אחריות לרכב חדש - אצל מי האחריות הכי מקיפה?
קונים רכב חדש? יש הבדלים גדולים במשך האחריות שמציעות היבואניות, בדקנו בשבילכם מי מציעה את האחריות הטובה ביותר
אחד הטיעונים הנפוצים בעד קניית רכב חדש הוא האחריות, והשקט הנפשי שהיא נותנת לגבי הוצאות על תיקונים, במקרה שידרשו. הפתעות זה אולי דבר טוב בימי הולדת – לא במוסך.
האחריות לרכב חדש אינה תלויה רק ביבואניות – על פי חוק, יבואנית הרכב מחויבת להעניק לפחות שנתיים אחריות על רכב חדש (ללא הגבלת נסועה), ובנוסף – האחריות אינה יכולה להיות קצרה יותר מזו שמעניקה היצרנית לרכב (אם כי יש לשים לב כי לא תמיד היצרניות מציעות את אותה אחריות בכל המדינות).
מכאן, העניינים נעשים מורכבים יותר. יש יבואניות המעניקות רק את המינימום הנדרש בחוק, בעוד אחרות מעניקות אחריות ארוכה ומקיפה בהרבה, כשהרוב נותנות את מה שהפך לסטנדרט דה-פקטו בתחום – שלוש שנות אחריות ומאה אלף קילומטרים. אך יש לשים לב כי לפעמים האחריות המוארכת היא רק על חלק מרכיבי הרכב, לכן יש לקרוא בתשומת לב את הגדרת האחריות, ולא לשים לב רק למספר הגדול.
כדי לעזור לכם להתמצא בסבך הפרטים וההגדרות, ריכזנו עבורכם את הצעות האחריות הטובות ביותר שמוצעות כיום – ואת המאכזבות. שימו לב כי הכתבה רלוונטית לרוכשי רכב פרטיים בלבד, משום שלא פעם תנאי האחריות לכלי רכב שהתחילו את חייהם בצי רכב (כולל עסקאות '0 ק"מ') שונים מאשר אלו שנמכרו ללקוח פרטי.
- גוגל זכתה בזיכיון לשידורי פוטבול על חשבון אפל, לא בטוח שזה מטריד את טים קוק
- למה מימון ישיר רוכשת את מגזין אוטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צל"ש האחריות
סובארו (כל הדגמים מלבד דגמי טורבו ו-BRZ) – אחריות ל-5 שנים מלאות (שלוש שנים אחרונות - עד 150,000 ק"מ)
יבואנית סובארו מעניקה את האחריות המורחבת לכל דגמי סובארו למעט מספר חריגים- האחריות המורחבת אינה מוצעת בדגמי הטורבו למיניהם ובדגמי BRZ. האחריות לשנתיים הראשונות היא ללא הגבלת ק"מ ושלושת השנים הנוספות הן בתנאי שהרכב לא נסע יותר מ-150,000 ק"מ.
סיטרואן (דגמי קקטוס ו-C3 בלבד) – אחריות ל-5 שנים מלאות (עד 120,000 ק"מ)
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
יבואנית סיטרואן מציעה את האחריות הארוכה ל-C3 וקקטוס. האחריות לשנתיים הראשונות היא ללא הגבלת ק"מ, ולאחר מכן היא מוגבלת לעד 120,000 ק"מ.
קיה (דגמים מסוימים) – אחריות מלאה ל-3 שנים ועוד 4 שנים חלקית (למכלולי מסוימים ועד 150,000 ק"מ)
יבואנית קיה מעניקה את האחריות הארוכה לרוכשי דגמי הבנזין של דגמי פיקנטו, ריו, סיד, סול ופורטה. האחריות מורכבת מאחריות מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת ק"מ ומאחריות נוספת – חלקית, על המנוע ותיבת ההילוכים בלבד – לתקופה נוספת של עוד 4 שנים ועד 150,000 ק"מ.
פורד (דגמים מסוימים) – אחריות מלאה ל-3 שנים ועוד שנתיים אחריות חלקית (עד 100,000 ק"מ)
יבואנית פורד מציעה את האחריות המורחבת לכלי רכב שמיובאים על ידה מצפון אמריקה – אדג', אקספולרר, F350 וטרנזיט 3.2 אוט'. האחריות מורכב מאחריות מלאה ל-3 שנים ועוד שנתיים של אחריות חלקית על מערכת ההנעה (מנוע, תיבת הילוכים, תיבת העברה אם יש וסרנים מונעים) עד לרף נסועה כולל של 100,000 ק"מ.
יונדאי (איוניק וסונטה) – אחריות מלאה לחמש שנים ועוד שנתיים אחריות חלקית, עד 150,000 ק"מ
יונדאי נותנת למכוניות ההיברידיות מתוצרתה אחריות מורחבת של 5 שנים על כלל הרכב, ושבע שנים על המערכת ההיברידית – מנוע חשמלי, גנרטור, סוללות ובקרים. בכל מקרה, האחריות מוגבלת ל-150,000 קילומטרים.
טר"ש האחריות
אבארט, אלפא רומיאו, מרצדס, סמארט, סיאט, סקודה – אחריות לשנתיים
- 4.השקולה 05/11/2017 11:57הגב לתגובה זולא כתבת על טויוטה וחבל. פניתי אליהם בעניין מים גשם שנכנסים לאוטו, כשפותחים את הדלת. קבלתי תשובה, שזה המבנה של האוטו, ואין מה לעשות. האם לדעתך זו גישה סבירה, או שהם צריכים להציע פיצוי?
- יא יא 15/11/2017 12:14הגב לתגובה זוצריך לסגור את הדלת , גשם בחוץ
- 3.מה לגבי אחריות של טויוטה? (ל"ת)יורם 05/11/2017 11:09הגב לתגובה זו
- 3 שנים, דומני. (ל"ת)השקולה 05/11/2017 11:59הגב לתגובה זו
- 2.שומר נפשו ירחק מהיבואן צמפיון (ל"ת)טלטל 05/11/2017 10:58הגב לתגובה זו
- 1.חיים 05/11/2017 09:49הגב לתגובה זובושה לסייאט סקודה ודומיהם.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
שביל אופניים (משרד התחבורה)30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.
העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה, יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.
פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.
שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״
