ירון רוקמן
צילום: ישראל הדרי

אשטרום נכסים: ירידה של כ-54% ברווח הנקי ל-20.9 מיליון שקל

החברה מסכמת את הרבעון השלישי עם עלייה של 18% בהכנסות ל-69.2 מיליון שקל; גידול בהוצאות האחזקה, בעיקר בנכסי החברה בגרמניה, חתכו את שולי הרווחיות הגולמית ל-60.7%
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת אשטרום נכסים פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני והציגה עליה של כ-18% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מנגד, הרווח הנקי ירד בכ-53% לסכום של כ-21.7 מיליון שקל. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מירידה חדה בשולי הרווחיות הגולמית ושערוכי נדל"ן.

הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי של 2019 עלו בכ-18% לכ-69.2 מיליון שקל, לעומת כ-58.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס למכירות בפרויקט LYFE (מגדלי משרדים בעיר בני ברק) בהיקף של כ-19.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת כ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

למרות הגידול בהכנסות, בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-20.9 מיליון שקל, ירידה של כ-54%, לעומת כ-45.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מירידה חדה בשולי הרווחיות הגולמית ומהוצאה בסך של כ-21.9 מיליון שקל שנרשמה בגין ירידת ערך נדל"ן להשקעה ברבעון, שמיוחסת לזקיפת הוצאות נלוות ומיסי רכישה ששולמו על ידי החברה עם רכישת הנכס בליברפול באנגליה.

צניחה בשולי הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי, הסתכם בכ-42 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות הגולמית אשר עמדו על 60.7% ברבעון הנוכחי לעומת 71.3% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווחי פרויקט LYFE הסתכם הרווח הגולמי ברבעון בכ-37.4 מיליון שקל לעומת 40.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר הירידה מיוחסת לגידול בהוצאות אחזקה, בעיקר בנכסי החברה בגרמניה.

 

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-29.9 מיליון שקל, ירידה של כ-55.3% לעומת כ-67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, ברבעון המקביל אשתקד נרשם רווח מעליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-12.6 מיליון שקל, לעומת הוצאה בסך של כ-21.9 מיליון שקל שנרשמה בגין ירידת ערך נדל"ן להשקעה ברבעון הנוכחי שמיוחסת בעיקרה לזקיפת הוצאות נלוות ומיסי רכישה ששולמו על ידי החברה עם רכישת הנכס בליברפול באנגליה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אליעזר 20/11/2019 13:30
    הגב לתגובה זו
    ערך המניה ירד חזק,אי אפשר לעבוד על כולם תמתינו לרבעון הבא ותראו
  • רון 21/11/2019 01:00
    הגב לתגובה זו
    חברה חזקה עם עתיד מדהים, לא יודעים לקרוא דוחות , המניה בקרוב תמשיך חזק צפונה . המוכרים דל היום הם הקונים של המחר , פריירים לא מתים
  • מר קוקו 20/11/2019 23:23
    הגב לתגובה זו
    כותב הכתבה חסר מושג , אם היה קורא נכון את הדוח , היה מבין שירידת הערך נובעת מרכישה חדשה , נחכה לדוח השנתי , בוא לפי ההיוון הנוכחי של החברה צפויה הצפת ערך עתידית . נמתין לדוח השנתי !
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.