מטומי מדווחת על גידול של 13% בהכנסות, "פעלנו ליישום האסטרטגיה החדשה"

ההפסד המתואם (Non-GAAP) של מטומי הסתכם ב-2 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 4 מיליון דולר בתקופה המקביל אשתקד 
מערכת Bizportal | (1)
נושאים בכתבה מטומי

חברת מטומיהדואליות (נסחרת גם בלונדון) שמתמחה בתחום הפרסום הדיגיטלי דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לסיכום המחצית הראשונה לשנת 2017. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 13% בהכנסות ל-141 מיליון דולר. ההכנסות בתחום המובייל רשמו גידול של 104% וההכנסות מתחום הדומיין מוניטיזיישן רשמו גידול של 69%. מנגד, בתחום הוידאו והמייל נרשמה ירידה בהכנסות.

בתוך כך, ההפסד של החברה על בסיס GAAP גדל ל-6.5 מיליון דולר, זאת מול הפסד של 5.3 מיליון דולר בתקופה המקביל אשתקד. ההפסד המתואם (Non-GAAP) של החברה התכווץ ל-2 מיליון דולר מ-4 מיליון דולק בתקופה המקביל אשתקד.

בפילוח גיאוגרפי, ארה"ב המשיכה לרכז את מרבית הפעילות עם הכנסות של כ-107.7 מיליון דולר במחצית הראשונה לשנת 2017, לעומת כ-86.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כמו-כן, ההכנסות באזור אסיה-פסיפיק גדלו בכ-151% והסתכמו בכ-12.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017, בהשוואה לכ-5.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

תוצאות הפעילות (GAAP) במחצית הראשונה של 2017 ובמחצית הראשונה של 2016 כוללות התאמות חד-פעמיות של כ-8.4 מיליון דולר ו-0.3 מיליון דולר, בהתאמה. ההתאמות החד פעמיות מיוחסות בעיקר לירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים הנובעות מפעילות הווידאו ומשינויים מבניים בתחום האימייל, התחייבויות בגין תמורות מבוססות ביצועים בגין רכישות עבר, עלויות עסקה ורווחי הון ממכירת פעילויות

שגיא נירי, מנכ"ל מטומי: "במהלך המחצית הראשונה של שנת 2017 פעלנו ליישום האסטרטגיה החדשה של מטומי, במסגרתה ביצעה החברה מהלכים לצורך התמקדות במנועי הצמיחה המרכזיים שלה, וזאת לצד מימוש אחזקות בפעילויות בתחומים שאינם בליבת העסקים המוגדרת. כמו כן, המשכנו בהתייעלות, שכללה צמצום סעיפי ההוצאות, והתאמת מצבת כוח האדם של החברה. אנו שבעי רצון מהשלמת המהלכים, וחשים כי המיקוד בתחומי המובייל ודומיין מוניטיזיישן יתחילו להניב פירות כבר בתוצאות המחצית השנייה, כשמלוא השפעתם תבוא לידי ביטוי במהלך 2018 והלאה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נקווה שגם סומוטו תפנק ככה (ל"ת)
    כי פירסום עובד :-) 28/09/2017 20:19
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳