
ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
| הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
| צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
| מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.
פנים הרכב מצריך מעט הסתגלות, בעיקר לריפוד החום-אדמדם שאני פחות מתחבר אליו. מסך משולב לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל ''27 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הגה תלת חישורי עם שליטה על בקרת השיוט והמולטימדיה. קונסולה מרכזית רחבה למדי, שבחלקה הקדמי פאנל קבוע לשליטה על המיזוג. כמה נכון זה פאנל למיזוג ולא לשלוח את הנהג לחפש את הממשק במסך המולטימדיה הראשי. קרוב לנהג שתי חוגות. הקדמית שולטת בממשק המידע החדש שבמולטימדיה, והאחורית היא בורר הילוכים. אם רק הייתם יודעים כמה פעמים העברתי תפריטים במסך הראשי כשבסה"כ רציתי לשלב ל D. יותר נכון היה ליצור יותר אבחנה בין שתי החוגות, או לפחות להפוך את זו של ההילוכים לצורה של מתג או בורר, ולא חוגה.
מושב הנהג חשמלי כמובן עם שפע כיוונונים לרבות תמיכה לרגליים, ויחד עם הכיוונון החשמלי של ההגה אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. מאחור המרווח מצוין, אם כי הנוסע במושב האמצעי סובל מתעלת הינע גבוהה ורחבה ויהיה לו פחות כיף לאורך זמן.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הנעה והתנהגות כביש
רכב המבחן ברמת הגימור הבכירה Sport מצויד במנוע V6 טורבו בנזין, המפיק 375 כ"ס ו- 54 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שמונה הילוכים. כל הטוב הזה ניתן גם להתאמה אישית כמובן עם מצבי ספורט, נורמל ואקו. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות והמהירות המירבית 250 קמ"ש. רכב המבחן מצויד גם במתלים אדפטיביים שעושים עבודה נפלאה, גם בכביש מהיר וגם בנסיעה עירונית.
בנהיגה הג'נסיס GV70 היא חווית פרימיום אמיתית. אתה לא רב עם המוני העם על המקום בכביש, זה לא למעמד שלך. שידחפו, שיצפצפו, שיריבו ויזיעו. המזגן מקרר, בידוד הרעשים מצוין (הייתי שמח ליותר רעש מהמפלטים, אבל הקונה הפוטנציאלי של ה GV70 כנראה שלא).
לחיצה על דוושת התאוצה מטיסה את הג'נסיס הגדולה קדימה בנחישות ועוצמה שלא מראה סימני האטה או מאמץ כלשהם. המתלים עושים עבודה משובחת גם בנסיעה עירונית וגם בכבישים מהירים. משקל ההגה נכון וטוב, והמתלים מתמודדים עם משקל המרכב (כמעט 2.1 טון ללא נהג) היטב. ה GV70 אינה ספורטיבית כמו איזו GTI קטנה וזריזה, אבל היא גם לא גמלונית וכבדה. היא מהירה מאוד, וכשאני כותב מאוד, אני מתכוון ליכולת שלה להאיץ למהירויות לא חוקיות כשהיא עושה את זה בפרצי כח קצרים מאוד, ושומרת על המהירות ללא שום קושי. עוד חביב הוא שבמהירות של 130 קמ"ש מושב הנהג 'סוגר' על הנהג, מכווץ את הצדדים על מנת לאחוז בגוף הנהג יותר טוב, וזה משתחרר כשהמהירות יורדת מתחת ל- 110 קמ"ש.
חיבוק של בטיחות
הסיפור של ה GV70 לא שלם מבלי לספר שהרכב הזה גם יודע לחבק אתכם. אבל לחבק אתכם באהבה ובהגנה, כמו שאמא שלכם לא חיבקה אתכם כשהייתם בני שנה. רצה הגורל וה GV70 ואני זיהינו את אותה הסכנה שהתפרצה לכביש כמעט באותו הרגע. אני כמה שברירי שניה לפניה, כשעוד הספקתי לבעוט בדוושת המעצור להאט את המרכב הגדול, במקביל זיהתה גם הג'נסיס את אותו אירוע, הבינה שאני על הברקס ולא התערבה למעט התרעה, אבל סגרה עלי את החגורה גם בבטן וגם בחזה, בצורה שלא יכולתי להניע איבר בפלג גופי העליון. ראיתי פעולות של קדם מותחן לחגורה, כזו עצמה ודיוק עוד לא ראיתי. אז שתדעי GV70 שגם אני אוהב אותך ומחבק אותך בחזרה.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת הדלק הרשמית של ה GV70 עומדת כאמור על 8.9 ק"מ לליטר בדגם המבחן. נהיגה רגועה ומתונה עם הג'נסיס המגודלת הניבה צריכה של 13.4 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית תביא אתכם בקלות למחוזות ה 7 ק"מ לליטר, אבל בסופו של דבר, בנהיגה יומיומית, לרבות נהיגה עירונית, ה GV70 תצרוך להערכתי כ 8.0 ק"מ לליטר. אני משער כי לרוכש הפוטנציאלי של הג'נסיס הזו זה פחות משנה.
בתחום הבטיחות מצוידת ה GV70 מערכות הבטיחות האקטיביות החדשות דוגמת בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמונה כריות אוויר, ניטור נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על המקסימום – 8. גם במבחן הבטיחות האירופאי קיבלה ה GV70 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. גם במבחן הבטיחות האמריקאי של ה IIHS קיבלה הג'נסיס ציון מקסימלי לרבות ציון לשבח Top Safety Pick+.
מחיר, תחרות וסיכום
הג'נסיס GV70 משווקת בשלוש רמות גימור, כולן עם הנעה כפולה, החל בפרימיום עם מנוע 2.5 ליטר במחיר של 400.0 אש"ח, דרך הלקשרי שמגיעה עם אותו מנוע אבל מעט יותר איבזור במחיר של 460.0 אש"ח, ועד הספורט (רכב המבחן) עם מנוע 3.5 ליטר V6 ואיבזור ברמה הגבוהה ביותר, במחיר של 540.0 אש"ח.
התחרות של הג'נסיס GV70 מגיע מיצרניות הפרימיום הגרמניות, החל בב.מ.וו עם ה X4 שמציגה מימדים דומים, עם מנועים בהספקים שבין 184 כ"ס ל 245 כ"ס, במחירים של 464.0 אש"ח עד 484 אש"ח. עוד מב.מ.וו זו ה X6 הגדולה יותר עם מנוע טורבו דיזל שמציגה מימדים גדולים יותר והספק של 298 כ"ס אבל המחיר כבר מטפס ומתחיל ב 740.0 אש"ח עד 796.0 אש"ח. מהעבר השני של הכביש יש את מרצדס עם ה GLC עם מימדים דומים, הספקים של 204 כ"ס עד 258 כ"ס, נמוך מאלו של הקוריאנית, והמחירים מתחילים ב 500.0 אש"ח עד 610.0 אש"ח. התחרות מגיעה גם מדגמי ה Q5 ספורטבק של אודי, גם הם עם מימדים דומים, גם כאן מנוע חלש מזה שיש בקוריאנית עם 204 כ"ס, ומחירים של 425 אש"ח או 449.0 אש"ח עם חבילת איבזור. חשוב לומר, כל המכוניות המוזכרות כאן הן תצוגת יכולת מרשימה של היצרניות, וכולן עשויות ברמה הגבוהה ביותר. מי שיבחר בכל אחת מהן מסיבותיו שלו, יזכה ברכב משובח.
ציון מסכם:
Genesis GV70 Sport נוחות 5.0 דינמיות 4.5 צריכת דלק 4.0 אבזור 5.0 בטיחות 5.0 עיצוב 4.5 תמורה למחיר VFM 4.0 ציון מסכם 4.6
- 1.חחח הכתב הזה משעמם מאד. מעריץ או רכב סיני או יונדאי.הם מושלמים. כל השאר לא קיימים (ל"ת)אנונימי 20/09/2025 10:56הגב לתגובה זו
- קנאה היא מחלה מסוכנת (ל"ת)אנונימי 21/09/2025 13:04הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
