בניגוד לציפיות: מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ירד ב-0.2%

ירידות נרשמו במיוחד בסעיפי הירקות והפירות הטריים (4.7%). בסעיף התחבורה נרשמה גם ירידה משמעותית של 1.4%. יניב פגוט: "האינפלציה במשק אינה עומדת להתאפס בשנה הקרובה"
יואב כהן | (6)

לפני זמן קצר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את המדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר. על פי התחזיות, המדד היה צפוי לבצע עליה של 0.2% אבל בפועל המדד הפתיע ורשם ירידה של 0.2% והגיע לרמה של 106.0

נקודות לעומת 106.2 נקודות, בחודש הקודם .

המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.1 אחוז והגיע לרמה של 106.0. המדד ללא דיור והמדד ללא אנרגיה נותרו ללא שינוי ברמה של 104.5 נקודות ו-104.9 נקודות, בהתאמה.

ירידות נרשמו במיוחד בסעיפי הירקות והפירות הטריים (4.7%). בסעיף התחבורה נרשמה גם ירידה משמעותית של 1.4%. בסעיף הדיור נרשמה ירידה של 0.8% ובשירותי החינוך נרשמה ירידה של 0.5%. מבין הירקות הטריים הוזלו במיוחד העגבניות (21.3%), כרוב (18.4%), כרובית (17.1%), סלק (13.8%).

עליות נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה (5.5%), סעיפי המזון ב-1%הבריאות ב-0.5% ובסעיפי הריהוט והציוד לבית נרשמה עליה של 0.3%. בסעיף אחזקות הדירה נרשמה עליה של 0.2%. בסעיף המזון התייקרות מיוחדת נרשמה בעוף טרי (5.7%), גלידות (4.7%), שמן (4.2%), אורז (3.3%) ככר לחם (2.5% אחוזים) ומעדני חלב וגבינה (2%).

מדד מחירי ההלבשה וההנעלה עלה ב-5.5%; בניכוי השפעות עונתיות ירד המדד ב-0.1%. בסעיף ההלבשה התייקרו במיוחד בגדי ספורט והתעמלות ב(7%) הלבשה עליונה (6.4%) והלבשה תחתונה (6.1%).

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אמר בתגובה: "הפתעה רודפת הפתעה בכל האמור במדדי המחירים לצרכן. זה החודש השלישי ברצף בו מפתיע המדד החודשי בגדול. רכיב שירותי דיור בעלות צנח ב- 1% ובשילוב עם ירידה חדה במחירי הירקות אשר נטרלה את עליית רכיב מחירי המזון במדד גררו את מדד המחירים החודשי לטריטוריה השלילית".

פגוט המשיך: "למרות שמדד חודש ספטמבר ואוקטובר נמוכים באופן משמעותי מן התחזיות אנו סבורים כי האינפלציה במשק אינה עומדת להתאפס בשנה הקרובה ומעריכים כי העלאות מיסים עקיפים, המשך עליית מחירי מזון, עלייה חזקה במחירי החשמל ועוד יגררו אינפלציה של כ- 2% בשתיים עשר החודשים הקרובים".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    זו לא הפתעה זה שקר וזיוף נקודה (ל"ת)
    אלי 18/11/2012 08:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דוד 15/11/2012 23:15
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להיות סטטיסטיקאי כדי להבין שנתוני הלמ"ס לגבי יוקר המחיה אינם תואמים למתרחש בשטח. המחירים במשק דוהרים קדימה והמדד המדווח יורד. אין מצב שהאינפלציה ב 12 חודשים לאחור (מדד אוקטובר 2011) מסתכמת ב-1.8%. לאור זאת יש להקים ועדת כלכלנים בלתי תלויה שתבדוק את חישובי המדד ותתאים אותם למתרחש בשטח.
  • 4.
    תום 15/11/2012 20:10
    הגב לתגובה זו
    איך יכול להיות שעליה של אחוז שלם נעלמה לחלוטין מהמדד? נראה כי המניפולציות הגיעו גם לאזור הזה.
  • 3.
    כמה מטומטם 15/11/2012 19:27
    הגב לתגובה זו
    חושבים שאנחנו אידיוטים. כל העליות המחירים לא באמת התרחשו הא
  • 2.
    לא ברור (ל"ת)
    לא הגיוני 15/11/2012 19:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עשו מניפולציה (ל"ת)
    נתון מרמה 15/11/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.