אשטרום נכסים: ירידה של כ-54% ברווח הנקי ל-20.9 מיליון שקל
חברת אשטרום נכסים פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני והציגה עליה של כ-18% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנגד, הרווח הנקי ירד בכ-53% לסכום של כ-21.7 מיליון שקל. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מירידה חדה בשולי הרווחיות הגולמית ושערוכי נדל"ן.
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של 2019 עלו בכ-18% לכ-69.2 מיליון שקל, לעומת כ-58.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס למכירות בפרויקט LYFE (מגדלי משרדים בעיר בני ברק) בהיקף של כ-19.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת כ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-20.9 מיליון שקל, ירידה של כ-54%, לעומת כ-45.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מירידה חדה בשולי הרווחיות הגולמית ומהוצאה בסך של כ-21.9 מיליון שקל שנרשמה בגין ירידת ערך נדל"ן להשקעה ברבעון, שמיוחסת לזקיפת הוצאות נלוות ומיסי רכישה ששולמו על ידי החברה עם רכישת הנכס בליברפול באנגליה.
צניחה בשולי הרווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי, הסתכם בכ-42 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית אשר עמדו על 60.7% ברבעון הנוכחי לעומת 71.3% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווחי פרויקט LYFE הסתכם הרווח הגולמי ברבעון בכ-37.4 מיליון שקל לעומת 40.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הירידה מיוחסת לגידול בהוצאות אחזקה, בעיקר בנכסי החברה בגרמניה.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-29.9 מיליון שקל, ירידה של כ-55.3% לעומת כ-67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, ברבעון המקביל אשתקד נרשם רווח מעליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-12.6 מיליון שקל, לעומת הוצאה בסך של כ-21.9 מיליון שקל שנרשמה בגין ירידת ערך נדל"ן להשקעה ברבעון הנוכחי שמיוחסת בעיקרה לזקיפת הוצאות נלוות ומיסי רכישה ששולמו על ידי החברה עם רכישת הנכס בליברפול באנגליה.
- 1.אליעזר 20/11/2019 13:30הגב לתגובה זוערך המניה ירד חזק,אי אפשר לעבוד על כולם תמתינו לרבעון הבא ותראו
- רון 21/11/2019 01:00הגב לתגובה זוחברה חזקה עם עתיד מדהים, לא יודעים לקרוא דוחות , המניה בקרוב תמשיך חזק צפונה . המוכרים דל היום הם הקונים של המחר , פריירים לא מתים
- מר קוקו 20/11/2019 23:23הגב לתגובה זוכותב הכתבה חסר מושג , אם היה קורא נכון את הדוח , היה מבין שירידת הערך נובעת מרכישה חדשה , נחכה לדוח השנתי , בוא לפי ההיוון הנוכחי של החברה צפויה הצפת ערך עתידית . נמתין לדוח השנתי !

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
