירה בין מושבי עור סינטטי בגוון שחור או בייז' אלגנטי. הדגם כולל עיצוב מתקדם של בורר ההילוכים, להעברת הילוכים קלילה בתנועת אצבע פשוטה, דבר ההופך תמרונים - כגון, פניות פרסה או חניה - לקלים ובטוחים יותר. הקונסולה המרכזית זכתה גם כן לעדכון עיצוב מרשים, עם תמיכה נוחה, שטח אחסון מרווח וטעינה אלחוטית של 15W לטלפונים ניידים תאורת האווירה המשודרגת, בעלת 72 הצבעים לבחירה, מספקת אפשרויות תאורה שונות הניתנות לקישור למצב הנהיגה ומהירות הרכב.
בחברה מסבירים כי אחת הסיבות העיקריות לשדרוג טווח הנסיעה היא מערכת הבלימה החדשה ONEBOX שהינה המתקדמת ביותר מסוגה. מערכת זו מבטיחה בלימה חלקה ורציפה, עם שליטה מהירה במנוע ו-100% התאוששות אנרגטית. המנוע החשמלי מספק 204 כוחות סוס, עוצמתי ויעיל, ומעניק חוויית נהיגה מהנה. לנהגים בעלי 'חרדת' טווח', המצב הסופר-חסכוני (Eco+) שמציע הדגם החדש משפר עוד יותר את טווח הנסיעה. בקרת הטמפרטורה המתקדמת של הסוללה פועלת כמו "מיזוג/חימום אוויר" ומבטיחה שיפור ביעילות הסוללה.
מערכת המולטימדיה החדשה שודרגה בשביל הקהל הישראלי ומצוידת במערכת ניווט WAZE מובנית. המערכת, שתגיע לראשונה גם בשפה העברית, מאפשרת למשתמשים לצאת בקלות למסע דיגיטלי וליהנות מחוויית נסיעה יעילה ומקושרת. כמו בדגם הנוכחי, ה-Geometry C החדשה תגיע עם רמת אבזור גבוהה ואיכותית, הכוללת בין היתר חימום למושבים הקדמיים, HUD ומערכת שמע איכותית של Bose. נוסף על אלו, יגיע הדגם החדש לראשונה עם מערכת אוורור למושבים הקדמיים, מערכת התנעה ללא כפתור וחיישן גשם.
בדגם החדש נוספו מערכות בטיחות, מערכת RCW ו- RCTA המתריעות על פגיעה מאחור ותנועה חוצה מאחור, מערכת DOW המתריעה על עצמים חולפים בפתיחת הדלתות ואפשרות ניתוק כרית אוויר נוסע.
בנוסף, מציע הדגם החדש סיוע נהיגה חכמה L2, הכולל תכונות של בקרת שיוט אדפטיבית, עצור-סע, בלימת חירום אוטונומית; תצוגה פנורמית של 360°; התראת התנגשות קדמית); מערכת שמירת נתיב , זיהוי שטח מת ומערכת למניעת שכחת ילדים.
בין שהנהג מנווט בתנועה עירונית או משייט בכביש המהיר, הרכב מספק פתרונות מדויקים לכל תרחיש נהיגה. מאפייני הבטיחות הפסיבית שופרו אף הם, עם קורת סגסוגת אלומיניום קדמית לשמירה על תא הנוסעים. באשר לבטיחות הסוללה, וכדי להבטיח פעולה יציבה לאורך זמן ובכל מזג אוויר הדגם החדש מצויד במבנה בעל שלוש טבעות הגנה ובניטור פעיל של הסוללה. ציון הבטיחות של ה- Geometry C על פי נוהל משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8.
מנסה להדביק את המתחרה
מחירי הרכבים החשמליים בירידה. זו מגמה עולמית שמחלחלת גם למחירים בארץ. מודל 3 של טסלה ירד למחיר של כ-190 אלף שקל. 3 ATTO של BYD נמכר ב-160-165 אלף שקל ומוביל את טבלת המכירות של רכבים חשמליים.
BYD הושקה לפני כתשעה חודשים ומאז צומחת מחודש לחודש. החברה השיקה את דגם ATTO 3 במחיר של כ-165 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי הוא 420 קילומטר, והמכוניות נמכרות בקצב מרשים - 1,800 רכבים בחודש. עד כה נמכרו כ-12,000 רכבים.
ג'ילי גיאומטרי C שמדורגת שניה כאמור בכמות המסירות מקווה שעם ההשקה היום היא תחזור להוביל את קטגוריית החשמליות.
השלישית בקטגורית החשמליות היא יונדאי שמתבררת כמאוד מבוקשת בארץ, גם בשל היותה מותג מוכר וגם בשל המחיר הסביר. יונדאי משיקה בקרוב שתי גרסאות בטווחים של 300 קילומטר ו-480 קילומטר ומחירים של 155 אלף שקל ו-185 אלף שקל בהתאמה.
טסלה כאמור רביעית בהיקף המסירות עם נתונים מדאיגים בעיקר בחודש אפריל. ונראה שבחודשים הקרובים תצטרף שחקנית חדשה להובלה - MG4.
קבוצת SAIC הסינית שמייצרת את רכבי MG4 תשיק רכב משפחתי עם טווח מנוע בדומה לרכבים הקיימים, כשמבחינת ביצועים-מפרט-עיצוב הוא לא ייפול מרוב האחרים והמחיר צפוי להיות 150-155 אלף שקל.
רונן יבלון, מנכ"ל GEELY ישראל: "בנובמבר 2021 השקנו לראשונה בישראל את מותג GEELY באירוע שלווה בהתרגשות רבה. כיום, כשמעל ל-11,000 לקוחות הביעו אמונם ובחרו בג'ילי אנו חשים סיפוק רב, גאווה על הדרך המאומצת שעשינו והערכה על הבעת האמון הרבה לה זכינו מהציבור הישראלי. כעת, פנינו קדימה אל עבר האתגר של השקת הדגם החדש מאותה משפחה. אנו משוכנעים שאנו מביאים היום לקהל הישראלי מוצר מצוין ממותג מוביל ואת הצעת הערך טובה ביותר: החל מרמת העיצוב הגבוהה, המשך באבזור העשיר ובטכנולוגיה המתקדמת שמאפיינת את מערכות הבטיחות ברכב, וכלה בטווח הנסיעה הארוך במיוחד המאפשרים יחד חוויית נהיגה שקטה ובטוחה. אנו מבטיחים להמשיך ולעשות את מירב המאמצים בכדי להעניק לכל לקוחותינו את חווית השירות המתקדמת והטובה ביותר בישראל".
קבוצת GEELY Holdings הינה תאגיד רב-לאומי אשר נוסד בסין לפני כ-37 שנה, מעסיק כ-120 אלף עובדים ומחזיק בלמעלה מ-30 מפעלים ברחבי העולם וב-5 מרכזי מו"פ בסין, שוודיה, אנגליה וגרמניה. כמו כן מחזיקה ג'ילי במרכזי עיצוב בשנחאי, גטנבורג, מילאנו, קליפורניה וקובנטרי. לצד מגוון רחב של השקעות בתחומי הרכב, הטכנולוגיה והפינטק, מנהלת קבוצת ג'ילי פורטפוליו מותגים בינלאומי רחב, הכולל בין היתר את: וולוו, לינק אנד קו, פולסטאר, לוטוס, זיקר, פרוטון, אסטון מרטין ועוד. נכון להיום, קבוצת ג'ילי הינה קבוצת הרכב הסינית היחידה הממוקמת ברשימת 10 קבוצות הרכב בעלות ערך המותג הגבוה ביותר, עפ"י Brand Finance הבריטית. בשנת 2022 דורגה ג'ילי, זו השנה ה-11 ברציפות, במקום ה-229 ברשימת Fortune Global 500, לאחר שהציגה הכנסות של כ-55.86 מיליארד דולר.
- 3.גילי 22/06/2023 23:29הגב לתגובה זועלות טיפול שנתי 1200 ש'ח
- 2.משה 22/06/2023 14:03הגב לתגובה זומה החברה מסתירה? למה אחרי 8 שנים שבו הדגם בשוק עדיין לא עבר מבחן ריסוק?
- 1.טסלה 21/06/2023 15:22הגב לתגובה זוטסלה הופכת לרכב נישתי בגלל המחיר הגבוהה. לג'ילי חסר רק מבחני ריסוק חוץ מזה אחלה רכב ואחלה מחיר.
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"
ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.
עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.
נהגי המוניות מתנגדים
בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.