פרסום ראשון

מאחורי המחזור בבי-קום: האם טדי שגיא מתכנן להפיץ מניות לגופים מוסדיים?

במהלך היום גופי חיתום פנו למשקיעים מוסדיים לרכישת מניות אך לעת עתה המהלך נעצר בשל התנודתיות במניה
תומר קורנפלד | (5)

מניית בי קומיוניקיישנס מרכזת כעת את המחזור החמישי בגובהו בשוק - כעשרה מיליון שקל. ל-Bizportal נודע כי מאחורי העסקאות הגדולות במניה עומד רצון של איש העסקים להפיץ כמיליון מניות החברה בהיקף של 30-50 מיליון שקל. בין המשקיעים אשר הביעו התעניינות עומדת חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות מיטב.

לאורך יום המסחר נפוצו שמועות על כוונתו של שגיא למכור מניות וגורמים בשוק וגורמי החיתום אף עניינו משקיעים פרטיים ומוסדיים לבצע את ההשקעה. כאשר מידע זה דלף לשוק, הגיבה מניית החברה בירידה של עד שלושה אחוזים, דבר אשר הוביל לביטול או עיכוב של הפצת המניות.

חברת בי קומיוניקיישנס היא בעלת השליטה בחברת בזק ומחזיקה בכ-31% ממניותיה. לפני כשנה נכנס להשקעה בחברה איש העסקים טדי שגיא כשרכש מידי אינטרנט זהב כ-12% ממניות החברה, במחיר של 35 שקלים למניה. כעת נראה ששגיא מעדיף להקטין את חשיפתו לחברת האחזקות של אלוביץ.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    All the best USA 12/02/2014 19:25
    הגב לתגובה זו
    הצילוווווו אני בהפסד עצוםםםםםםם של 70009 ש״ח בביקום
  • 3.
    BcoM uppppppp (ל"ת)
    All the best for USA 12/02/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ש לו אופציה לקנות במחיר 3 ש"ח סטוק נוסף (ל"ת)
    רן 12/02/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מרק 12/02/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    מותר לו למכור ויהיו קונים . המניה שווה כיפליים הוא יודע זאת אבל נמאס לו שכל יום עושים חשבון כמה הרוויח .
  • אחד שמכיר 12/02/2014 14:59
    הגב לתגובה זו
    המניה שווה כפליים ולא רק שהוא מוכר, היא אפילו יורדת 3%.....והדבר הכי חכם שטענת שנמאס לו (למאמי) שכל יום עושים חשבון כמה הרוויח, למה הוא לא מוכר את כל המניות ? וכי אחרי המכירה הזו לא יעשו חשבון כמה הוא מרוויח?.......ודבר אחרון: האיש חי על דאווין,רוח וצלצולים......ביום שלא יתעסקו בו - הוא ייבול כמו פרח.
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסףאייל רביד מנכ"ל ויקטורי. צילום: שלומי יוסף
דוחות

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי

הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטורי

רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25%  דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת 9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64%  , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.

מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.

נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית 

ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.