דוחות

ליברה עם דוחות חזקים: צמיחה של 30% בפרמיות - המניה מזנקת

חברת הביטוח הדיגיטלית הציגה צמיחה בפרמיות הממוצעות לצד שיפור חיתומי שסייעו לה לעבור לרווח נקי של 13 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד |

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה ליברה -2.19%  מסיימת את הרבעון השני עם צמיחה של 30% בפרמיות, לצד מעבר לרווח נקי של כ-13 מיליון שקל. זאת על רקע צמיחה בפרמיות הממוצעות לצד שיפור חיתומי.

הפרמיות ברוטו ברבעון השני עמדו על כ-182 מיליון שקל, צמיחה של כ-30% לעומת כ-140 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה החברה מעבר לרווח נקי של כ-13.3 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-800 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח מיוחס בעיקר לשיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב רכוש, לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה בעלות התביעה הממוצעת אשר נובעת מירידה קלה בשכיחות הגניבות. זאת לצד גידול ברווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהיקפו מסתכם בכ-450 מיליון שקל.

\

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה. קרדיט: ביזפרוטל

חלוקה למגזרים

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש צמחו בכ-34% והסתכמו בכ-120 מיליון שקל לעומת כ-89.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, המלווה בעלייה בפרמיה הממוצעת וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו בכ-54.2 מיליון שקל לעומת כ-45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-20%.

הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, עסק, חיות מחמד וביטוח נסיעות לחו"ל) הסתכמו בכ-6.4 מיליון שקל, גידול של כ-33% לעומת כ-4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השני נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-1.4 מיליון שקל לעומת כ-400 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.03%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

אבי לוי
צילום: ישראל הדרי

דיסקונט יתן לכם 25 שקל בחודש וירוץ לעשות קמפיין באיילון

אחרי לאומי ופועלים גם דיסקונט מצטרף לחגיגת ה"הטבות": ריבית שנתית של 3% על יתרות זכות בעו"ש - אבל רק עד 10,000 שקל ורק אם סך הנכסים לא עובר את ה-30 אלף; חבל שיוזמה מבורכת של "ריבית על העו"ש" מגיעה עם כל כך הרבה אותיות קטנות

רן קידר |

בנק דיסקונט דיסקונט -0.36%   הודיע היום על הטבה לללקוחותיו, שתגיע בצורת תשלום ריבית שנתית בשיעור של 3% על יתרה זכותית בחשבון העו"ש. ההטבה מיועדת ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים, ותינתן על יתרות של עד 10 אלף שקל. תנאי נוסף לקבלת ההטבה הוא שסך הפאסיבה בחשבון (כלומר יתרות בעו"ש, פיקדונות, ניירות ערך ומט"ח) לא יעלה על 30 אלף שקל. 

חישוב פשוט מראה שמדובר ב-300 שקל לכל היותר, ועם זאת, כל מהלך של שיפור התנאים הוא מהלך מבורך ונכון לעכשיו, זוהי הריבית הגבוהה ביותר על העו"ש. על פי נתוני הבנק, רוב לקוחותיו מחזיקים ביתרה זכותית ממוצעת שאינה עולה על 10 אלף שקל, וכך על פי הבנק ההטבה רלוונטית לרוב מוחלט של קהל היעד. אם זה אכן המצב, נשאלת השאלה האם רוב הלקוחות נמצאים באוברדראפט ומה היחס בין ההטבה לריבית שנגבית. בכל אופן, על פי הבנק, הסיבה שההטבה מוגבלת בסכום היא שלקוחות בעלי יתרות גבוהות יותר נוטים ממילא להפנות כספים לאפיקים נושאי תשואה אחרים כמו פיקדונות או ניירות ערך. המהלך מצטרף לשורת צעדים שיזם דיסקונט לאחרונה לטובת הצרכנים, בהם החזרי עמלות, החזרי ריביות חובה והקלות בהלוואות. 

המהלך מצטרף למהלכים של בנק לאומי לאומי -0.77%   ובנק הפועלים פועלים -0.27%  , שיצאו בהטבות עם ערך דומה. בנק לאומי הכריז שהחל ב-1 באוקטובר הוא יעניק הנחה של רבע אחוז במסלול הפריים. כלומר, לקוחות שמעבירים משכורת לבנק ומחזיקים משכנתא או הלוואה צמודת פריים, ישלמו ריבית נמוכה יותר. אם ריבית הפריים במשק עומדת למשל על 6%, הרי שבלאומי היא תחושב ללקוחות הזכאים כ-5.75% בלבד. המהלך לא שינה את ריבית הפריים הרשמית במשק (שממשיכה להיקבע על ידי בנק ישראל), אלא העניק ללקוחות לאומי הנחה נקודתית, מעין "פריים מינוס 0.25". מי שמחזיק חצי מיליון שקל במסלול פריים לתקופה של 25 שנה יכול לחסוך בערך 75 שקל בחודש, ובמיליון שקל מדובר כבר על כ-150 שקל בחודש. לאורך השנים זה מצטבר לסכומים של עשרות אלפי שקלים. גם אצל לאומי היה זה חלק משורה של צעדים ששידרו ללקוחות מסר ברור: אנחנו רוצים שתישארו אצלנו. למשל, הבנק הודיע על ריבית של 2% על יתרת זכות עד 10,000 שקל. 

לאומי מוריד את הריבית על משכנתא למעבירי משכורת ב-0.25%

לעומתם, בנק הפועלים הודיע לפני כשבועיים שיחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה במועד ההודעה, ה-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים. גם במקרה הזה לא מדובר בסכום משמעותי אלא במסר. 

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה