אחריות לרכב חדש - אצל מי האחריות הכי מקיפה?

קונים רכב חדש? יש הבדלים גדולים במשך האחריות שמציעות היבואניות, בדקנו בשבילכם מי מציעה את האחריות הטובה ביותר

אחד הטיעונים הנפוצים בעד קניית רכב חדש הוא האחריות, והשקט הנפשי שהיא נותנת לגבי הוצאות על תיקונים, במקרה שידרשו. הפתעות זה אולי דבר טוב בימי הולדת – לא במוסך.

 

האחריות לרכב חדש אינה תלויה רק ביבואניות – על פי חוק, יבואנית הרכב מחויבת להעניק לפחות שנתיים אחריות על רכב חדש (ללא הגבלת נסועה), ובנוסף – האחריות אינה יכולה להיות קצרה יותר מזו שמעניקה היצרנית לרכב (אם כי יש לשים לב כי לא תמיד היצרניות מציעות את אותה אחריות בכל המדינות).

מכאן, העניינים נעשים מורכבים יותר. יש יבואניות המעניקות רק את המינימום הנדרש בחוק, בעוד אחרות מעניקות אחריות ארוכה ומקיפה בהרבה, כשהרוב נותנות את מה שהפך לסטנדרט דה-פקטו בתחום – שלוש שנות אחריות ומאה אלף קילומטרים. אך יש לשים לב כי לפעמים האחריות המוארכת היא רק על חלק מרכיבי הרכב, לכן יש לקרוא בתשומת לב את הגדרת האחריות, ולא לשים לב רק למספר הגדול.

 

כדי לעזור לכם להתמצא בסבך הפרטים וההגדרות, ריכזנו עבורכם את הצעות האחריות הטובות ביותר שמוצעות כיום – ואת המאכזבות. שימו לב כי הכתבה רלוונטית לרוכשי רכב פרטיים בלבד, משום שלא פעם תנאי האחריות לכלי רכב שהתחילו את חייהם בצי רכב (כולל עסקאות '0 ק"מ') שונים מאשר אלו שנמכרו ללקוח פרטי.

 

צל"ש האחריות

סובארו (כל הדגמים מלבד דגמי טורבו ו-BRZ) –  אחריות ל-5 שנים מלאות (שלוש שנים אחרונות - עד 150,000 ק"מ)

יבואנית סובארו מעניקה את האחריות המורחבת לכל דגמי סובארו למעט מספר חריגים- האחריות המורחבת אינה מוצעת בדגמי הטורבו למיניהם ובדגמי BRZ. האחריות לשנתיים הראשונות היא ללא הגבלת ק"מ ושלושת השנים הנוספות הן בתנאי שהרכב לא נסע יותר מ-150,000 ק"מ.

סיטרואן (דגמי קקטוס ו-C3 בלבד) – אחריות ל-5 שנים מלאות (עד 120,000 ק"מ)

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

יבואנית סיטרואן מציעה את האחריות הארוכה ל-C3 וקקטוס. האחריות לשנתיים הראשונות היא ללא הגבלת ק"מ, ולאחר מכן היא מוגבלת לעד 120,000 ק"מ.

קיה (דגמים מסוימים) – אחריות מלאה ל-3 שנים ועוד 4 שנים חלקית (למכלולי מסוימים ועד 150,000 ק"מ)

יבואנית קיה מעניקה את האחריות הארוכה לרוכשי דגמי הבנזין של דגמי פיקנטו, ריו, סיד, סול ופורטה. האחריות מורכבת מאחריות מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת ק"מ ומאחריות נוספת – חלקית, על המנוע ותיבת ההילוכים בלבד – לתקופה נוספת של עוד 4 שנים ועד 150,000 ק"מ.

 

פורד (דגמים מסוימים) – אחריות מלאה ל-3 שנים ועוד שנתיים אחריות חלקית (עד 100,000 ק"מ)

יבואנית פורד מציעה את האחריות המורחבת לכלי רכב שמיובאים על ידה מצפון אמריקה – אדג', אקספולרר,  F350 וטרנזיט 3.2 אוט'. האחריות מורכב מאחריות מלאה ל-3 שנים ועוד שנתיים של אחריות חלקית על מערכת ההנעה (מנוע, תיבת הילוכים, תיבת העברה אם יש וסרנים מונעים) עד לרף נסועה כולל של 100,000 ק"מ.

יונדאי (איוניק וסונטה) – אחריות מלאה לחמש שנים ועוד שנתיים אחריות חלקית, עד 150,000 ק"מ

יונדאי נותנת למכוניות ההיברידיות מתוצרתה אחריות מורחבת של 5 שנים על כלל הרכב, ושבע שנים על המערכת ההיברידית – מנוע חשמלי, גנרטור, סוללות ובקרים. בכל מקרה, האחריות מוגבלת ל-150,000 קילומטרים.

 

טר"ש האחריות

אבארט, אלפא רומיאו, מרצדס, סמארט, סיאט, סקודה – אחריות לשנתיים

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    השקולה 05/11/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    לא כתבת על טויוטה וחבל. פניתי אליהם בעניין מים גשם שנכנסים לאוטו, כשפותחים את הדלת. קבלתי תשובה, שזה המבנה של האוטו, ואין מה לעשות. האם לדעתך זו גישה סבירה, או שהם צריכים להציע פיצוי?
  • יא יא 15/11/2017 12:14
    הגב לתגובה זו
    צריך לסגור את הדלת , גשם בחוץ
  • 3.
    מה לגבי אחריות של טויוטה? (ל"ת)
    יורם 05/11/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
  • 3 שנים, דומני. (ל"ת)
    השקולה 05/11/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שומר נפשו ירחק מהיבואן צמפיון (ל"ת)
    טלטל 05/11/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חיים 05/11/2017 09:49
    הגב לתגובה זו
    בושה לסייאט סקודה ודומיהם.
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.