 רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסהאם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
רכישת רכב חדש מהיבואן נחשבת ל 'קניה בטוחה'. לכאורה, אף אחד לא יסתיר מאיתנו נזק שנגרם לרכב שהרי הוא חדש, כמו שעלול לעשות אדם פרטי שמוכר רכב. מסתבר שהחוק מאפשר ליבואני הרכב לתקן נזקים בכלי רכב חדשים, טרם המסירה ללקוח, ולא לעדכן את הלקוח. מתי זה עלול להתגלות - כשהלקוח יבקש למכור את הרכב בתום השימוש. טיפ מאיתנו: במעמד קבלת הרכב החדש תשאלו אם הרכב ניזוק. אם לא תשאלו לא יספרו לכם
אחת הסיבות העיקריות לרכישת רכב חדש היא הבטחון. הבטחון שקיבלנו רכב חדש, הבטחון שאין בו פגמים נסתרים, שלא מסתירים מאיתנו נזק, שאנחנו יודעים הכל על הרכב, הרי אנחנו הוצאנו אותו חדש מהיבואן. המציאות מעט שונה.
רכישת רכב חדש היא לרוב הקניה השניה בהיקפה בחיים של אדם נורמטיבי, אחרי בית. ההתרגשות הגדולה לקראת קבלת הרכב החדש בסוכנות הרכב, טקס קריעת הניילונים לבד או עם הילדים, איזה כיף. (אלו שלא מורידים את הניילון לאורך חודשים של שימוש, מה נסגר אתכם? זה ממש לא 'שומר' על הריפוד). מרוב התרגשות לרגל קבלת הרכב החדש האם אתם סוקרים אותו לעומק לוודא שאין פגמים? הרי איש לא מעלה בדעתו לקחת את הרכב החדש שזה עתה קיבל מהיבואן למכון בדיקה, כאילו הוא רוכש רכב משומש, ואינו בטוח לגבי מצבו. הרי בדיוק עבור הבטחון המוחלט רכשתם רכב חדש מהיבואן.
אבל מה אם נספר לכם שליבואני הרכב מותר למסור לכם רכב שעבר תיקונים, ובחלק מהמקרים אפילו לא ליידע אתכם שזה המצב, וזה חוקי לחלוטין, כי המדינה מאפשרת למצב הזה להתרחש!
פגיעה ברכב חדש יכולה לקרות בכל רגע החל מסיום הייצור של הרכב ועד למסירתו ללקוח. יכולה להיות שריטה בירידה מהאניה, על המובילית, בחניון, או בכל מקום, וזה גם קורה.
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- בקרוב: ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקנות משרד התחבורה משנת 2016
מסמך של משרד התחבורה משנת 2007 ואשר התייחס לאחוזי נזק בוטל לפני מספר שנים, ותחתיו פורסם באוקטובר 2016 קובץ תקנות.
סעיף 11 לתקנות קובע "משווק רכב ידווח לקונה על כל נזק שנגרם לרכב לפני מסירת החזקה בו לקונה, ובכלל זה נזק שתוקן, פרט לנזקים אלה:
- אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
כל חלק שלם שניזוק והוחלף, המחובר לרכב או מעוגן בו באמצעות ברגים, תופסנים או אוחזים ותהליך החלפתו אינו דורש התאמה, עיבוד או צביעה, ובלבד שחלק זה מוחלף בחלק מקורי חדש.
עוד מוסיף המחוקק לעניין אי חובת דיווח ללקוח "שריטה אחת על חלק אחד בלבד במרכב, שאינה בגג הרכב ונצבעה נקודתית במיומנות מקצועית הולמת ועובי שכבת הצבע לאחר התיקון אינו עולה על 150% מעובי שכבת הצבע המקורית באותו רכב, ובלבד שלפי חוות דעת של שמאי רכב לא נגרמה לרכב ירידת ערך עקב הנזק האמור ומנהל מקצועי של מוסך אישר בחתימתו את התיקון."
וסעיף נוסף שלא מחייב את היבואן לדווח לרוכש הרכב על התיקון "שריטות בפגוש הרכב שתיקונן מחייב צביעה בלבד"
בסוף הסעיף רושם המחוקק "משווק רכב יאפשר לקונה לעיין בחומר המתעד את הנזק ותיקונו וכן ימסור לו את העתק החומר אם ביקש זאת."
ואכן סעיף 11 למסמך של משרד התחבורה מתייחס למקרים בהם לא חלה חובת דיווח ומציין את המקרים בהם ניתן לתקן את הנזק אבל לא חייבים לספר לבעל הרכב את האמת. שריטה? חליק, נצבע אותה ומי שיחתום על התיקון הוא שמאי שפרנסתו תלויה ביבואן, וכמובן המנהל המקצועי של מוסך היבואן, עובד של היבואן. החתול גם מקבל גישה למקרר, גם מוזג לעצמו שמנת וגם שומר עליה. ואירוע נוסף שנכנס תחת 'אין חובת דיווח' הוא "תיקון שריטות בשכבת צבע הפגוש".
תקראו את הפסקה הזו שוב. אם החלק מחובר עם ברגים, אפשר להחליף ולא לספר לכם דבר (תחשבו על דלת של הרכב או פגוש). שריטה – אפשר לצבוע ולא לספר, ומי אחראי לחתום ש'הכל בסדר' הוא עובד מטעם היבואן. אני רוצה לראות את אותו עובד שיחליט שהוא לא חותם.
אגב, אם הלקוח גילה בכוחות עצמו את האירוע, חובה על היבואן לספק לו את כל התיעוד שהוא מחזיק. כלומר אם הוא סמך על היבואן, ולא מצא את הפגם הוא לא יידע. אבל אם הוא גילה את הפגם, היבואן מחויב לתת את התיעוד. למה פשוט לא למסור ללקוח את התיעוד, בין אם הוא גילה או לא?
מה שיותר בעייתי לעניות דעתנו הוא שהמחוקק 'מקטין ראש' ולא מצין במפורש מטעם מי עובד אותו שמאי שצריך לאשר שלא נגרמה ירידת ערך. דמיינו את שמאי הרכב שעובד אצל היבואן כפרילנסר, וצריך לעשות כל שביכולתו על מנת לקבוע שלא נגרמה ירידת ערך כלל. ואם דעתו המקצועית היא שכן נגרמה ירידת ערך, אפילו מינורית, עלול לאבד את מקום עבודתו. היבואן יכול להחליט שאותו שמאי לא מתאים לו יותר, וימצא שמאי רכב אחר שיהיה יותר 'גמיש' בחוות הדעת שלו. אנחנו לא אומרים שזה קורה בפועל, אבל האם מצב כזה יכול להתרחש?
בקיצור, אתם קונים במיטב כספכם רכב חדש, משלמים סכום עצום שיכול להגיע למאות אלפי שקלים, ובסוף עלולים לקבל מהיבואן רכב שניזוק עוד לפני שקיבלתם אותו. בחלק מהמקרים מותר ליבואן להסתיר מכם את המידע, ומי שקובע את הרף שמחייב את היבואן שהוא צד לעסקה הוא אדם שפרנסתו תלויה ביבואן.
אנחנו מציעים לחדול מכל ההתפלפלות המיותרת הזו. היה ונגרם נזק לרכב, כל נזק, על היבואן לתעד ולעדכן את הלקוח. בה בעת, בהתאם לגובה הנזק יציע היבואן הצעה עסקית ללקוח על מנת להביאו לכדי שביעות רצון ולהמשיך את העסקה. זה יכול להיות הנחה כלשהי, חבילת טיפולים, כרטיס תדלוק או טעינה לרכב חשמלי, או כל הטבה אחרת שמשקפת כי הלקוח שילם במיטב כספו עבור רכב חדש, ובפעול הרכב ניזוק. לא הצליח היבואן לקבל את הסכמתו של הלקוח, יספק ללקוח רכב חדש אחר.
האם יש כאן פתח 'לסחיטת' יבואנים? יבואני הרכב הם גופים גדולים וחזקים, וביכולתם לעמוד מול לקוח תובעני שרכש מהם רכב חדש במיטב כספו, ומבקש לקבל כזה.
מה אפשר לעשות? קבלו מאיתנו 'ביזפורטיפ' - הגעתם למעמד המרגש של קבלת רכב חדש, זה הזמן לשאול. תשאלו אם הרכב ניזוק ואם יש תיעוד לנזק כזה. יבואן שפועל על פי החוק יספר לכם אם הרכב ניזוק וימסור לכם תיעוד מלא. אם לא תשאלו - בסבירות גבוהה מאוד לא יספרו לכם גם אם היה נזק לרכב.
- 7.אנונימי 05/08/2025 12:45הגב לתגובה זוזה משהו מאד מקובל במונופול יבוא הרכב הישראלי. בזמנו אם אני לא טועה אם נגרם נזק של עד 5% היבואן לא היה מחויב להודיע.
- 6.דני גורביץ שמאי 02/08/2025 14:20הגב לתגובה זויש לדרוש טרם קבלת הרכב החדש את טופס ה Pre Delivery Inspection או בקיצור טופס PDI אשר היבואן חייב למלא טרם מסירת הרכב לרוכש
- 5.מדינת עולם שלישי במסווה של אומת הייטק (ל"ת)דניאל 01/08/2025 17:18הגב לתגובה זו
- 4.תודה ביבי (ל"ת)אנונימי 01/08/2025 12:56הגב לתגובה זו
- אנונימי 01/08/2025 18:03הגב לתגובה זואתה באמת חושב שכל דבר שזז במדינה קשור לביבי איזה תקנות שניסח איזה יועץ משפטי זוטר במשרד התחבורה נראה לך גם עוברות אישור של ביבי די!!
- אנונימי 05/08/2025 13:38תבדוק טוב במי תומכים היבואנים הגדולים בעלי ההון הם לא תומכים בביבי הם קפלניסטים נצלנים
- 3.איזה כיף במדינת התחמנים! (ל"ת)אנונימי 01/08/2025 12:51הגב לתגובה זו
- 2.תושב חוזר 01/08/2025 12:50הגב לתגובה זובמקום הכי מושחת בעולם החוק הוא בגדר המלצה. כשבממשלה ובכנסת יושבים גזלנים אויבים מוסלמים שמטרתם העיקרית היא חורבן המדינה היהודית. הטרלול חוגג והיבואן יעשוק כל מה שזז
- תושב קבע 04/08/2025 13:02הגב לתגובה זוהגנבים הגזלנים ואלה שרומים בחורבן ישראל כמובן לאחר שימצצו את שארית כספה הם דווקא יהודים חרדים חרדלים ומתנחלים. חבל שחזרת.
- 1.אנונימי 01/08/2025 12:16הגב לתגובה זומה ניתן לעשות
- תלוי בגובה הנזק (ל"ת)אנונימי 01/08/2025 13:26הגב לתגובה זו
 פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובשיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ.
אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.
בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.
נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר".
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.
 אומודה 9. צילום יואב פולס
אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7.
האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים.
הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.
בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה.
גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.
בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.
במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.
העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.

