אינוויז מרחיבה את השת"פ עם "לקוח מרכזי מהיצרנים הגדולים בעולם" - מן הסתם פולקסווגן - לשוק הרכבים המסחריים
חברת הלידאר (העיניים של כלי הרכב האוטונומיים) הישראלית אינוויז (Innoviz) עדיין לא רושמת הכנסות משמעותיות (האנליסיטים צופים לה 1.5 מיליון ברבעון הקרוב ו-13 מיליון בשנה כולה), אבל בינתיים נכנסת לתחום כלי הרכב המסחריים עם הגרסה המתקדמת שלה InnovizTwo לרכב מסחרי קל חדש, כשהיא מרחיבה את השת"פ שהתחילה עם "לקוח מרכזי ומוביל של החברה" שהוא "אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם". בחברה אמנם לא חושפים את שם החברה אבל אפשר לומר במידה גדולה של ודאות שמדובר על פולקסווגן, שכבר נכנסה לפני שנה לשת"פ עם אינוויז בהיקף של 4 מיליארד דולר.
ההודעה לא יוצאת בטעות דווקא כעת. היא מתפרסת במקביל לדוחות חלשים של אינוויז. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ורושמת הפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 1 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 22 סנט למניה על הכנסות של 1.5 מיליון דולר.
החברה לא מעדכנת את התחזיות וצופה הכנסות בטווח של 12-15 מיליון דולר, דומה לצפי האנליסטים ל-13.25 מיליון דולר. במקביל, החברה צופה הזמנות של כ-30 מיליון דולר (אמצע טווח) עד סוף השנה.
ובחזרה להרחבת ההסכם עם פולקסווגן - באינוויז מקווים להתחיל ייצור "באמצע העשור" ואומרים שהתוכנית נמצאת במסלול "מואץ", ומעבר לכך - "ההשלכות הפיננסיות הפוטנציאליות מתוכנית זו צפויות להתחיל עוד השנה, ומילאו תפקיד חשוב בהחלטה לעדכן את היעדים המסחריים והפיננסיים לשנת 2023 אשר הועברו בעבר".
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- ספליט הפוך בדרך? אינוויז לא עומדת בדרישות הנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה גם מצפים להרחבת השת"פ בעתיד ואומרים שמדובר על שילוב כוחות עם פלטפורמת מחשוב מרכזית שעשויה להוביל להזדמנויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה בעתיד. "Innoviz מאמינה שעבודתה עם השותפים המובילים בתחום הפלטפורמות האוטונומיות יכולה לאפשר זמן הגעה מהיר יותר לשוק, האצת תהליך הערכת הלקוחות, לאפשר אינטגרציה חלקה יותר עם חלקים אחרים של התוכנה ולמצב את Innoviz היטב במאמצים מול לקוחות חדשים".
עומר כילף, מייסד שותף ומנכ"ל Innoviz: "ההודעה של היום מסמנת אבן דרך קריטית באישור האסטרטגיה שלנו ובהדגשת הערך שהטכנולוגיה שלנו מביאה עמה. חלק חשוב בתוכנית העסקית ארוכת הטווח שלנו היה להראות שאנחנו יכולים להשיג דריסת רגל עם לקוח גדול ולהפוך לספק ה-LiDAR הישיר שלו עבור מספר תוכניות בתוך מגוון הרכבים הכולל שלהם. אנו נרגשים מהמומנטום שראינו ומעודדים על ידי עלייה ניכרת בפעילות הלקוחות, שמחזקת עוד יותר את האמונה שלנו בכך שאנו נראה עוד ועוד פריסה של ה-LiDAR שלנו".
אינוויז נכנסה לוול סטריט באמצעות מיזוג ספאק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, אבל בדומה לכל שוק ההנפקות ולהנפקות ה-SPAC בפרט, המניה צללה ב-75% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 371 מיליון דולר ומחיר מניה של 2.72 דולר.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7