איילון נתיב כביש תחבורה ציבורית
צילום: דוברות נתיבי איילון, עמוס לוזון-צלמים

מחקר: ירידה של 29% בשימוש בתחבורה ציבורית מאשר לפני הקורונה

בזמן שפתיחת הקו האדום בגוש דן מתעכבת, מחקר בדק את צרכי המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל, היקף השימוש בה לעומת הרכב הפרטי, ומה דעתם על תחבורה שיתופית
דור עצמון | (6)

29% מהציבור העידו שהם משתמשים פחות בתחבורה ציבורית כיום בהשוואה לתקופה שלני מגפת הקורונה, 16% אמרו שהם משתמשים יותר ו-55% אמרו שהתנהגותם נותרה זהה, כך עולה ממחקר שערכה Visa בישראל בקרב 800 איש מהאוכלוסיה הבוגרת שנשאלה מה הכי חשוב למשתמשים כיום בתחבורה ציבורית.

עוד עולה מהמחקר כי 46% אמרו שלשלם בנייד הכי חשוב להם, 16% אמרו שתהיה להם אפשרות לשלם ללא טעינה מראש של כרטיס- אלא באופן חופשי, ו-17% אמרו שהתשלום יהיה מותאם לצרכים שלהם על בסיס חודשי. 40% אמרו שהם יהיו מוכנים לנסות במידה רבה טכנולוגיה או אפליקציה שימליצו על מסלול הנסיעה החסכוני ביותר, בהתבסס על הרגלי הנסיעה שלהם. 72% אמרו שהם בטוחים ו/או חושבים שהם ישתמשו באפליקציה שבאמצעותה ניתן לטעון כסף לתשלום תחבורה ציבורית לילדיהם עד גיל 18 עם הגבלות שימוש. רובם חושבים שזהו חידוש אמיתי.

בין החסרונות בשימוש בכרטיס נטען מראש נימנו הצורך בכרטיס נוסף בארנק (70%) וחוסר יכולת להשתמש בכרטיס לנסיעות מחוץ לאזורים שנקבעו מראש (61%).

בנוסף נרשמה ירידה בשביעות הרצון של משתמשי הכרטיס הנטען מראש - closed loop (רב-קו): רק 16% מרוצים מאוד, בהשוואה ל-20.8% מהנשאלים בשנת 2019 - ההטענה מראש מהווה את הטרדה העיקרית.

חלה ירידה בשימוש בתחבורה ציבורית והמכונית היא עדיין הכלי העיקרי

אם אתם מחפשים את הסיבה לפקקי התנועה אז היא כמובן מול העיניים - מכונית פרטית היא עדיין אמצעי התחבורה המוביל בישראל, הן לנסיעה והן לצרכים אישיים (72%), 60% מהישראלים משתמשים בתחבורה ציבורית לפחות פעם בשבוע, כאשר הצעירים מאמצים אותה לעתים קרובות יותר (גילאי 18-34). יותר מ-30% מהנשאלים מעולם לא נסעו ברכב פרטי בנת״צ (בנתיבים המהירים של התחבורה הציבורית) - מבין אלה שהשתמשו, 19% היו מאוד מרוצים, 27% היו מרוצים ו-27% היו מרוצים במידה בינונית.

כ-71% מהנשאלים משתמשים באוטובוס (בהשוואה ל-79% בשנת 2019), 38% משתמשים ברכבת (בהשוואה ל-36% בשנת 2019), 15% משתמשים ברכבת הקלה בירושלים (בהשוואה ל-12% בשנת 2019).

עפ"י המחקר הישראלים חושבים שניתן לשפר את חווית ההמתנה בתחנות האוטובוס: 33% מעוניינים שיהיו סככות והצללות נוספות וטובות יותר, ו-14% חושבים שצריך להוסיף עוד ספסלים. במקביל עולה כי יש עדיין מקום לצמיחת התחבורה השיתופית. עם זאת, הישראלים נרתעים מאוד משימוש באופניים, קורקינטים או רכב שיתופי - 62% אמרו כי הם בטוחים או חושבים שלא ישתמשו בהם.

אסף רגב, סמנכ"ל Visa בישראל: "לתשלומים יש חלק מהותי בשימוש בכל אמצעי התחבורה, והגיע הזמן לעשות דיגיטציה רחבה יותר גם בתחבורה הציבורית. חדשנות בתשלומים הדיגיטליים יכולה להניע שימוש רחב יותר בתחבורה הציבורית, ולאפשר לתיירים ולנוסעים מזדמנים בה להשתמש ביתר קלות . בסך הכל הדבר יקל עומסי התנועה הכבדים בערים הגדולות".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שאול 19/06/2023 16:30
    הגב לתגובה זו
    לצאת עם קמפיין רציני לטובת שימוש בתחבורה ציבורית נוחה . יש תחושה שבעלי רכבים פרטיים לא מכבודם להשתמש בתחבורה ציבורית . איך נצא ממלכודת הפקקים ? רק באמצעות שינוי השינוע ,אוטובוס אחד שקול כנגד עשרות מכוניות .
  • 5.
    נחל 19/06/2023 15:24
    הגב לתגובה זו
    להוסיף לכל תעריף 25 % ולאפשר לנוסע המזדמן באוטובוסים בלבד . לשלם . 5.5 יהפוך ל -7 . וישולשל למכונה שתנפיק קבלה . 12 יהפוך ל-15 . 16 יהפוך ל -20 וכך הלאה .
  • 4.
    נוסע תחבצ 19/06/2023 14:48
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שהמדינה השיתה הגבלות הראשונים לסבול היו נוסעי התחבצ, בו בזמן שבעלי הרכבים פחות הרגישו את זה. שלא לדבר שרוב בדיקות הקומונה היו רק ברכבים. כל זה נתן לנו תחושה ממש סוג ב, מכיר הרבה אנשים שהגיעו למסקנה שרכב זה אכן חובה
  • 3.
    נוסע תחבצ 19/06/2023 14:18
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שהמדינה השיתה הגבלות הראשונים לסבול היו נוסעי התחבצ, בו בזמן שבעלי הרכבים פחות הרגישו את זה. שלא לדבר שרוב בדיקות הקומונה היו רק ברכבים. כל זה נתן לנו תחושה ממש סוג ב, מכיר הרבה אנשים שהגיעו למסקנה שרכב זה אכן חובה
  • 2.
    מוקי 19/06/2023 13:15
    הגב לתגובה זו
    אזי אנשים רכשו רכבים ומשתמשים בהם
  • 1.
    חיים 19/06/2023 12:51
    הגב לתגובה זו
    מעדף שיעלו מחירים ויעלו שירות
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.