הונדה אקורד חדשה נחשפה באמריקה

דור עשירי לאחת המשפחתיות הנמכרות ביותר באמריקה, שמתחרה ראש בראש עם טויוטה קאמרי אך לא נמכרת בישראל. ומה עם החדשה?
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה ארה"ב הונדה רכב

הונדה חשפה בארה"ב את האקורד החדשה, משפחתית גדולה ואחת המכוניות החשובות ביותר של המותג. בשנים האחרונות הונדה הפרידה בין ההונדה ה"אמריקאית" ל"אירופאית", אך עם מותה של זו האחרונה עוד ב-2015, וללא יורשת באופק, אולי בהונדה יחליטו לשווק את האקורד האמריקאית גם מחוץ לאמריקה.

מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי בשלב זה המכונית אינה מיועדת לאירופה, ולכן לא תגיע לישראל. יצוין כי עד 2015 שווקה בישראל הונדה אקורד האמריקאית על-ידי היבואנית המקבילה, חברת אלבר, אך זו זנחה מאז את המותג.

האקורד החדשה גדולה מבעבר ומציעה עיצוב חדש לחלוטין, הכולל חרטום עם סבכת פלסטיק גדולה ומעליה פס כרום ענק. היא מאמצת במידת מה את עיצוב הפאסטבק הפופולרי כיום, עם גג משתפל ברכות לאחור - או "קופה ארבע דלתות", כפי שחלק מהיצרניות קוראות לו. בכל מקרה, בחירה בעיצוב "רגשי" יותר היה מהלך מתבקש בעקבות צעד דומה שעשתה טויוטה קאמרי החדשה לפני שנה וחצי (דגם זה עדיין לא הגיע לישראל). הקאמרי והאקורד מתחרות ראש בראש על הבכורה בדירוג המכירות באמריקה (מבין מכוניות נוסעים, לא כולל טנדרים).

גם בתא הנוסעים ניכרת שפת עיצוב חדשה, אלגנטית מבעבר, עם קונסולה בעלי מאפייני עיצוב אופקיים ומסך מולטימדיה צף ("8). האקורד תציע כבעבר מקום לחמישה. אורכה 488 ס"מ, רוחבה עומד על 186 ס"מ, גובהה 145 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 283 ס"מ.

חידוש של ממש נמצא מתחת למכסה המנוע, שם הונדה תציע לראשונה מבחר המבוסס על מנועי טורבו. לגרסת הבסיס נפח של 1.5 ליטר והספק מרבי של 192 כ"ס. נוסף לה מנוע 2.0 ליטר שמפיק 252 כ"ס, שגם יזכה לתיבת 10 הילוכים אוטומטית לראשונה במותג (ולטענת הונדה ראשונה בעולם לרכב הנעה קדמית). את שני המנועים ניתן להזמין בארה"ב גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית, מנוע ה-1.5 יהיה זמין עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

הונדה לא שוכחת גם את תחום מכוניות הכלאיים - שגם בו יש לה תחרות עזה מצד טויוטה קאמרי. ביצרנית לא מפרסמים עם זאת פרטים לגבי גרסה זו, ומציינים רק שתצויד במנוע 2.0 ליטר במחזור אטקינסון, ללא מגדש טורבו. פרטים לגבי המנוע החשמלי, כמו גם נתוני הספק, ביצועים ותצרוכת דלק, לא פורסמו. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס