יורם מוטעי קשרי תעופה
צילום: יח"צ

קשרי תעופה מרחיבה את פעילותה ונכנסת לתחום הנדל"ן – החברה משיקה פרויקט וילות באי פארוס

חלקה של קשרי תעופה  בפרוייקט הינו 50%; הפרוייקט קיבל את כל האישורים הנדרשים לתכנון ופיתוח; עבודות הביצוע יחלו בקרוב והן צפויות להימשך כ-18 חודשים

חיים בן הקון |
נושאים בכתבה נדלן קשרי תעופה

קשרי תעופה  קשרי תעופה 0% נכנסת לתחום הנדל״ן לראשונה, ותשקיע בפרוייקט ווילות באי פארוס ביוון. חלקה ל החברה בפרוייקט הינו 50%, וצפי ההכנסות הכולל מהפרוייקט עומדמ על 7 מיליון יורו.

יורם מוטעי, מנכ״ל קשרי תעופה

לצורך כך, הקימה קשרי תעופה חברה בת  בבעלות מלאה של חברת תיירות יוונית שבה מחזיקה קשרי תעופה בחלק של 50%. החברה רכשה את השטח באי פארוס והשלימה את כלל השלבים הנדרשים בתכנון ואישור הפרויקט וכעת תחל בשלב הבינוי של הפרוייקט, במקביל לשיווקו.

עלות הפרויקט הצפויה, כולל עלויות תכנון והקמה, ללא עלות הקרקע ועלויות שיווק ופרסום, מוערכת בכ-4.5 מיליון יורו.

בניית הפרויקט צפויה להתחיל בימים אלה ולהסתיים בתוך כ–18 חודשים מיום התחלת עבודות הבינוי. מתחם הווילות יכלול וילות במחיר של החל מ–655 אלף יורו. 

במתכונת המוצעת,  הרוכשים ייהנו משירות מקיף לניהול הנכס בתקופת עונת התיירות, תוך שימוש בתשתית השיווקית הרחבה של קבוצת קשרי תעופה. במקביל, מציינת החברה כי כבר בשלב המקדמי, נמכרו וילות בפרויקט תמורת סכום כולל של כשני מיליון יורו אשר ישולמו על-ידי הרוכשים בהתאם לקצב התקדמות העבודות.

החברה צופה כי היקף המכירות הכולל של הפרויקט יהיה כ-7 מיליון יורו.

בסוף שנת 2026 צפוי להיפתח באי פארוס נמל תעופה בינלאומי שיאפשר גישה ישירה לאי ויזניק את מספר המבקרים ביעד, בין היתר באמצעות התשתית של קשרי תעופה.

 

פארוס הוא אי יווני השוכן במרכז הים האגאי, חלק מקבוצת האיים הקיקלאדיים. הוא ידוע בחופים היפים שלו, במים הצלולים ובכפרים המסורתיים עם בתים מסוידים בלבן וכנסיות עם כיפות כחולות.

בימים אלו , קשרי תעופה בוחנת השקעות נוספות באיי יוון, בקפריסין ובמקומות נוספים מתוך מגמה להרחיב את הזרוע הנדל״נית לנכסי תיירות בהם לקבוצת קשרי תעופה יהיה ערך מוסף משמעותי.

ברבעון השני של השנה דיווחה קשרי תעופה על הכנסות בסך 34.8 מיליון דולר, ירידה בהיקף ההכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד שעמד על 57 מיליון דולר. מדובר בירידה של 39%. ברווח הנקי ירדו רווחי החברה ל–218 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, בהשוואה למיליון דולר בשנה שעברה, מדובר בירידה של 79.4%. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

שווי השוק של החברה עומד על 115 מיליון שקל, ומתחילת השנה עלה בכ–44%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

איתן צוקר מנכ"ל מספנות ישראל. קרדיט: יוסי לזרובאיתן צוקר מנכ"ל מספנות ישראל. קרדיט: יוסי לזרוב

מספנות ישראל בעסקה של 200 מיליון שקל עם שברון

תעשיות מספנות ישראל תספק לשברון מדיטרניאן לימיטד, חברת בת של ענקית האנרגיה שברון שירותים לוגיסטיים בישראל תמורת כ-200 מיליון שקל; ההסכם הינו לתקופה של 10 שנים, ותואם את אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בתחום השירותים הלוגיסטיים לענף הגז-נפט בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מספנות ישראל

חברת תעשיות מספנות ישראל מספנות ישראל 0%   מעדכנת היום כי חברת הבת בבעלות מלאה, מספנות ישראל, התקשרה בהסכם עם שברון מדיטרניאן לימיטד, חברת בת של שברון Chevron Corp. -0.64%  , מחברות האנרגיה המובילות בעולם, העוסקת בישראל בהפקת גז טבעי, לאספקת שירותים שונים במתחם החברה לתקופה של 10 שנים בהיקף תמורה מוערך של כ-200 מיליון שקל. 

במסגרת השירותים שיינתנו, מספנות ישראל תספק, בין היתר, שימוש במתקנים ייעודיים, הקצאת ציוד, שירותי כוח אדם ושירותים לוגיסטיים נוספים כגון אחסון ושינוע. ההתקשרות האמורה הינה בהמשך להסכמים קודמים בין הצדדים למתן שירותים במתחם החברה, שהיו עד כה קצרי טווח, בעוד ההסכם הנוכחי הינו ארוך טווח ותואם את אסטרטגיית החברה להרחבת הסינרגיה בין כלל פעילויות החברה והרחבת הפעילות בתחום שירותי תחזוקה לוגיסטית ולוגיסטיקה בלב ים וביבשה לחברות הפועלות בענף קידוחי הנפט והגז טבעי בישראל.

איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל: "אנו מעדכנים היום על הסכם משמעותי וארוך טווח למתן שירותי תחזוקה ולוגיסטיקה לתעשיית הגז-נפט בישראל. מדובר בתחום בו אנו פועלים מזה שנים על בסיס הסכמים קצרי טווח, וההסכם הנוכחי, שהינו ל-10 שנים, מרחיב ומעמיק את ההתקשרות ומהווה לראייתנו הבעת אמון בחברה ושביעות רצון מצד הלקוח. ההסכם זה תואם את אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה בתחום אספקת שירותי תחזוקה לוגיסטית ולוגיסטיקה בלב ים וביבשה, במטרה לניצול מיטבי של פעילותינו על קו המים, וניצול היכולות הלוגיסטיות של הפעילות הנמלית שלנו. נמשיך לפעול להשבחה והרחבת פעילויות החברה".

הסקטור כולו בתנופה

בדוח האחרון שלה, הרבעון השני של 2025, מספנות ישראל הראתה כי הרווח התפעולי שלה נשחק כמעט לחלוטין, ועמד על 0.6 מיליון שקל בלבד (לעומת 18.7 מיליון ברבעון המקביל), וזאת למרות צמיחה של כ-17% בהכנסות, שהסתכמו בכ-352 מיליון שקל. וכך, כניסתה לתחום האנרגיות המתחדשות כספקית שירותי לוגיסטיקה יכולה להגדיל משמעותית את שיעורי הרווח שהלכו והצטצמו. אמנם הרבעון השני היה מעין רבעון ביניים, היות ופרויקט ה'רשף' בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל שנחתם מול משרד הביטחון בסוף 2024, עוד לא בא לידי ביטוי, אבל כך או כך, הרחבת הפעילות צפויה לתרום לרווחיות החברה. 

מבחינת הסקטור, המדיניות הישראלית התומכת בייצוא גז כאמצעי לחיזוק המשק המקומי ומעמדה האזורי של ישראל מובילה להתרחבות. לאחרונה, חתמו שברון, (המייצגת את בעלי הזכויות במאגר הגז הטבעי לוויתן), וחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) על הסכם הולכת גז (GTA), שיממן את חלקם של המיזם המשותף (לוויתן) בפרויקט ניצנה.