ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת

דלק מוטורס הודיעה על תחילת שיווק ה - M5 החדשה במחיר של 1.2 מיליון ש"ח, ורשמה בנוסף 520i מוזלת במחיר של 400.0 אש"ח

יואב פולס | (4)

דלק מוטורס, יבואנית דגמי BMW הודיעה על תחילת שיווק גירסת M5 החדשה, גרסת הביצועים של סדרה 5 הפופולרית. במקביל רשמה דלק מוטורס גרסת כניסה מוזלת לסדרה 5 החדשה, כך שהדגם יהיה נגיש לקהלים נוספים.

דגם ה M5 ישווק לראשונה בגרסת פלאג אין הייבריד, המשלבת מנוע טורבו בנזין בתצורת V8 ובנפח של 4.4 ליטר. המנוע המפלצתי מפיק 585 כ"ס ומומנט של 76 קג"מ. לצידו פועל מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ, עם מערכת חדשה שנקראת בב.מ.וו-ית Pre-Gearing המגדילה את המומנט האפקטיבי לכדי 45.9 קג"מ. כבר הבנתם שכח לא חסר ל M5 הזו, והיא מדווחת על נתונים של הספק משולב של 727 כ"ס ומומנט של 102 קג"מ.

בהתאם, הביצועים מרשימים מאוד. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 3.5 שניות, ואת קו ה - 200 קמ"ש ה - M5 תחצה לאחר 10.9 שניות. המהירות המירבית עומדת על 250 קמ"ש, אולם גירסת M-Driver תפתח לכם את האפשרות לחצות את קו ה – 300 קמ"ש ולסגור 305 קמ"ש.

תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים, וכוללת שלוש תכניות פעולה לבחירת הנהג. ההנעה כפולה לכל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת ה - xDrive המאפשרת גם היא שלושה מצבי נהיגה:

·      4WD לאחיזה גבוהה ויציבות מקסימלית
·        4WD Sport המעביר יותר כח לסרן האחורי
·        2WD המספק הנעה אחורית בלבד, תוך ניתוק בקרת היציבות (מישהו אמר דריפט? בדיוק לזה ב.מ.וו מכוונת)

כח ברוטאלי כמו של ה M5 מחייב גם שלדה מתאימה, וגם כאן ב-ב.מ.וו לא חסכו עם מתלים אדפטיביים, סרן קדמי בעל עצמות עצה כפולות ומרן אחורי עם מתלה רב חיבורי. הבולמים אדפטיביים מתכווננים, ובנוסף מצויידת ה M5 הזו בהיגוי גם לגלגלים האחוריים.

את האנרגיה להנעה החשמלית מספקת סוללה בקיבולת של 18.6Kwh המאפשרת נהיגה חשמלית מלאה עד לטווח של 68 ק"מ ועד למהירות של 140 כ"ס. הטעינה היא טעינה איטית AC בלבד, בהספק של עד 7.4Kw.

ב-ב.מ.וו ציידו את ה M5 החדשה בעיצוב העדכני של היצרנית, עם הרבה קארבון, מפלטים כפולים ועיצוב פנימי ספורטיבי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

אם עשינו לכם חשק, כמו שיש לנו ל M5 הזו, אז המחיר עומד על 1.2 מיליון ₪, פחות 100 שקלים.

אם חסרים לכם כמה שקלים לטובת רכישת ה M5 הזו, נניח 800.0 אש"ח, אנחנו שמחים לספר שדלק מוטורס רשמה גרסת כניסה חדשה לסדרה 5. אם עד היום שווקה סדרה 5 בשתי גרסאות עיקריות – 520i עם מנוע 2.0 ליטר והספק של 208 כ"ס במחיר של 480.0 אש"ח, או גרסת 530e פלאג אין הייבריד עם הספק של 299 כ"ס שמחירה מתחיל בכ – 505.0 אש"ח, עתה רשמה דלק מוטורס רמת כניסה חדשה לסדרה 5 – 520i Elegant שמחירה מתחיל ב 400.0 אש"ח.

סדרה 5. קרדיט יצרן

ה 520i Elegant מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, הספק של 190 כ"ס, ומומנט של 31.6 קג"מ. ההנעה של ה 520i Elegant היא הנעה אחורית, באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. אין כרגע נתוני ביצועים רישמיים, אני מעריך כי התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש תארך כ- 8 שניות, והמהירות המירבית עומדת על כ- 230 קמ"ש. האיבזור מפנק, אבל על מנת להנגיש את הרכב הוא ישווק במחיר זה ללא גג נפתח. עם זאת, מערכות הבטיחות נותרו מקיפות וציון איבזור הבטיחות עומד על 6. סדרה 5 מצטיינת כצפוי גם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap ומקבלת ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 22/03/2025 17:27
    הגב לתגובה זו
    בחינם.. אין לי אפילו 200 אלף
  • 2.
    אנונימי 22/03/2025 16:52
    הגב לתגובה זו
    לטסלה זולה במיאוץ ל 100 קמש
  • אנונימי 23/05/2025 18:50
    הגב לתגובה זו
    אתה משווה בין היצרן הכי טוב בעולם כבר קרוב ל100 שנה אולי עם מרצדס ל טסלה רכב זה מ 0 ל 100 .
  • 1.
    דני 22/03/2025 10:12
    הגב לתגובה זו
    מעניין כמה היבואן מרוויח על כל רכב. תבדקו יבוא מקביל
מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.

טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה