טסלה עושה ריקול ל-1.1 מיליון רכבים; נדרש עדכון תוכנה למערכת החלונות
יצרנית הרכבים החשמליים TESLA INC עושה ריקול (קוראת בחזרה) ל-1.1 מיליון רכבים בארה"ב בכדי לעדכן תוכנה, בעקבות חלונות שלא מגיבים לחסימה. בחלונות הרכב של טסלה ישנו חיישן שמאתר כאשר יש חסם שמונע מהחלון להיסגר ובעקבו זאת הוא מבטל את סגירת החלון, התקלה - החלונות נסגרים על אף שיש מכשול, דבר אשר יכול לגרום לפציעה.
יצרנית הרכב החשמלי אמרה לרשות הבטיחות בתעבורה בכבישים (NHTSA) שהיא תבצע עדכון תוכנה של מערכת החלונות ברכב. הריקול כולל את טסלה מודל 3, דגם Y, S ודגם X משנים שונות. טסלה אמרה כי לא דווח שהתקבלו תביעות, תאונות, פציעות או מקרי מוות הקשורים לתקלה.
בנוסף, במהלך בדיקות הרכבים באוגוסט ביצועי מערכת החלונות היו טובות מהצפוי והגיבו כמצופה למחסומים. לאחר בדיקות נוספות נרחבות בימים האחרונים, טסלה קבעה כי ביצועי מערכת החלונות לא עמדו ביעד של החברה, ולכן החליטה לבצע ריקול.
טסלה אמרה כי כבר משבוע שעבר, כלי הרכב שנמצאים בייצור עברו עדכון תוכנה שמסדר את התקלה של מערכת החלונות ברכב.
- 2.חשמלית מזהמת יותר מסולר ובנזין בגלל תחנות כח מזהמו 23/09/2022 14:25הגב לתגובה זוחשמלית מזהמת יותר מסולר ובנזין בגלל תחנות כח מזהמות. חכו למימן
 - 1.תעדכנו מרחוק או שזה החלפת חומרה (ל"ת)דובלה 22/09/2022 23:52הגב לתגובה זו
 

למה סוחרי הרכב בעולם מקנאים בסוחרי הרכב בישראל?
במשך חמישה העשורים שאחרי מלחמת העולם השניה, תעשיית הרכב היתה התעשייה שהובילה את כלכלת העולם המערבי. זו היתה תעשיה שתרמה לפעילות הכלכלית וליכולת ניידות אישית, ותרמה תרומה חשובה לכלכלה ולחברה. זו היתה התעשיה עליה התבסס והתפתח העולם המערבי והדמוקרטי, בעוד בריה״מ וסין, דיקטטורות קומוניסטיות, כשלו בפיתוח תעשיות רכב עצמאיות ונמצאו בפיגור במירוץ הטכנולוגי הגלובלי.
גם היום תעשיית הרכב עודנה תעשייה מורכבת, בעלת שכבות רבות של ייצור ומסחר, המגלגלת טריליוני דולרים בשנה ומעסיקה מיליוני עובדים. אולם בשל היותה תעשייה תחרותית המרווחים בה אינה גבוהים, גם אם הרווחים, במספרים מוחלטים, אינם נמוכים. בעשורים האחרונים חלפה התעשייה הדיגיטלית על פני תעשיית הרכב, לכל הפחות ברווחים ובמרווחי הרווח, לא מעט בגלל שזו תעשיה שאינה דמוקרטית, אינה תחרותית, נשלטת ע״י קבוצות טכנולוגיה חזקות, שאין כיום מי שיכול להתמודד נגד עוצמתן.
לישראל אין יד ורגל בתעשיית הרכב העולמית, למעט מקרים בודדים ושוליים, אולם יבואניות הרכב הישראליות הן, לכאורה, חלק ממארג גלובלי של מסחר בכלי רכב. אולם למעשה מדובר בבועה, שבגלל התפתחות היסטורית, יצרה חממה שבה הרווחים של יבואניות הרכב חורגים מכל מה שמוכר בתעשיית הרכב העולמית.
במבנה הסחר יש שני שלבים עיקריים של יצירת ערך מוסף והמרווחים הגולמיים בו נעים בסביבות 5% ואף פחות.
התפלגות הכנסות (משמאל) ורווח גולמי של קבוצת אוטוניישן 2024 (אוטוניישן דו״ח שנתי 2024)
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
 - הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
כלי רכב עובר מיצרנית הרכב ללקוח הסופי דרך שתי תחנות עיקריות: חברות הפצה (distribution), שהן לרוב בבעלות יצרניות הרכב, המוכרות את כלי הרכב לסוכנויות המכירות (dealerships). חברות אלה, למשל פולקסווגן UK, בבעלות קבוצת פולקסווגן, מפיצות את מכוניות הקבוצה לדילרים, לעיתים עצמאיים לעיתים לקבוצת עסקים שבבעלותה סוכנויות לשיווק כלי רכב ללקוחות הסופיים. קבוצת עסקים כזו יכולה להחזיק מאות סוכנויות ולשווק עשרות מותגים. קבוצות אלה גם מוכרות שירותי מוסך וחלפים. בארה״ב יצרניות הרכב הן גם המפיצות, אולם אסור להן להחזיק סוכנויות למכירות כלי רכב ללקוח הסופי (עד שטסלה שברה את האיסור הזה). Inchape, חברת הפצת כלי רכב הפועלת מבריטניה, מפיצה כלי רכב באזורים אחדים בעולם שבהם ליצרניות הרכב לא כדאי לפתוח חברות הפצה בבעלותן. ישראל היתה יכולה להיות אחד היעדים של החברה זו, אולם המבנה ההיסטורי של יבוא כלי רכב לישראל אינו מאפשר זאת.
