ב-UBS חותכים מחירי יעד לכל חברות התקשורת, מעלים המלצה לסלקום

האנליסט רוני בירון חיובי על סקטור התקשורת בטווח הארוך, "הזרים מאוכזבים מהרגולציה בישראל, ולא רק בתחום התקשורת"
תומר קורנפלד | (4)

סקטור התקשורת מסרב לרדת מהכותרות. התחרות הגוברת בענף הסלולר וצניחת מחירי המניות, גרמה לכלכלני UBS לעדכן את ההמלצה למניית סלקום לדרגת קנייה. במקביל, ב-UBS חוזרים על המלצת קנייה למניות פרטנר ובזק.

האנליסט רוני בירון מ-UBS חיובי על סקטור התקשורת בטווח הארוך, אך מזהה תנודתיות גבוהה בטווח הקצר, דבר אשר עדיין מרחיש את המשקיעים הזרים. לדבריו, "קיימת אכזבה גדולה מהרגולציה בישראל, ולא רק בתחום התקשורת".

בירון חתך היום את מחירי היעד לכל סקטור התקשורת. בזק מקבלת אצלו מחיר יעד של 6.7 שקלים (במקום 9.3 שקלים), מניית סלקום מקבלת מחיר יעד של 10.5 דולר (לעומת 15 דולר). באשר לפרטנר, בירון מוריד את מחיר היעד מ-40 שקלים ל-30 שקלים.

לאחרונה השיקה פרטנר חבילת 'הכל כלול' מוזלת במחיר של 88-98 שקלים לחודש באמצעות חברת הבת 012. "המהלך מגדיל את אי הוודאות בטווח הקצר", כותב בירון. "להערכתנו, המהלך מקרב את הסקטור לקונסולידציה, ולכן אנחנו רואים תיקון כלפי מעלה בשלב מסוים".

המנייה המועדפת על UBS היא חברת בזק, זאת למרות הלחצים הצפויים בתחום הקווי ושוק הטלוויזיה הרב ערוצים. ב-UBS מציינים שהם מזהים איתנות פיננסית חזקה יותר מאשר בסלקום ופרטנר כאשר המשקיעים יכולים ליהנות מתשואת דיבידנד של 20%.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מיכה 25/06/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    בלבלתם בין פרטנר לסלקום
  • 3.
    המומחה 25/06/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    מספרים לכם םיפורים כדי לקנות בזול. אל תאמינו המניה תעלה חזק.
  • 2.
    איתי 25/06/2012 11:27
    הגב לתגובה זו
    דיבידיבדיבידנד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 1.
    ברוקר 25/06/2012 10:21
    הגב לתגובה זו
    סבלנות ירוויח הרבה כסף שם אלה מניות שמחלקות דיבידנד בנוסף שמגן על ההשקעה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.