שורת מושבים שלישית, פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרןשורת מושבים שלישית, פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן

הריקול המטופש לשנת 2025 - 'יותר מדי מקום' ב-ID.BUZZ

פולקסווגן משהה את שיווק ה-ID.BUZZ בארצות הברית. הסיבה - 'שורת המושבים השלישית יותר מדי גדולה' 

יואב פולס | (3)

תחרות פרס הריקול המטופש ביותר לשנת 2025 הוכרעה כבר באפריל, עם הודעה של פולקסווגן כי היא משהה את המכירות בארה"ב של הוואן החשמלי המקסים שלה ה-ID.BUZZ .

עצירת שיווק ה-ID.BUZZ נובעת מבדיקה שערכה ה-NHTSA The National Highway Traffic Safety Administratio בעקבותיה התברר כי המושב השלישי ברכב פשוט רחב מדי.

בעוד שבפולקסווגן ביקשו לפנק את הלקוחות הבוחרים בגירסת שבעה מקומות עם שורת מושבים שלישית בעלת שני מושבים מפנקים ושפע של מקום וכמובן שתי חגורות בטיחות, ב-NHTSA טוענים כי שורת המושבים השלישית רחבה מדי, ותפתה את הלקוחות להושיב בשורה השלישית שלושה נוסעים כאשר אחד מהם יהיה לא חגור, ולכן חשוף לפגיעות קשות ואף מוות במקרה של תאונה.

בפולקסווגן עובדים כרגע על פתרון שייושם בכל 6000 ה-ID.BUZZ שכבר שווקו בארה"ב, וכמובן במכוניות שישווקו מעתה ואילך, עם הפרדה קשיחה בין המושבים שלא תאפשר להושיב אדם שלישי באמצע.

מעניין יהיה לראות אם פתרון זה ייושם בשווקים נוספים בהם הרשויות או היצרנית סבורות כי לטיפשות הצרכנים אין גבולות.

בישראל החל שיווק ה-ID.BUZZ ממש בימים אלו עם גירסה מסחרית במחיר של 335.0 אש"ח וגירסאות נוסעים במחירים של החל מ 385.0 אש" ועד 452.0 אש"ח.




פולקסווגן ID.BUZZ. צילום יצרן

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 03/05/2025 17:23
    הגב לתגובה זו
    אצלנו יקיםמי של הבין אז המהפך הליכודי והנפילה הישראלית לא היה קורה ואולי גם לא הטבח עם המנטליות היקית ולא מנטליות הסמוך המתהפך
  • 1.
    מ. 03/05/2025 15:55
    הגב לתגובה זו
    יש מקום בתא המטען!!!
  • פעם היו מושיבים נוסעים צעירים בבגאז של סטיישן (ל"ת)
    לוקיר 04/05/2025 11:37
    הגב לתגובה זו
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)

צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים

לקראת "עצרת המיליון" נגד גיוס חרדים צפויים חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה; הנה הכבישים שצפויים להיחסם

רן קידר |

בעקבות עצרת המחאה הגדולה שמתוכננת להיערך  בירושלים נגד גיוס חרדים, משרד התחבורה, עיריית ירושלים והמשטרה מזהירים את הציבור מהשלכות תחבורתיות חמורות - חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה.

משרד התחבורה הודיע כי החל מהשעה 12:00, ועד סיום העצרת, ייחסם כביש מספר 1 לתנועת רכבים פרטיים בין מחלף לטרון לגבעת שאול. הכניסה לירושלים תתאפשר רק לאוטובוסים מאורגנים שיכוונו ע"י המשטרה לאזורי הורדת נוסעים. כביש 443 יישאר פתוח לתנועת רכבים.

החסימות בתוך העיר כוללות את רחובות גבעת שאול, יפו, בן צבי, שדרות שז"ר והרצל, צומת מלכי ישראל - שרי ישראל ורחוב ירמיהו. גם מחלף גבעת שאול - רמות ייחסם לכל הכיוונים.

הרכבת הקלה תפעל עד השעה 12:00 כרגיל, אך לאחר מכן תעבור לפעולה חלקית בלבד - בצפון בין נווה יעקב לתחנת הדוידקה, ובדרום בין הדסה עין כרם לכיכר דניה. תחנות מרכזיות כמו התחנה המרכזית, מחנה יהודה וקריית משה לא יופעלו.

רכבת ישראל הודיעה כי תחנת ירושלים יצחק נבון תיסגר מהשעה 12:30 ועד סיום העצרת בשל קרבתה למוקד האירוע.

מערך האוטובוסים העירוני והבין-עירוני ישתנה לחלוטין. קווים יוסטו, קווים יופעלו בשירות מקוצר וחלקם יבוטלו (כמו קווים 54 ו-89).

בין השינויים המרכזיים:

קווי בנימין ומעלה אדומים יגיעו רק עד גבעת התחמושת.

קווי מבשרת יוסטו לכביש 16 ויסיימו באזור הסינמה סיטי.

קווי גוש עציון, צור הדסה וקרית ארבע יגיעו עד מלחה.

קווים מביתר ומודיעין עילית יופנו למסוף הרטום.

תחבורה מכיוון בית שמש תגיע עד הר הרצל.

במשרד התחבורה ממליצים להימנע מלהגיע לעיר ברכב פרטי ולהיערך לנסיעות ממושכות במיוחד, לרבות יציאה מוקדמת מירושלים למי שנמצא בעיר. בעירייה מזהירים גם מהעומסים בצירים הראשיים בתוך העיר.