ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל משיקה גירסאות כניסה חדשות ו-'מוזלות' לדגמי ה G80 (הוזלה של 100.0 אש"ח) וה-GV80Coupe (הוזלה של 75.0 אש"ח), על מנת להתמודד עם התחרות הגוברת בשוק רכבי הפרימיום.
האיבזור כמקובל בג'נסיס נדיב במיוחד, המחירים על אף שהוזלו ביחס לגירסאות הכניסה הקודמות, עדיין גבוהים אבסולוטית.
כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל משיקה שני דגמי כניסה חדשים לשני דגמים. על מנת להתמודד עם התחרות הגוברת המורגשת בכל הסגמנטים, לרבות סגמנט הפרימיום (האמיתי, לא ה 'וונאבי') הודיעה כלמוביל על דגמים מוזלים (יחסית) לדגם ה G80 ולדגם ה GV80 Coupe.
דגם ה G80 הוא רכב סאלון מפואר של ג'נסיס עם אורך כולל של 5.0 מטר ובסיס גלגלים של 3.01 מטר. ל G80 מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 300 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ. ההנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים.
רמת הגימור החדשה שנקראת Exclusive כוללת בקרת אקלים עם שלושה איזורים, תאורת DRL, ריפודי עור ויגן, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטית ועוד.
ל G80 מסך מתקדם בגודל ''27 המשלב את לוח המחוונים ואת המולטימדה ביחידה אחת אופקית, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי, תצוגה עילית ועוד.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר לדגם ה Exclusive עומד על 400.0 אש"ח, הוזלה של 100.0 אש"ח מדגם ה Luxury ששווק עד כה.
בנוסף לדגם ה G80 החלה כלמוביל לשווק גירסת כניסה חדשה גם לקרוסאובר GV80 Coupe. ה GV80 Coupe הוא קרוסאובר בתצורת קופה עם אורך של 4.96 מטר, רוחב של 1.975 מטר ובסיס גלגלים של 2.955 מטר.
גריסת הכניסה החדשה שתיקרא Elegant מצויידת במנוע טורבו בנזין בתצורת V6 המפיק 409 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ. הרכב מצויד בנוסף במערכת היברידית קלה 48V.
- הצרות הגדולות של חברות הרכב המסורתיות
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
האיבזור כמקובל בסגמנט מקיף וכולל חישוקי ''20, מושב נהג ונוסע חשמליים מחוממים ומאווררים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, טריקה שקטה של הדלתות, מערכת לזיהוי טביעת אצבע, חלון גג חשמלי, ועוד.
בהיבט הדינמי מצוייד הGV80 Coupe במתלים אדפטיביים ובדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
ה GV80 Coupe בגירסת הכניסה החדשה Elegant ישווק במחיר של 600.0 אש"ח, כשמעליו משווקים דגמי ה Luxury במחיר של 675.0 אש"ח וה Ultimate במחיר של 725.0 אש"ח.
בתחום הבטיחות מקבלים שני הדגמים את כל המערכות האקטיביות המקובלות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, ועוד, ובנוסף לא פחות מעשר כריות אוויר. דגם ה G80 מקבל ציון איבזור בטיחות 7, ואילו ה GV80Coupe מקבל ציון איבזור בטיחות 8. ההבדל ביניהן הוא ניטור עירנות נהג שיש ב GV ואין ב G.

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.