אתי אלישקוב ליברה
צילום: אבי מועלם
ראיון

הנהגים הצעירים יניעו את הצמיחה בליברה? "זה מביא המון מבוטחים"

אחרי שלוש שנים בהן הרווחיות של חברת הביטוח ליברה הלכה ונשחקה, ברבעונים האחרונים היא חוזרת להציג רווח, בראיון לביזפורטל מסבירה אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית החברה מה עומד מאחורי השיפור בתוצאות וכיצד היא מקווה להרוויח מהשירות החדש שהשיקה בתחילת השנה
איתן גרסטנפלד | (7)

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה ליברה -0.26%  הונפקה במהלך שנת 2021 בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-450 מיליון שקל. ההתחלה הייתה מבטיחה, והסיפור של חברת ביטוח דיגיטלית וצעירה קרץ למשקיעים (באותה העת שוויה של למונייד הישראלית הרקיע שחקים בוול סטריט), שהביאו את החברה לשווי של כמעט 800 מיליון שקל חודשים ספורים לאחר ההנפקה. אך אז הגיעה הנפילה, ירידה ברווחיות החיתומית בענף הרכב, תחום הפעילות שהמרכזי של החברה הביא לשחיקה ברווחיות ולמעבר להפסד תפעולי.

עם זאת, בשנה האחרונה נראה שהשיפור בענף הרכב החזיר את הצבע לפנים של החברה. את הרבעון השני סיימה ליברה עם צמיחה של 30% בפרמיות שעמדו על כ-182 מיליון שקל. לצד זאת רשמה בחרה מעבר לרווח נקי של כ-13 מיליון שקל, הודות לצמיחה בפרמיות הממוצעות לצד שיפור חיתומי.

"המספרים מדברים בעד עצמם. חיכינו לרגע הזה בכל השנתיים האחרונות, כי כשהנפקנו את החברה אחרי חצי שנה הגיע משבר הרכב, ככה שלא הצלחנו לקצור את הפירות וזה היה מבאס. עכשיו אנחנו רבעון רביעי מציגים צמיחה. המודל העסקי מוכיח את עצמו, מבחינת איכות המבוטחים ו-Loss Ratio (שיעור כיסוי הנזקים, א"ג). מה שנשאר לנו הוא להשאיר את המודל ולצמוח ממנו", מסבירה אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה בראיון לביזפורטל.

איך באמת צומחים מכאן?

"בניגוד לשנה שעברה שבה חצי מהגידול היה מהפרמיה, השנה הגידול ברובו המוחלט הוא מכמות המבוטחים. ליברה היא מותג אהוב, שהוכיח את עצמו בכל המדדים. אנחנו מציעים כיסויים ועוד שלל דברים".

האם נראה עלייה בפרמיות?

"פרמיית הסיכון היום מגלמת את היעד של  ה-Loss Ratio. צריך להגיד שביולי ואוגוסט חל גידול בכמות גניבות הרכב. זה מצער מאד ברמה הביטחונית, אני מקווה שזה יטופל, אבל זה כרגע המצב. פרמיית הסיכון שלנו עדיין מכסה והולמת את הרווחיות שאנחנו רוצים, ואת המודל העסקי שלנו. כרגע אני לא רואה מצב שזה ישפיע על הפרמיות כי יש רווחיות נאה. אם חלילה זה ישפיע, אולי תהיה עוד עלייה, כרגע כמעט שנה אין עליות". 

הנהגים הצעירים יניעו את הצמיחה בליברה?

אחד מאפיקי הצמיחה עליהם מצביעה אלישקוב מגיע מכיוונם של הנהגים הצעירים. בתחילת השנה השיקה ליברה שירות חדש בשם "Chik", מוצר נפרד הפועל באמצעות אפליקציה ומאפשר רכישה של ביטוח ייעודי לנהג צעיר לתקופות של 24 שעות תמורת 30 שקל. לפי ליברה, מאז ההשקה היא הגיעה לכ-100,000 שימושים. בכך פונה החברה לשוק של כ-670,000  בעלי רישיון נהיגה עד גיל 24.

"מתוך 100 אלף השימושים, 60 אלף לא היו מבוטחי ליברה. הנתונים עולים על היעדים השנתיים שלנו. אחנו מדברים על כמה חודשים שהקהל מצביע ברגליים, אוהב את הטכנולוגיה. הבן שלי חייל ואומר לי שכולם מכירים את זה. בכנות, זה לא כסף גדול, מדובר על 3-4 מיליון שקל בחודש, אבל בסוף זה מביא אוקיינוס של מבוטחים, כולל ההורים שלהם. מדובר בפוטנציאל צמיחה לא ממומש."

אחרי שעקפת את היעד השנתי מה היעדים המעודכנים?

"200 אלף? כן, בסוף שנה אני רוצה להגיע ל-200 אלף שימושים בחודש. אלו מספרים מטורפים. מדובר במספרים שאין לחברות אחרות. אנחנו חד משמעית מובילים בשוק הזה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

איך את מסבירה את זה, הרי נכנסתם לתחום קצת באיחור?

"מוצר לנהגים צעירים יש לכולם, אבל מרביתם מוגבלים. לדוגמא, חברה אחת מגבילה לארבעה ימים, אחרת לא מאפשרת אחרי 22:30 או שמבוססת על מרחק נסיעה. אנחנו הורדנו את המגבלות. אבל השינוי הגדול הוא שאתה לא צריך להיות לקוח של ליברה, בדיוק כמו שכולם יכולים לעשות שימשו בביט גם אם הם לא לקוחות של בנק הפועלים, וזה מה שהביא את הקפיצה".

\

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יריב 23/08/2024 19:13
    הגב לתגובה זו
    אני מהלקוחות הראשונים, הרכב התיישן בשנה, וקיבלתי הצעה יקרה ביותר מ 20% לעומת שנה שעברה שגם היא הייתה יקרה משמעותית מהשנה שלפני כן. מותר להעלות מחירים בשוק תחרותי אבל בבקשה מהמכ"לית - כשאת מעלה מחירים לפחות תגידי את האמת ואל תכחישי שאתם מעלים מחירים. בלית ברירה מ 1.9 אני עובר לווישור שזולה יותר.
  • 6.
    הכי טובה בשירות (ל"ת)
    חברה סבבה 22/08/2024 22:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חברה על הפנים שנים ההיתי שם השנה בטלתי (ל"ת)
    ישראל 22/08/2024 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אני בליברה ומאוד מבסוט. משלמים תביעות מהר מאוד (ל"ת)
    תומר 22/08/2024 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 21/08/2024 21:33
    הגב לתגובה זו
    הקפיצו מחירים, לקוח ללא תביעות קבלתי הצעות זולה ב 20 אחוז בחברה אחרת תבצעו סקר שוק תקבלו תנאים ומחירים יותר זולים מליברה
  • 2.
    YL 21/08/2024 19:27
    הגב לתגובה זו
    כ דוגמית אן להשוות את המחירים היקרים ב ליברה ל אומת ביטוח ישיר מוזמנים לבדוק עם עובדות בשטח קשה......
  • 1.
    לרון 21/08/2024 17:43
    הגב לתגובה זו
    של חברה בעלת פוטנציאל מחשבתי גבוה,לא המלצה אין קשר
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.08%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אקסל מזנקת 7%, מניות השבבים מאבדות כ-2.5%; חברות הביטוח יורדות 0.9%

בדקנו מי 17 המניות שהכי אכזבו את המשקיעים מתחילת השנה; ת"א 35 יורד קלות אחרי שחגג אתמול שיא חדש של 3,600 נק' וגם שיא בתשואה - מדד הדגל קפץ ביותר מ-50% מתחילת השנה; טבע עוקפת את בנק לאומי כחברה הגדולה ביותר בבורסה; אקסל פותחת בזינוק אחרי שגם זינקה אתמול - האם הידיעה על הרכישות החדשות דלפה לפני שהמשקיעים ידעו?  

מערכת ביזפורטל |

   


התנועות במדדים: מדד ת"א 35 0.1%    מדד ת"א 90 0.67%     מדד ת"א 125 0.23%  

דולר שקל רציף -0.21%       

BITCOIN -2.1%