שורת מושבים שלישית, פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן
שורת מושבים שלישית, פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן

הריקול המטופש לשנת 2025 - 'יותר מדי מקום' ב-ID.BUZZ

פולקסווגן משהה את שיווק ה-ID.BUZZ בארצות הברית. הסיבה - 'שורת המושבים השלישית יותר מדי גדולה' 

יואב פולס | (3)

תחרות פרס הריקול המטופש ביותר לשנת 2025 הוכרעה כבר באפריל, עם הודעה של פולקסווגן כי היא משהה את המכירות בארה"ב של הוואן החשמלי המקסים שלה ה-ID.BUZZ .

עצירת שיווק ה-ID.BUZZ נובעת מבדיקה שערכה ה-NHTSA The National Highway Traffic Safety Administratio בעקבותיה התברר כי המושב השלישי ברכב פשוט רחב מדי.

בעוד שבפולקסווגן ביקשו לפנק את הלקוחות הבוחרים בגירסת שבעה מקומות עם שורת מושבים שלישית בעלת שני מושבים מפנקים ושפע של מקום וכמובן שתי חגורות בטיחות, ב-NHTSA טוענים כי שורת המושבים השלישית רחבה מדי, ותפתה את הלקוחות להושיב בשורה השלישית שלושה נוסעים כאשר אחד מהם יהיה לא חגור, ולכן חשוף לפגיעות קשות ואף מוות במקרה של תאונה.

בפולקסווגן עובדים כרגע על פתרון שייושם בכל 6000 ה-ID.BUZZ שכבר שווקו בארה"ב, וכמובן במכוניות שישווקו מעתה ואילך, עם הפרדה קשיחה בין המושבים שלא תאפשר להושיב אדם שלישי באמצע.

מעניין יהיה לראות אם פתרון זה ייושם בשווקים נוספים בהם הרשויות או היצרנית סבורות כי לטיפשות הצרכנים אין גבולות.

בישראל החל שיווק ה-ID.BUZZ ממש בימים אלו עם גירסה מסחרית במחיר של 335.0 אש"ח וגירסאות נוסעים במחירים של החל מ 385.0 אש" ועד 452.0 אש"ח.




פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 03/05/2025 17:23
    הגב לתגובה זו
    אצלנו יקיםמי של הבין אז המהפך הליכודי והנפילה הישראלית לא היה קורה ואולי גם לא הטבח עם המנטליות היקית ולא מנטליות הסמוך המתהפך
  • 1.
    מ. 03/05/2025 15:55
    הגב לתגובה זו
    יש מקום בתא המטען!!!
  • פעם היו מושיבים נוסעים צעירים בבגאז של סטיישן (ל"ת)
    לוקיר 04/05/2025 11:37
    הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.