ב.מ.וו M5. קרדיט יצרןב.מ.וו M5. קרדיט יצרן

ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת

דלק מוטורס הודיעה על תחילת שיווק ה - M5 החדשה במחיר של 1.2 מיליון ש"ח, ורשמה בנוסף 520i מוזלת במחיר של 400.0 אש"ח

יואב פולס | (4)

דלק מוטורס, יבואנית דגמי BMW הודיעה על תחילת שיווק גירסת M5 החדשה, גרסת הביצועים של סדרה 5 הפופולרית. במקביל רשמה דלק מוטורס גרסת כניסה מוזלת לסדרה 5 החדשה, כך שהדגם יהיה נגיש לקהלים נוספים.

דגם ה M5 ישווק לראשונה בגרסת פלאג אין הייבריד, המשלבת מנוע טורבו בנזין בתצורת V8 ובנפח של 4.4 ליטר. המנוע המפלצתי מפיק 585 כ"ס ומומנט של 76 קג"מ. לצידו פועל מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ, עם מערכת חדשה שנקראת בב.מ.וו-ית Pre-Gearing המגדילה את המומנט האפקטיבי לכדי 45.9 קג"מ. כבר הבנתם שכח לא חסר ל M5 הזו, והיא מדווחת על נתונים של הספק משולב של 727 כ"ס ומומנט של 102 קג"מ.

בהתאם, הביצועים מרשימים מאוד. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות, ואת קו ה - 200 קמ"ש ה - M5 תחצה לאחר 10.9 שניות. המהירות המירבית עומדת על 250 קמ"ש, אולם גירסת M-Driver תפתח לכם את האפשרות לחצות את קו ה – 300 קמ"ש ולסגור 305 קמ"ש.

תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, וכוללת שלוש תכניות פעולה לבחירת הנהג. ההנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ה - xDrive המאפשרת גם היא שלושה מצבי נהיגה:

·      4WD לאחיזה גבוהה ויציבות מקסימלית
·        4WD Sport המעביר יותר כח לסרן האחורי
·        2WD המספק הנעה אחורית בלבד, תוך ניתוק בקרת היציבות (מישהו אמר דריפט? בדיוק לזה ב.מ.וו מכוונת)

כח ברוטאלי כמו של ה M5 מחייב גם שלדה מתאימה, וגם כאן ב-ב.מ.וו לא חסכו עם מתלים אדפטיביים, סרן קדמי בעל עצמות עצה כפולות ומרן אחורי עם מתלה רב חיבורי. הבולמים אדפטיביים מתכווננים, ובנוסף מצויידת ה M5 הזו בהיגוי גם לגלגלים האחוריים.

את האנרגיה להנעה החשמלית מספקת סוללה בקיבולת של 18.6Kwh המאפשרת נהיגה חשמלית מלאה עד לטווח של 68 ק"מ ועד למהירות של 140 כ"ס. הטעינה היא טעינה איטית AC בלבד, בהספק של עד 7.4Kw.

ב-ב.מ.וו ציידו את ה M5 החדשה בעיצוב העדכני של היצרנית, עם הרבה קארבון, מפלטים כפולים ועיצוב פנימי ספורטיבי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם עשינו לכם חשק, כמו שיש לנו ל M5 הזו, אז המחיר עומד על 1.2 מיליון ₪, פחות 100 שקלים.

אם חסרים לכם כמה שקלים לטובת רכישת ה M5 הזו, נניח 800.0 אש"ח, אנחנו שמחים לספר שדלק מוטורס רשמה גרסת כניסה חדשה לסדרה 5. אם עד היום שווקה סדרה 5 בשתי גרסאות עיקריות – 520i עם מנוע 2.0 ליטר והספק של 208 כ"ס במחיר של 480.0 אש"ח, או גרסת 530e פלאג אין הייבריד עם הספק של 299 כ"ס שמחירה מתחיל בכ – 505.0 אש"ח, עתה רשמה דלק מוטורס רמת כניסה חדשה לסדרה 5 – 520i Elegant שמחירה מתחיל ב 400.0 אש"ח.

סדרה 5. קרדיט יצרן

ה 520i Elegant מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, הספק של 190 כ"ס, ומומנט של 31.6 קג"מ. ההנעה של ה 520i Elegant היא הנעה אחורית, באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. אין כרגע נתוני ביצועים רישמיים, אני מעריך כי התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש תארך כ- 8 שניות, והמהירות המירבית עומדת על כ- 230 קמ"ש. האיבזור מפנק, אבל על מנת להנגיש את הרכב הוא ישווק במחיר זה ללא גג נפתח. עם זאת, מערכות הבטיחות נותרו מקיפות וציון איבזור הבטיחות עומד על 6. סדרה 5 מצטיינת כצפוי גם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap ומקבלת ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 22/03/2025 17:27
    הגב לתגובה זו
    בחינם.. אין לי אפילו 200 אלף
  • 2.
    אנונימי 22/03/2025 16:52
    הגב לתגובה זו
    לטסלה זולה במיאוץ ל 100 קמש
  • אנונימי 23/05/2025 18:50
    הגב לתגובה זו
    אתה משווה בין היצרן הכי טוב בעולם כבר קרוב ל100 שנה אולי עם מרצדס ל טסלה רכב זה מ 0 ל 100 .
  • 1.
    דני 22/03/2025 10:12
    הגב לתגובה זו
    מעניין כמה היבואן מרוויח על כל רכב. תבדקו יבוא מקביל
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות

התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה BYD

חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.

לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.

מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.

בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.

במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות

התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה BYD

חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.

לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.

מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.

בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.

במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.