איך מפעילים את ביטוח הרכב?
רוב בעלי הרכב משקיעים סכומי כסף לא קטנים על ביטוחי רכב – בין אם ביטוח חובה וביטוח צד ג' ובין אם ביטוח חובה וביטוח מקיף.
עכשיו, למרות שהביטוחים אמורים בעיקר להסב לנו שקט נפשי והתקווה תהיה שלא נזדקק להם, עדיין יכולים לעלות מקרים בהם נזדקק לביטוח. במקום הזה יכולה לעלות השאלה איך מפעילים ביטוח רכב? והמאמר הזה נועד בכדי להקל עליכם ולעשות לכם סדר בנושא: קצת נתונים ע"פ נתונים בכל שנה מוגשות לא פחות מ-400 תביעות רכב לחברות הביטוח – בעקבות תאונות, פריצות, גניבות ועוד.. כך יוצא, שכל חברות הביטוח המציעות פוליסות ביטוח רכב מצויות בעומס ולכן, קיימת חשיבות גבוהה להגיש את הליך התביעה בצורה מסודרת ונכונה. מהסיבה הזאת, הקפדה על ארגון יכולה להיות חשובה ביותר בתהליך. פירוט קפדני ומסודר לא משנה מהי הסיבה בגינה אתם מעוניינים להגיש תביעת ביטוח רכב, בשלב הראשון, קיימת חשיבות גבוהה לפרט ככל הניתן את פרטי התאונה בה הייתם מעורבים או האירוע בגינו אתם מבקשים להפעיל את הביטוח. בעת הפירוט חשוב לשים דגש על הפרמטרים הבאים: נסיבות האירוע, הפרטים האישיים של הנהג ברכב שלכם ושל הנהגים האחרים אשר היו מעורבים בתאונה – במידה ותיעדתם את האירוע ויש לכם תמונות או סרטונים חשוב לצרף גם את החומרים הללו. מה לעשות במקרה ונפגעתם מרכב אחר? במקרה בו נפגעתם כתוצאה מפגיעה של רכב צד ג ברכבכם יש להקפיד ולפעול כבר בשטח: יש לקחת מהנהג הפוגע את כל הפרטים ואף לבקש ממנו את תעודת הזהות, רישיון הרכב ותעודת הביטוח שלו – מומלץ לצלם את כל המסמכים המדוברים. כאמור, גם במקרה הזה קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על התיעוד – יש לצלם תמונות וסרטונים מזירת התאונה. פעולה נוספת בה כדאי ומומלץ לנקוט היא בחירת שמאי רכב, על מנת שזה יוכל לספק הערכה לגבי מידת הנזק אשר נגרמה לרכב שלכם. חוץ מזה מומלץ לפנות גם אל חברת הביטוח דרכה אתם מבוטחים, על מנת לקבל ממנה אישור בשם "אי הגשת תביעה" – כאשר ייעודו של אישור זה הוא להוות עדות על כך שלא פניתם לחברת הביטוח שלכם לצורך קבלת התשלום. איך מגישים תביעה במקרה של אשמה בתאונה? אם הגורם לתאונה היה הרכב שלכם, המבוטחים, תצטרכו למלא תחילה את הטפסים השונים להגשת התביעה – ניתן לעשות זאת דרך אתר האינטרנט של חברת הביטוח. במקרה הזה, יש לצרף את כל החומרים הרלוונטיים כמו: צילום רישיון הרכב, צילום רישיון הנהיגה, פרטים אישיים ואת כל המסמכים הרלוונטיים האחרים. תפקידו של סוכן הביטוח בסופו של דבר, לא מעט אנשים אשר מוצאים את עצמם מעורבים בתאונה, יכולים להרגיש מבולבלים ואולי גם נרעשים מעצם התאונה עצמה, כך שיהיה להם לא פשוט לדאוג ולבצע את כל השלבים הנדרשים בהגשת תביעת ביטוח רכב. במקרים כאלו, חשוב מאוד להכניס לתמונה סוכן ביטוח מקצועי ומנוסה – כאשר אותו הסוכן יוכל לדאוג לכל הפרטים בעבורכם ולוודא שהתביעה תוגש כהלכה ואתם תקבלו בסופו של דבר את מה שמגיע לכם. לסיכום, כיום בעידן האינטרנט הדברים הם כביכול הרבה יותר פשוטים ונגישים ומי שמבקש להגיש תביעת ביטוח יוכל לעשות זאת באתר של חברת הביטוח, בהליך קצר של מילוי טופס מקוון. יחד עם זאת, יש לשים לב למלא את כל הדרישות והפרטים הנדרשים, על מנת שהתביעה אכן תתקבל – וכאמור, במידת הצורך אף לשקול פנייה לסוכן ביטוח מנוסה ומקצועי על מנת שיסייע בתהליך.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

