שורת מושבים שלישית, פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן
שורת מושבים שלישית, פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן

הריקול המטופש לשנת 2025 - 'יותר מדי מקום' ב-ID.BUZZ

פולקסווגן משהה את שיווק ה-ID.BUZZ בארצות הברית. הסיבה - 'שורת המושבים השלישית יותר מדי גדולה' 

יואב פולס | (3)

תחרות פרס הריקול המטופש ביותר לשנת 2025 הוכרעה כבר באפריל, עם הודעה של פולקסווגן כי היא משהה את המכירות בארה"ב של הוואן החשמלי המקסים שלה ה-ID.BUZZ .

עצירת שיווק ה-ID.BUZZ נובעת מבדיקה שערכה ה-NHTSA The National Highway Traffic Safety Administratio בעקבותיה התברר כי המושב השלישי ברכב פשוט רחב מדי.

בעוד שבפולקסווגן ביקשו לפנק את הלקוחות הבוחרים בגירסת שבעה מקומות עם שורת מושבים שלישית בעלת שני מושבים מפנקים ושפע של מקום וכמובן שתי חגורות בטיחות, ב-NHTSA טוענים כי שורת המושבים השלישית רחבה מדי, ותפתה את הלקוחות להושיב בשורה השלישית שלושה נוסעים כאשר אחד מהם יהיה לא חגור, ולכן חשוף לפגיעות קשות ואף מוות במקרה של תאונה.

בפולקסווגן עובדים כרגע על פתרון שייושם בכל 6000 ה-ID.BUZZ שכבר שווקו בארה"ב, וכמובן במכוניות שישווקו מעתה ואילך, עם הפרדה קשיחה בין המושבים שלא תאפשר להושיב אדם שלישי באמצע.

מעניין יהיה לראות אם פתרון זה ייושם בשווקים נוספים בהם הרשויות או היצרנית סבורות כי לטיפשות הצרכנים אין גבולות.

בישראל החל שיווק ה-ID.BUZZ ממש בימים אלו עם גירסה מסחרית במחיר של 335.0 אש"ח וגירסאות נוסעים במחירים של החל מ 385.0 אש" ועד 452.0 אש"ח.




פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 03/05/2025 17:23
    הגב לתגובה זו
    אצלנו יקיםמי של הבין אז המהפך הליכודי והנפילה הישראלית לא היה קורה ואולי גם לא הטבח עם המנטליות היקית ולא מנטליות הסמוך המתהפך
  • 1.
    מ. 03/05/2025 15:55
    הגב לתגובה זו
    יש מקום בתא המטען!!!
  • פעם היו מושיבים נוסעים צעירים בבגאז של סטיישן (ל"ת)
    לוקיר 04/05/2025 11:37
    הגב לתגובה זו
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ישראייר
צילום: עידו וכטל

טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?

הממשלה אישרה את יוזמת שרי האוצר והתחבורה וראש עיריית אילת להפעיל טיסות קבועות מנתב"ג לרמון, והקצתה לצורך כך 40 מיליון שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה טיסות אילת

הממשלה אישרה את הצעתם של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה, מירי רגב וראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לתגבור טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, במטרה להבטיח קישוריות נוחה, זמינה ובמחירים סבירים עבור תושבי אילת וחבל אילות.

במסגרת ההחלטה שגובשה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, אושר תקציב של 40 מיליון שקלים לשנים 2027-2026 להפעלת מכרז לטיסות מוגברות בקו נתב"ג-רמון. המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות בשעות נדרשות, כך שהתושבים ייהנו מגישה נוחה יותר למרכז הארץ.

תושבי אילת וחבל אילות ימשיכו להנות גם בשנתיים הקרובות מהנחות משמעותיות ממחיר מוזל של 99 שקלים בלבד בטיסות לאילת וממנה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור תושבי אילת והסביבה. המחיירם לאחרים הם בערך פי 3. 


בנוסף, הוחלט להאריך את השירות של השאטל בין הטרמינל בנתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב. החלטה זו צפויה לשפר את הגישה לאילת ולחבל אילות ולתושבי האיזור למרכז. 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המדינה מחויבת לחיזוק הפריפריה ולמתן שירותי תחבורה נגישים לתושבי האזור ולחיבורה לאזור המרכז. המשך הפעלת קו נתב"ג-רמון והרחבתו בשעות הנדרשות לתושבי האזור בשנים הקרובות מבטיח ודאות לתושבי אילת וחבל אילות ויביא לשיפור איכות החיים באזור. נמשיך לפעול לטובת פיתוח התחבורה לאילת ולחבל אילות ולחיזוק החיבור שלה למרכז הארץ".