ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.

פנים הרכב מצריך מעט הסתגלות, בעיקר לריפוד החום-אדמדם שאני פחות מתחבר אליו. מסך משולב לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל ''27 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הגה תלת חישורי עם שליטה על בקרת השיוט והמולטימדיה. קונסולה מרכזית רחבה למדי, שבחלקה הקדמי פאנל קבוע לשליטה על המיזוג. כמה נכון זה פאנל למיזוג ולא לשלוח את הנהג לחפש את הממשק במסך המולטימדיה הראשי. קרוב לנהג שתי חוגות. הקדמית שולטת בממשק המידע החדש שבמולטימדיה, והאחורית היא בורר הילוכים. אם רק הייתם יודעים כמה פעמים העברתי תפריטים במסך הראשי כשבסה"כ רציתי לשלב ל D. יותר נכון היה ליצור יותר אבחנה בין שתי החוגות, או לפחות להפוך את זו של ההילוכים לצורה של מתג או בורר, ולא חוגה.

מושב הנהג חשמלי כמובן עם שפע כיוונונים לרבות תמיכה לרגליים, ויחד עם הכיוונון החשמלי של ההגה אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. מאחור המרווח מצוין, אם כי הנוסע במושב האמצעי סובל מתעלת הינע גבוהה ורחבה ויהיה לו פחות כיף לאורך זמן.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


ג'נסיס GV70 סביבת נהג. ממשק המשתמש כבר מעודכן. צילום יואב פולס

הנעה והתנהגות כביש

רכב המבחן ברמת הגימור הבכירה Sport מצויד במנוע V6 טורבו בנזין, המפיק 375 כ"ס ו- 54 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שמונה הילוכים. כל הטוב הזה ניתן גם להתאמה אישית כמובן עם מצבי ספורט, נורמל ואקו. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות והמהירות המירבית 250 קמ"ש. רכב המבחן מצויד גם במתלים אדפטיביים שעושים עבודה נפלאה, גם בכביש מהיר וגם בנסיעה עירונית.

בנהיגה הג'נסיס GV70 היא חווית פרימיום אמיתית. אתה לא רב עם המוני העם על המקום בכביש, זה לא למעמד שלך. שידחפו, שיצפצפו, שיריבו ויזיעו. המזגן מקרר, בידוד הרעשים מצוין (הייתי שמח ליותר רעש מהמפלטים, אבל הקונה הפוטנציאלי של ה GV70 כנראה שלא).

לחיצה על דוושת התאוצה מטיסה את הג'נסיס הגדולה קדימה בנחישות ועוצמה שלא מראה סימני האטה או מאמץ כלשהם. המתלים עושים עבודה משובחת גם בנסיעה עירונית וגם בכבישים מהירים. משקל ההגה נכון וטוב, והמתלים מתמודדים עם משקל המרכב (כמעט 2.1 טון ללא נהג) היטב. ה GV70 אינה ספורטיבית כמו איזו GTI קטנה וזריזה, אבל היא גם לא גמלונית וכבדה. היא מהירה מאוד, וכשאני כותב מאוד, אני מתכוון ליכולת שלה להאיץ למהירויות לא חוקיות כשהיא עושה את זה בפרצי כח קצרים מאוד, ושומרת על המהירות ללא שום קושי. עוד חביב הוא שבמהירות של 130 קמ"ש מושב הנהג 'סוגר' על הנהג, מכווץ את הצדדים על מנת לאחוז בגוף הנהג יותר טוב, וזה משתחרר כשהמהירות יורדת מתחת ל- 110 קמ"ש.

חיבוק של בטיחות

הסיפור של ה GV70 לא שלם מבלי לספר שהרכב הזה גם יודע לחבק אתכם. אבל לחבק אתכם באהבה ובהגנה, כמו שאמא שלכם לא חיבקה אתכם כשהייתם בני שנה. רצה הגורל וה GV70 ואני זיהינו את אותה הסכנה שהתפרצה לכביש כמעט באותו הרגע. אני כמה שברירי שניה לפניה, כשעוד הספקתי לבעוט בדוושת המעצור להאט את המרכב הגדול, במקביל זיהתה גם הג'נסיס את אותו אירוע, הבינה שאני על הברקס ולא התערבה למעט התרעה, אבל סגרה עלי את החגורה גם בבטן וגם בחזה, בצורה שלא יכולתי להניע איבר בפלג גופי העליון. ראיתי פעולות של קדם מותחן לחגורה, כזו עצמה ודיוק עוד לא ראיתי. אז שתדעי GV70 שגם אני אוהב אותך ומחבק אותך בחזרה.


ג'נסיס GV70. צילום יואב פולס

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של ה GV70 עומדת כאמור על 8.9 ק"מ לליטר בדגם המבחן. נהיגה רגועה ומתונה עם הג'נסיס המגודלת הניבה צריכה של 13.4 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית תביא אתכם בקלות למחוזות ה 7 ק"מ לליטר, אבל בסופו של דבר, בנהיגה יומיומית, לרבות נהיגה עירונית, ה GV70 תצרוך להערכתי כ 8.0 ק"מ לליטר. אני משער כי לרוכש הפוטנציאלי של הג'נסיס הזו זה פחות משנה.

בתחום הבטיחות מצוידת ה GV70 מערכות הבטיחות האקטיביות החדשות דוגמת בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמונה כריות אוויר, ניטור נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על המקסימום – 8. גם במבחן הבטיחות האירופאי קיבלה ה GV70 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. גם במבחן הבטיחות האמריקאי של ה IIHS קיבלה הג'נסיס ציון מקסימלי לרבות ציון לשבח Top Safety Pick+.

מחיר, תחרות וסיכום

הג'נסיס GV70 משווקת בשלוש רמות גימור, כולן עם הנעה כפולה, החל בפרימיום עם מנוע 2.5 ליטר במחיר של 400.0 אש"ח, דרך הלקשרי שמגיעה עם אותו מנוע אבל מעט יותר איבזור במחיר של 460.0 אש"ח, ועד הספורט (רכב המבחן) עם מנוע 3.5 ליטר V6 ואיבזור ברמה הגבוהה ביותר, במחיר של 540.0 אש"ח.

התחרות של הג'נסיס GV70  מגיע מיצרניות הפרימיום הגרמניות, החל בב.מ.וו עם ה  X4 שמציגה מימדים דומים, עם מנועים בהספקים שבין 184 כ"ס ל 245 כ"ס, במחירים של 464.0 אש"ח עד 484 אש"ח. עוד מב.מ.וו זו ה X6 הגדולה יותר עם מנוע טורבו דיזל שמציגה מימדים גדולים יותר והספק של 298 כ"ס אבל המחיר כבר מטפס ומתחיל ב 740.0 אש"ח עד 796.0 אש"ח. מהעבר השני של הכביש יש את מרצדס עם ה GLC עם מימדים דומים, הספקים של 204 כ"ס עד 258 כ"ס, נמוך מאלו של הקוריאנית, והמחירים מתחילים ב 500.0 אש"ח עד 610.0 אש"ח. התחרות מגיעה גם מדגמי ה Q5 ספורטבק של אודי, גם הם עם מימדים דומים, גם כאן מנוע חלש מזה שיש בקוריאנית עם 204 כ"ס, ומחירים של 425 אש"ח או 449.0 אש"ח עם חבילת איבזור. חשוב לומר, כל המכוניות המוזכרות כאן הן תצוגת יכולת מרשימה של היצרניות, וכולן עשויות ברמה הגבוהה ביותר. מי שיבחר בכל אחת מהן מסיבותיו שלו, יזכה ברכב משובח.

ציון מסכם:

Genesis GV70 Sport    
נוחות                                5.0
דינמיות                                4.5
צריכת דלק                            4.0
אבזור                                5.0
בטיחות                            5.0
עיצוב                                4.5
תמורה למחיר VFM            4.0
ציון מסכם                        4.6


 

 


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחח הכתב הזה משעמם מאד. מעריץ או רכב סיני או יונדאי.הם מושלמים. כל השאר לא קיימים (ל"ת)
    אנונימי 20/09/2025 10:56
    הגב לתגובה זו
  • קנאה היא מחלה מסוכנת (ל"ת)
    אנונימי 21/09/2025 13:04
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

אוטומקס
צילום: Or Hasson/Google Street View

מאחורי הקפאת ההליכים: האם נתוני העלויות של אוטומקס בכלל אמינים?

יבואני הרכב מציגים מרווחים חריגים, אבל אוטומקס שמכרה בשיא כ-2,000 כלי רכב בשנה לא הצליחה לרשום רווח והגיעה לסף פשיטת רגל והקפאת הליכים - איך זה מסתדר?
יעקב צלאל |
נושאים בכתבה אוטומקס

לפני מספר שבועות לכד את תשומת הלב הציבורית מסמך שהגישו הבנקים לבית המשפט המחוזי, בעת שדרשו, וקיבלו, הקפאת הליכים לקבוצת אוטומקס אוטומקס 0%   , יבואנית רכב הפועלת בערוצי השיווק הישיר והמקביל. במסמך פורסמו, בין השאר, נתוני עלות יבוא כלי הרכב ע״י אוטומקס, הכוללים עלות כלי הרכב בנמל, כולל תובלה, ומס הקניה הנגזר ממנו. מנתונים אלה היו מי שהסיקו שרווחי אוטומקס, וכנגזרת, רווחי יבואניות הרכב בישראל, הם גבוהים ביותר.

על כך שרווחי עסקי יבוא כלי רכב לישראל הם גבוהים ביותר כמעט שאין חולק. כדי לעמוד על כך לא דרוש היה המסמך שפורסם, די לעיין בדו"חות של החברות המדווחות. לכן גם צצה ועולה השאלה אם רווחי יבוא כלי רכב לישראל הם גבוהים כל כך, מדוע אוטומקס, שבשיא פעילותה מכרה כ-2,000 כלי רכב בשנה, מעולם לא הציגה רווחיות משמעותית, תמיד עמדה על סף פשיטת רגל. אפשר גם לתהות כיצד נמצאו משקיעים שרכשו את האג״ח של החברה. אכתוב זאת כך, מי שרכש אג״ח של אוטומקס, בוודאי שלא קרא את הדו״חות הכספיים של החברה, לא עקב אחרי פעילותה ואינו ראוי לשום פיצוי על השקעתו הכושלת.

ולעצם העניין. הפרטים שנחשפו במסמך אינם מגלים מאום על רווחיות יבוא כלי רכב, ולו מהסיבה הפשוטה שהנתונים אינם נראים אמינים. כך למשל על ג׳יפ רנגלר שעלותו בנמל עמדה על 143,803 שקל שולם מכס בסך 144,407 שקל, מעט מעל ל-100% מערך היבוא בעוד המס המרבי עומד על 83%.  העלות הכוללת של היבוא עומדת על 288,210 שקל. בבסיס הנתונים של משרד התחבורה הצהירה אוטוקאר שמחיר כלי הרכב עומד על 540,000 שקל. אולם אם סמלת, היבואנית הרשמית, מוכרת דגם מקביל במחירים שבין 400,000 שקל ל-450,000 שקל, אין סיכוי שהיבואנית המקבילה, לכאורה ׳מחוללת התחרות,׳ תמכור דגם זהה במחיר גבוה הרבה יותר.

אלא שדוגמה טובה יותר מהווה טויוטה יאריס קרוס, הדגם הפופולרי ביותר של אוטומקס ביבוא העקיף. לפי המסמך שהוגש לבית המשפט אוטומקס רכשה טויוטה יאריס קרוס 1.5 הייבריד סטייל, בעלות של 20,430 יורו ובשקלים, 81,354 שקל. המס ששולם עבור כל יחידה עמד על 28,632 שקל ובסך הכל עלות היבוא הסתכמה ב-109,987 שקל. אלה נתונים מעוררי חשד. מס הקניה על כלי רכב עומד כיום על 83%, בעוד המס הממוצע ששולם עבור כלי רכב ב-10 החודשים הראשונים של השנה, אחרי מתן הטבות שונות, עמד על 72%. והנה אוטומקס, שילמה 28,632 שקל כמס קניה, סכום המהווה כ-36% בלבד מעלות כלי הרכב.

בבסיס הנתונים של משרד התחבורה נמצא שאוטומקס דיווחה על מחיר מוצהר (מחיר המדווח למשרד התחבורה, אבל אינו מחיר מחירון) של 169,900 שקל ליאריס קרוס, אלא שזה מחיר מכירה בלתי סביר, בעת שיוניון מוטורס, היבואנית הרשמית, מוכרת את אותו כלי רכב ב-158,990 שקל. אוטומקס אינה מפרסמת מחירונים לציבור (עוד טריק של היבוא המקביל), אולם מקורות בענף הרכב אומרים שכלי הרכב נמכר בלא יותר מ-145,000 שקל, מחיר שהיה משאיר לה רווח מסוים במידה ועלות כלי הרכב היתה נמוכה במידה ניכרת מזו שדווחה לבנקים.