בבילון בהסכם חשוב: תשתף פעולה עם יאהו באינטרנט בארבע השנים הקרובות

בתחילת החודש חשף Bizportal כי בחודשים האחרונים מסיתה בבילון תעבורת גולשים ליאהו. היום מגיע ההסכם הרשמי. בבילון: "להסכם תהיה תרומה מהותית לחברה"
תומר קורנפלד | (11)

חברת בבילון מהדקת את היחסים שלה עם יאהו - ועכשיו זה גם רשמי. חברת האינטרנט מדווחת הבוקר כי חתמה על שיתוף פעולה עם ענקית החיפוש לתקופה של ארבע שנים בתחום האינטרנט והמובייל. בבילון מעריכים כי להסכם תהיה תרומה מהותית לחברה, אך היא אינה יכולה לכמת את גובה התרומה.

שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין בבילון לבין יאהו נחשף ב-Bizportal כבר בתחילת אפריל. שיתוף הפעולה הולך וצובר תאוצה מאז תחילת השנה ובמסגרתו מסיטה החברה תעבורה של גולשים מגוגל ליאהו דרך אתר אשר נקרא delta-search. לידיעה בהרחבה

ההסכם של בבילון מול יאהו אשר מסמנת את תחום החיפוש הינו חלק מהמדיניות של בבילון להקטין את התלות שלה בגוגל אשר הייתה בשנים האחרונות לקוח מהותי עבור החברה ושולטת בתחום החיפוש העולמי. את ההכנסות מתחום הפרסום באינטרנט ייחלקו החברות ביניהן ביחס אשר לא פורסם.

נציין כי אתמול עלתה מניית בבילון במסחר בכ-3% תוך שהיא מרכזת מחזור חריג. מאז השפל אותו רשמה המניה בסוף חודש מארס טיפסה המנייה בכ-15% מערכה. עם זאת, המניה עדיין נמצאת 50% מתחת לשיא אותו רשמה בחודש יולי האחרון כאשר נסחרה במחיר של כ-40 שקלים למניה.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אפל גם בשיתוף פעולה עם יאהו, ז"א נקודה חיובית נוספת. (ל"ת)
    דד 24/04/2013 08:13
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    משבית שמחות 23/04/2013 15:38
    הגב לתגובה זו
    בקטנטנה. תרד 2 אחוז ואח"כ עוד איזה 0.5 אחוז ולאחר מכן עוד משהו כמו 2-3 אחוזים ושתשלים ירידה של 8-10 אחוזים תעלה שוב איזה אחוז,אבל אז שוב תרד. אגב ביום של ההנפקה אם תיהיה ,המנייה תרד. מדבר מניסיון. החוכמה היא שגם אם יש דבר טוב נקודתי או דבר רע נקודתי .(במיקרה של היום עלייה בבילון) היא לראות את כל התמונה. כותב שורות אלו הוכיח את דבריו.
  • 9.
    פלח שוק נוסף בסלולר (ל"ת)
    50% לפחות בטווח הקצר 23/04/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 23/04/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
    תאספו סחורה היום שלא תגידו לא ידעתי לא אמרו לי..חברה מעולה ומבטיחה.בעלים ומנהלים מעולים שהביאו ויביאו את החברה לשיאים חדשים בכל הזדמנות.כל הסממנים מראים כלפי מעלה!!!
  • 7.
    הכניסה לסלולר תיתן אותותיה!!! (ל"ת)
    הקפיצה אמיתית בדרך 23/04/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הנהלה אחראית ומעולה (ל"ת)
    שלומי 23/04/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עוד לא אמרה את המילה האחרונה בהצלחה למחזיקים (ל"ת)
    בבילון לא לפספס 23/04/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בני 23/04/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
    אולי בקרוב
  • 3.
    רומיאו 23/04/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    נכון שהם משתמשים בתולעת מטורפת בכדי להשתלט על סרגלי הכלים, אך המהלך החשוב ביותר שנעשה, היא חלוקת התכנה באמת בחינם. במצב כזה, מספר המשתמשים שימחוק את הסרגל יצטמצם משמעותית, בד בבד עם מספר האנשים הגבוה יותר שיחליטו להוריד את התכנה.כלומר, גם ההמרה (CONVERSION) תהיה גבוהה יותר וגם מספר הלקוחות האבסולוטי יגדל. המשמעות הכלכלית ירידה בהוצאות הפרסום (בשלב הראשוני תיתכן גם ירידה בהכנסות) אבל עלייה משמעותי בשורת הרווח !!! אם נחשוב גם על הכניסה לסלולאר, הרי שיש כאן חברה מאד מאד מבטיחה, ושנסחרת במחיר נמוך ביותר. ההנחה שלי שהרווח כבר ברבעון הנוכחי יהיה גבוה בהרבה מרבעונים קודמים, גם בגלל ההסכם עם יאהו. אני עוקב ומכיר את החברה, ואין כאן ניסיון לשכנע לרכוש. וכן אני מחזיק במניות:)
  • 2.
    nimi 23/04/2013 09:36
    הגב לתגובה זו
    מי שהספיד את החברה יאכל את הכובע. בהצלחה למחזיקים
  • 1.
    סוף סוף קופה רושמת (ל"ת)
    דד 23/04/2013 09:16
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.