הונדה אקורד חדשה נחשפה באמריקה

דור עשירי לאחת המשפחתיות הנמכרות ביותר באמריקה, שמתחרה ראש בראש עם טויוטה קאמרי אך לא נמכרת בישראל. ומה עם החדשה?
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה ארה"ב הונדה רכב

הונדה חשפה בארה"ב את האקורד החדשה, משפחתית גדולה ואחת המכוניות החשובות ביותר של המותג. בשנים האחרונות הונדה הפרידה בין ההונדה ה"אמריקאית" ל"אירופאית", אך עם מותה של זו האחרונה עוד ב-2015, וללא יורשת באופק, אולי בהונדה יחליטו לשווק את האקורד האמריקאית גם מחוץ לאמריקה.

מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי בשלב זה המכונית אינה מיועדת לאירופה, ולכן לא תגיע לישראל. יצוין כי עד 2015 שווקה בישראל הונדה אקורד האמריקאית על-ידי היבואנית המקבילה, חברת אלבר, אך זו זנחה מאז את המותג.

האקורד החדשה גדולה מבעבר ומציעה עיצוב חדש לחלוטין, הכולל חרטום עם סבכת פלסטיק גדולה ומעליה פס כרום ענק. היא מאמצת במידת מה את עיצוב הפאסטבק הפופולרי כיום, עם גג משתפל ברכות לאחור - או "קופה ארבע דלתות", כפי שחלק מהיצרניות קוראות לו. בכל מקרה, בחירה בעיצוב "רגשי" יותר היה מהלך מתבקש בעקבות צעד דומה שעשתה טויוטה קאמרי החדשה לפני שנה וחצי (דגם זה עדיין לא הגיע לישראל). הקאמרי והאקורד מתחרות ראש בראש על הבכורה בדירוג המכירות באמריקה (מבין מכוניות נוסעים, לא כולל טנדרים).

גם בתא הנוסעים ניכרת שפת עיצוב חדשה, אלגנטית מבעבר, עם קונסולה בעלי מאפייני עיצוב אופקיים ומסך מולטימדיה צף ("8). האקורד תציע כבעבר מקום לחמישה. אורכה 488 ס"מ, רוחבה עומד על 186 ס"מ, גובהה 145 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 283 ס"מ.

חידוש של ממש נמצא מתחת למכסה המנוע, שם הונדה תציע לראשונה מבחר המבוסס על מנועי טורבו. לגרסת הבסיס נפח של 1.5 ליטר והספק מרבי של 192 כ"ס. נוסף לה מנוע 2.0 ליטר שמפיק 252 כ"ס, שגם יזכה לתיבת 10 הילוכים אוטומטית לראשונה במותג (ולטענת הונדה ראשונה בעולם לרכב הנעה קדמית). את שני המנועים ניתן להזמין בארה"ב גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית, מנוע ה-1.5 יהיה זמין עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

הונדה לא שוכחת גם את תחום מכוניות הכלאיים - שגם בו יש לה תחרות עזה מצד טויוטה קאמרי. ביצרנית לא מפרסמים עם זאת פרטים לגבי גרסה זו, ומציינים רק שתצויד במנוע 2.0 ליטר במחזור אטקינסון, ללא מגדש טורבו. פרטים לגבי המנוע החשמלי, כמו גם נתוני הספק, ביצועים ותצרוכת דלק, לא פורסמו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

צ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולסצ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולס

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה

נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.

לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית. 

יואב פולס |

אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי. 

כלי רכב חשמליים

הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.

כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?

מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.

ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.