טסלה
צילום: אתר טסלה

טסלה עושה ריקול ל-1.1 מיליון רכבים; נדרש עדכון תוכנה למערכת החלונות

מערכת החלונות של טסלה ב-1.1 מיליון רכבים בארה״ב תקולה, החלון ייסגר בכוח אפילו אם יהיה מחסום שיעמוד בדרכו. החברה לא קיבלה דיווחים על תביעות או תאונות בעקבות התקלה
עומר רוסו | (2)

יצרנית הרכבים החשמליים TESLA INC עושה ריקול (קוראת בחזרה) ל-1.1 מיליון רכבים בארה"ב בכדי לעדכן תוכנה, בעקבות חלונות שלא מגיבים לחסימה. בחלונות הרכב של טסלה ישנו חיישן שמאתר כאשר יש חסם שמונע מהחלון להיסגר ובעקבו זאת הוא מבטל את סגירת החלון, התקלה - החלונות נסגרים על אף שיש מכשול, דבר אשר יכול לגרום לפציעה. 

יצרנית הרכב החשמלי אמרה לרשות הבטיחות בתעבורה בכבישים (NHTSA) שהיא תבצע עדכון תוכנה של מערכת החלונות ברכב. הריקול כולל את טסלה מודל 3, דגם Y, S ודגם X משנים שונות. טסלה אמרה כי לא דווח שהתקבלו תביעות, תאונות, פציעות או מקרי מוות הקשורים לתקלה.

בנוסף, במהלך בדיקות הרכבים באוגוסט ביצועי מערכת החלונות היו טובות מהצפוי והגיבו כמצופה למחסומים. לאחר בדיקות נוספות נרחבות בימים האחרונים, טסלה קבעה כי ביצועי מערכת החלונות לא עמדו ביעד של החברה, ולכן החליטה לבצע ריקול.

טסלה אמרה כי כבר משבוע שעבר, כלי הרכב שנמצאים בייצור עברו עדכון תוכנה שמסדר את התקלה של מערכת החלונות ברכב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חשמלית מזהמת יותר מסולר ובנזין בגלל תחנות כח מזהמו 23/09/2022 14:25
    הגב לתגובה זו
    חשמלית מזהמת יותר מסולר ובנזין בגלל תחנות כח מזהמות. חכו למימן
  • 1.
    תעדכנו מרחוק או שזה החלפת חומרה (ל"ת)
    דובלה 22/09/2022 23:52
    הגב לתגובה זו
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.