שברולט
צילום: יצרן הרכב

מכירות הרכבים של ג'נרל מוטורס גדלו ב-24%; 555 אלף רכבים נמסרו

ג'נרל מוטורס - מהיצרניות רכב הגדולות בעולם רשמה צמיחה דו ספרתית במסירות הרכבים ברבעון השלישי. יתרה מכך, הדגמים החשמליים של החברה רשמו רבעון שיא
עומר רוסו |

עם סיום הרבעון השלישי של השנה, יצרניות הרכב מדווחות על המסירות הרבעוניות. טסלה TESLA INC  מסרה 343,830 רכבים, שיא מבחינתה וזינוק של 42% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אך בשל פספוס של תחזיות האנליסטים שצפו מסירות של 357 אלף רכבים, היא נופלת במסחר הרציף. 

ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS לעומת זאת, עולה ב-3%. היא הודיעה כי ברבעון השלישי היא מכרה 555,580 רכבים, לעומת 447 אלף ברבעון המקביל בשנת 2021, כך שמדובר בצמיחה של 24% בהשוואה לתקופה המקבילה. לצמוח בשיעורים דו ספרתיים תוך כדי שסך המסירות גדול, זה קשה. בנוסף, הנתון מגיע בהתאמה לתחזיות האנליסטים שצפו צמיחה של בין 21% ל-25%.

ג'נרל מוטורס אמרה כי היא מתכננת להגדיל את הייצור של שברולט בולט EV ו-EUV, זאת לאחר שאותם רכבים רשמו את המכירות הרבעוניות הטובות ביותר אי פעם, ג'נרל מוטורס מכרה 14,709 יחידות של דגמי הבולט ברבעון האחרון, פי 3 מהרבעון המקביל. על רקע הביקוש, היא מתכננת להגדיל את ייצור הדגמים הללו מייצור של 40 אלף בשנה, ליותר מ-70 אלף בשנת 2023.

יצרנית הרכב הגדולה תקווה להמשיך את מומנטום מכירות הרכבים החשמליים שלה לתוך שנת 2023, המודלים של הרכבים החשמליים כמו שברולט סילברדו, בלייזר ו-Equinox ימשיכו להימכר במחירים נוחים יחסית. מחיר ה-Equinox אמור להיות בסביבות 30 אלף דולר, מחיר נוח לאדם שרוצה להיכנס לעולם הרכבים החשמליים, שתופס תאוצה.

ג'נרל מוטורס - בין יצרניות הרכב הגדולות בעולם, בצירוף ליצרניות רכב גדולות אחרות ייצרו 3.4 מיליון רכבים ברבעון האחרון, ירידה מינורית של 1% בהשוואה לרבעון המקביל.

על פי הדיווחים, רוב יצרניות הרכב עדיין ממשיכות להתמודד עם בעיות שרשרת האספקה, החל בתחום המוליכים למחצה, ועד למחסור בסוללות. מלאי ג'נרל מוטורס לרכבים מוכנים עמד על 359,292 כלי רכב, כולל יחידות שנמצאות בתהליך מסירה. עלייה של 111 אלף יחידות בהשוואה לרבעון הקודם. 

עוד חברות שידווחו על מסירות רכבים 

לי אוטו LI AUTO INC  הסינית דיווחה על מסירות של 11,531 חודשיות אלף כלי רכב, וזאת טוב מהתחזית של החברה עצמה, שהורידה את התחזית רק לאחרונה וצפתה כי תמסור 10,500 כלי רכב בסין. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

חברת ניו  NIO INC   מסרה בסך הכל ברבעון השלישי 31,607 כלי רכב, עליה של 29.3% לעומת שנה שעברה ועליה של 26% לעומת הרבעון השני, אבל נמוך ממוצע האנליסטים לכ-32 אלף מסירות. בחודש ספטמבר ניו מסרה 10,878 כלי רכב, עליה של 2.35% לעומת השנה שעברה, ו-1.9% לעומת 10,677 בחודש אוגוסט. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה. 


MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגMGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברג

התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG

לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.

ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח

ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח

יואב פולס |
נושאים בכתבה לובינסקי MGS5 MGS6

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.

הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).


MGS5 - קרוסאובר חשמלי C-SUV. צילום רונן טופלברג

ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.

ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.