עומר כילף אינוויז
צילום: אינוויז

אינוויז מרחיבה את השת"פ עם "לקוח מרכזי מהיצרנים הגדולים בעולם" - מן הסתם פולקסווגן - לשוק הרכבים המסחריים

מיד אחרי ההכרזה החברה גם פספסה את התחזיות ויורדת במסחר המוקדם - לא סתם ההכרזה יצאה בדיוק לפני הדוחות; בחברה אמנם לא מאשרים את השם באופן רשמי אבל אפשר להניח שזה כך. החברה עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות אבל בחברה אומרים ש"ההשלכות הפיננסיות הפוטנציאליות מתוכנית זו צפויות להתחיל עוד השנה". באינוויז מצפים להרחבת השת"פ
נתנאל אריאל |

חברת הלידאר (העיניים של כלי הרכב האוטונומיים) הישראלית אינוויז (Innoviz) עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות (האנליסיטים צופים לה 1.5 מיליון ברבעון הקרוב ו-13 מיליון בשנה כולה), אבל בינתיים נכנסת לתחום כלי הרכב המסחריים עם הגרסה המתקדמת שלה InnovizTwo לרכב מסחרי קל חדש, כשהיא מרחיבה את השת"פ שהתחילה עם "לקוח מרכזי ומוביל של החברה" שהוא "אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם". בחברה אמנם לא חושפים את שם החברה אבל אפשר לומר במידה גדולה של ודאות שמדובר על פולקסווגן, שכבר נכנסה לפני שנה לשת"פ עם אינוויז בהיקף של 4 מיליארד דולר

 

ההודעה לא יוצאת בטעות דווקא כעת. היא מתפרסת במקביל לדוחות חלשים של אינוויז. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ורושמת הפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 1 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 22 סנט למניה על הכנסות של 1.5 מיליון דולר. 

החברה לא מעדכנת את התחזיות וצופה הכנסות בטווח של 12-15 מיליון דולר, דומה לצפי האנליסטים ל-13.25 מיליון דולר. במקביל, החברה צופה הזמנות של כ-30 מיליון דולר (אמצע טווח) עד סוף השנה.

ובחזרה להרחבת ההסכם עם פולקסווגן - באינוויז מקווים להתחיל ייצור "באמצע העשור" ואומרים שהתוכנית נמצאת במסלול "מואץ", ומעבר לכך - "ההשלכות הפיננסיות הפוטנציאליות מתוכנית זו צפויות להתחיל עוד השנה, ומילאו תפקיד חשוב בהחלטה לעדכן את היעדים המסחריים והפיננסיים לשנת 2023 אשר הועברו בעבר".

 

בחברה גם מצפים להרחבת השת"פ בעתיד ואומרים שמדובר על שילוב כוחות עם פלטפורמת מחשוב מרכזית שעשויה להוביל להזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בעתיד. "Innoviz מאמינה שעבודתה עם השותפים המובילים בתחום הפלטפורמות האוטונומיות יכולה לאפשר זמן הגעה מהיר יותר לשוק, האצת תהליך הערכת הלקוחות, לאפשר אינטגרציה חלקה יותר עם חלקים אחרים של התוכנה ולמצב את Innoviz היטב במאמצים מול לקוחות חדשים".

 

עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz: "ההודעה של היום מסמנת אבן דרך קריטית באישור האסטרטגיה שלנו ובהדגשת הערך שהטכנולוגיה שלנו מביאה עמה. חלק חשוב בתוכנית העסקית ארוכת הטווח שלנו היה להראות שאנחנו יכולים להשיג דריסת רגל עם לקוח גדול ולהפוך לספק ה-LiDAR הישיר שלו עבור מספר תוכניות בתוך מגוון הרכבים הכולל שלהם. אנו נרגשים מהמומנטום שראינו ומעודדים על ידי עלייה ניכרת בפעילות הלקוחות, שמחזקת עוד יותר את האמונה שלנו בכך שאנו נראה עוד ועוד  פריסה של ה-LiDAR שלנו".

 

אינוויז נכנסה לוול סטריט באמצעות מיזוג ספאק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, אבל בדומה לכל שוק ההנפקות ולהנפקות ה-SPAC בפרט, המניה צללה ב-75% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 371 מיליון דולר ומחיר מניה של 2.72 דולר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי

זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.