הונדה אקורד חדשה נחשפה באמריקה
הונדה חשפה בארה"ב את האקורד החדשה, משפחתית גדולה ואחת המכוניות החשובות ביותר של המותג. בשנים האחרונות הונדה הפרידה בין ההונדה ה"אמריקאית" ל"אירופאית", אך עם מותה של זו האחרונה עוד ב-2015, וללא יורשת באופק, אולי בהונדה יחליטו לשווק את האקורד האמריקאית גם מחוץ לאמריקה. מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי בשלב זה המכונית אינה מיועדת לאירופה, ולכן לא תגיע לישראל. יצוין כי עד 2015 שווקה בישראל הונדה אקורד האמריקאית על-ידי היבואנית המקבילה, חברת אלבר, אך זו זנחה מאז את המותג. האקורד החדשה גדולה מבעבר ומציעה עיצוב חדש לחלוטין, הכולל חרטום עם סבכת פלסטיק גדולה ומעליה פס כרום ענק. היא מאמצת במידת מה את עיצוב הפאסטבק הפופולרי כיום, עם גג משתפל ברכות לאחור - או "קופה ארבע דלתות", כפי שחלק מהיצרניות קוראות לו. בכל מקרה, בחירה בעיצוב "רגשי" יותר היה מהלך מתבקש בעקבות צעד דומה שעשתה טויוטה קאמרי החדשה לפני שנה וחצי (דגם זה עדיין לא הגיע לישראל). הקאמרי והאקורד מתחרות ראש בראש על הבכורה בדירוג המכירות באמריקה (מבין מכוניות נוסעים, לא כולל טנדרים). גם בתא הנוסעים ניכרת שפת עיצוב חדשה, אלגנטית מבעבר, עם קונסולה בעלי מאפייני עיצוב אופקיים ומסך מולטימדיה צף ("8). האקורד תציע כבעבר מקום לחמישה. אורכה 488 ס"מ, רוחבה עומד על 186 ס"מ, גובהה 145 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 283 ס"מ. חידוש של ממש נמצא מתחת למכסה המנוע, שם הונדה תציע לראשונה מבחר המבוסס על מנועי טורבו. לגרסת הבסיס נפח של 1.5 ליטר והספק מרבי של 192 כ"ס. נוסף לה מנוע 2.0 ליטר שמפיק 252 כ"ס, שגם יזכה לתיבת 10 הילוכים אוטומטית לראשונה במותג (ולטענת הונדה ראשונה בעולם לרכב הנעה קדמית). את שני המנועים ניתן להזמין בארה"ב גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית, מנוע ה-1.5 יהיה זמין עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הונדה לא שוכחת גם את תחום מכוניות הכלאיים - שגם בו יש לה תחרות עזה מצד טויוטה קאמרי. ביצרנית לא מפרסמים עם זאת פרטים לגבי גרסה זו, ומציינים רק שתצויד במנוע 2.0 ליטר במחזור אטקינסון, ללא מגדש טורבו. פרטים לגבי המנוע החשמלי, כמו גם נתוני הספק, ביצועים ותצרוכת דלק, לא פורסמו. האקורד החדשה תיוצר באוהיו, ארה"ב, ומיועדת בעיקר לשווקי ארה"ב וקנדה. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של היצרנית לייצאה לאירופה, או של גורם כלשהו לשווקה בישראל.

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

השכרת רכב באוגוסט - פערי מחירים ופתרונות יצירתיים
לא כולם חייבים להחזיק רכב פרטי בבעלות או בעסקת ליסינג. ציבור גדול משתמש בחכמה בתחבורה ציבורית, ומשתמש ברכב 'פרטי' רק בעת הצורך. עבור קהל גדול זה מציעות חברות ההשכרה פתרונות שימושיים, אבל חיפוש באתרי החברות העלה פערי מחירים משמעותיים. בנוסף לחברות המסורתיות צומחת גם חברת GOTO המציעה פתרונות יצירתיים.
השכרת רכב
חודשי הקיץ, החופש הגדול, יולי ואוגוסט הם לרוב תקופת ה "Vacances" של הישראלים, בדגש על המחצית השניה של אוגוסט. אם ביולי ותחילת אוגוסט עוד יש צהרונים, קייטנות, ועוד המצאות fsh שתשאירו את הקטנטנים בגן בתשלום נוסף, אזי המחצית השניה של אוגוסט היא נטו אתם והילדים.
רווקות ורווקים, זוגות ומשפחות, שלרוב מסתדרים ללא רכב ביומיום, מוצאים את עצמם עם צורך ברכב דווקא בסוף אוגוסט לטובת קפיצה קטנה לצפון או לאילת, וכאן כבר רוצים להיות ניידים וגמישים בתכניות, וזו שעתן הגדולה של חברות ההשכרה.
גם תיירות נכנסת, כרגע בעיקר בעלי זיקה חזקה לארץ, יהודים המתגוררים בחו"ל או ישראלים שעשו רילוקיישן מסיבות שונות, גם הם מוצאים את חודשי הקיץ (והחגים) כעונה המועדפת להגיע לארץ, וחלקם גם צריך רכב מושכר.
השכרת רכב היא פתרון מושלם למי שלא יכול לשאול רכב מחבר / הורים / משפחה, או למי שרוצה להיות גמיש לחלוטין ללא 'טובות' מאיש.
אבל השכרת רכב היא לא אירוע זול, וטומנת בחובה הוצאות נוספות אם רוצים, כמו עלויות של נהג נוסף, עלויות דלק, מכשירי ניווט אם מישהו מבקש, כסא תינוק ועוד. על מנת לראות כמה עולה השכרת רכב דגמנו את מרבית אתרי החברות השונות הפועלות בתחום, לרבות אתרים האמורים לרכז עבורנו כמה וכמה הצעות.